![]() |
Merkwaardige woorden uit veelgebruikte talen, plus Nederlands.
bruits in Good’s neck — blowing noises heard through a stethoscope
Bruits is een Amerikaans -Frans leenwoord. Ik vraag mij af hoe ze dat in godsnaam uitspreken. Post hier merkwaardige woorden uit veelgebruikte talen, plus Nederlands. Merkwaardig voor een of andere reden, erbij te vermelden. |
Citaat:
Ik kan 't al raden. Ook Dr House aan 't spelen dus. |
Citaat:
Ik heb in een andere draad al de klungelige diagnosticus gespeeld: bloedarmoede:oops: |
Citaat:
|
Citaat:
Om mij het woord "muelle" te leren uitspreken in het spaans kreeg ik een kwartier histrionische uitspraakoefening van mijn plaatselijke buschauffeur. En het zal nog onduidelijk blijven op andere buslijnen. Muelle: pier de ~ (m) gusano (el ~ (m)), embarcadero (el ~ (m)), andamio (el ~ (m)), atracadero (el ~ (m)), andamiaje (el ~ (m)) |
Citaat:
Om mij het woord "muelle" te leren uitspreken in het spaans kreeg ik een kwartier histrionische uitspraakoefening van mijn plaatselijke buschauffeur. En het zal nog onduidelijk blijven op andere buslijnen. Muelle: pier de ~ (m) gusano (el ~ (m)), embarcadero (el ~ (m)), andamio (el ~ (m)), atracadero (el ~ (m)), andamiaje (el ~ (m)) Ik zei dan aanvankelijk maar: dársena. Dat is een dok, maar alléz, hij begreep dat wél. |
Citaat:
bruwi |
Citaat:
/bru:t/ vs. /bu:t/ Precies dezelfde uitspraak. 'Bruit' en 'brute' zijn trouwens homoniemen: ze hebben exact dezelfde uitspraak (/bru:t/) en behoren tot dezelfde woordsoort. Eigenlijk was 'brute' dus een beter voorbeeld geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Distorderen
Voor het eerst ooit gebruikt door Descartes JR op dit forum |
In Engeland begint de politie steeds meer mensen te TASEREN, zelfs wanneer er geen directe bedreiging is.
|
Aangezien Descartes neologismen maakt door analogie, ik dan ook:
distorsie= verzwikking (overdrachtelijk: vervorming, verdraaiing, bv van de feiten). Vandaar: DISTORSIËREN (in geen enkel woordenboek, ook niet in Google) :cheer: |
Distorsie
Een verandering van de vorm van een grondelement bij gelijkblijvende volume Citaat:
|
bekrufters
Steve M , vandaag |
Dolenties.
Sommige forummers bezorgen mij dolenties |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be