Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het BHV bedrog komt stillaan uit... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161952)

matthias999 20 oktober 2011 12:23

Het BHV bedrog komt stillaan uit...

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...17784-3136.art

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.:roll:

Waar zit Beekske en Choco De Croo nu?? Dit akkoord was toch één en al een historische overwinning voor vlaanderen???:evil:

Franstalige rechters in vlaanderen is in mijn ogen het afschaffen van een ééntalig vlaanderen.

Vito 20 oktober 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5754130)

Tis een feit, de wallonnes hebben onst in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.:roll:

Waar zit Beekske en Choco De Croo nu?? Dit akkoord was toch één en al een historische overwinning voor vlaanderen???:evil:

Ik neem aan dat je wel niet eens bent met het volgende uit je link:

De Orde van Vlaamse Balies (OVB) maakte gisteren het hele BHV-akkoord met de grond gelijk. Conclusie: de Vlaamse rechtzoekende is de dupe. ‘De advocatuur was geen vragende partij om te splitsen. De politici hebben die keuze gemaakt. We willen een vlottere rechtsbedeling, maar of die er zo komt, valt te betwijfelen.’

De schoofzak 20 oktober 2011 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5754157)

De Orde van Vlaamse Balies (OVB) maakte gisteren het hele BHV-akkoord met de grond gelijk. Conclusie: de Vlaamse rechtzoekende is de dupe. ‘De advocatuur was geen vragende partij om te splitsen. De politici hebben die keuze gemaakt. We willen een vlottere rechtsbedeling, maar of die er zo komt, valt te betwijfelen.’

De advocatuur - zo mogen we veronderstellen - wil niet in de plaats treden van het parlement in het bijzonder, of de politiek in het algemeen ?

matthias999 20 oktober 2011 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5754157)

Wie zegt dat ik het daar niet mee eens ben? Ik vind het communitair akkoord in het algemeen een slechte zaak voor vlaanderen. Enkel een klein deel van de bevoegdheden vind ik postief, voor de rest legt dit akkoord hoofdzakelijk kiemen voor nieuwe communitaire conflicten...

knip 20 oktober 2011 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5754252)
Wie zegt dat ik het daar niet mee eens ben? Ik vind het communitair akkoord in het algemeen een slechte zaak voor vlaanderen. Enkel een klein deel van de bevoegdheden vind ik postief, voor de rest legt dit akkoord hoofdzakelijk kiemen voor nieuwe communitaire conflicten...

Ik durf er mijn kop op verwedden dat de communautaire conflicten nu nog maar pas zullen beginnen...

Eberhard Leclerc 20 oktober 2011 17:14

Citaat:

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!!

Ach vriendje,

Die 20 % in Brussel is vrij hoog.

Op de Vlaamse radio is meer dan 90 % v/d muziek anderstalig. Of wil je daar de Wallones óók de schuld van geven?

matthias999 20 oktober 2011 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5754791)
Ach vriendje,

Op de Vlaamse radio is meer dan 90 % v/d muziek anderstalig. Of wil je daar de Wallones óók de schuld van geven?

Het val mij op dat je in andere topics exact dezelfde reactie stuurt....

BWarrior 20 oktober 2011 17:41

Citaat:

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!!

Wat een oververtegenwoordiging...

Ratatosk 20 oktober 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5754802)
Het val mij op dat je in andere topics exact dezelfde reactie stuurt....

Dat zijn de enigste zinnetjes dat ie in het Nederlands kan schrijven.

matthias999 20 oktober 2011 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5754802)
Het valt mij op dat je in andere topics exact dezelfde reactie stuurt....

mkb 20 oktober 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5754850)

Vooral wanneer er geld op tafel moet gelegd worden. ;-)

gertc 20 oktober 2011 18:21

Citaat:

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.:roll:

Ongelooflijk inderdaad hoe de onderhandelaars bedrogen zijn. Alleen is de vraag, door wie zijn ze bedrogen? Het is de kabinetschef van de minister van justitie, CD&Ver De Clerck, die die foute cijfers heeft aangeleverd.
De vraag is dus vooral, is dit onkunde, of onwil?

Karel Martel B 20 oktober 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5754933)
De vraag is dus vooral, is dit onkunde, of onwil?

Maakt dat verschil uit?

Is het voor U in orde dat ge in de zak wordt gezet door een malloot?

djimi 20 oktober 2011 19:10

Citaat:

Zie het als een 'compensatie', en het is direct een mager beestje.

quercus 20 oktober 2011 19:17

Citaat:

Franstalige rechters in vlaanderen is in mijn ogen het afschaffen van een ééntalig vlaanderen.

Och ik bekijk het zo: die Beulemansstad heeft altijd al een hekel aan ons gehad. En nog meer aan onze taal, het Nederlands. Die vijandigheid is eigenlijk véél scherper dan dat het bv. ooit in Wallonië het geval is of geweest is. En dat is voor een flink stuk te verklaren door het feit dat een zeer groot gedeelte van de francofoon Brussels publiek van Vlaamse afkomst is. Ze hebben er psychisch een behoefte aan afstand te nemen van dat Vlaamse verleden. Dat kunnen ze slechts bereiken door zich agressie en hautain op te stellen tegenover ons. "Je ne connais pas un mot de flamand" werd en wordt beschouwd als een soort erediploma.

Het beste wat Vlaanderen kan doen is zelf ook afstand nemen van die ouwe onfrisse cocotte. Daarom is het Vlinderakkoord waarin alweer meer dan een half miljard Euro, recurrent en "sans conditions préalables" aan dat nest mormels wordt toegekend een onvergeeflijke blunder vanwege de traditio's.

Ik heb mentaal Brussel-Bruxelles reeds lang afgeschreven. Wat mij betreft mag Vlaanderen onafhankelijk worden, maar dan liefst zonder "Bruxelles".

Shadowke 20 oktober 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5755014)
Och ik bekijk het zo: die Beulemansstad heeft altijd al een hekel aan ons gehad. En nog meer aan onze taal, het Nederlands. Die vijandigheid is eigenlijk véél scherper dan dat het bv. ooit in Wallonië het geval is of geweest is. En dat is voor een flink stuk te verklaren door het feit dat een zeer groot gedeelte van de francofoon Brussels publiek van Vlaamse afkomst is. Ze hebben er psychisch een behoefte aan afstand te nemen van dat Vlaamse verleden. Dat kunnen ze slechts bereiken door zich agressie en hautain op te stellen tegenover ons. "Je ne connais pas un mot de flamand" werd en wordt beschouwd als een soort erediploma.

Het beste wat Vlaanderen kan doen is zelf ook afstand nemen van die ouwe onfrisse cocotte. Daarom is het Vlinderakkoord waarin alweer meer dan een half miljard Euro, recurrent en "sans conditions préalables" aan dat nest mormels wordt toegekend een onvergeeflijke blunder vanwege de traditio's.

Ik heb mentaal Brussel-Bruxelles reeds lang afgeschreven. Wat mij betreft mag Vlaanderen onafhankelijk worden, maar dan liefst zonder "Bruxelles".

dus je wilt die 70 % niet-Beulemansen in de steek laten omwille van 30 % dikke nekken?

fonne 20 oktober 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5754791)
Ach vriendje,

Manneke, uw plaat is afgezaagd, en dit brengt niets bij aan de discussie.

fonne 20 oktober 2011 19:32

Citaat:

't is niet omdat 99% van de bandieten Franstalig is, dat de zaken voor de burgerlijke rechtbanken ook 99% Franstalig zijn. Voor wat betreft de arbeidsrechtbanken: het zijn nog wel altijd in grote meerderheid de Vlamingen die werken in Brussel.

fonne 20 oktober 2011 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5755031)
dus je wilt die 70 % niet-Beulemansen in de steek laten omwille van 30 % dikke nekken?

90% van de Brusselaars stemmen voor de partijen van de Beulemansen. Geen excuses zoeken, het zijn allemaal dikke nekken.

Shadowke 20 oktober 2011 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5755053)
90% van de Brusselaars stemmen voor de partijen van de Beulemansen. Geen excuses zoeken, het zijn allemaal dikke nekken.

die 90 % Brusselaars die op de FR stemmen maken nog geen 30 % uit van alle Brusselaars.
mijn stelling blijft dus staande.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be