quercus |
20 oktober 2011 19:17 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999
(Bericht 5754130)
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...17784-3136.art
Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.:roll:
Waar zit Beekske en Choco De Croo nu?? Dit akkoord was toch één en al een historische overwinning voor vlaanderen???:evil:
Franstalige rechters in vlaanderen is in mijn ogen het afschaffen van een ééntalig vlaanderen.
|
Och ik bekijk het zo: die Beulemansstad heeft altijd al een hekel aan ons gehad. En nog meer aan onze taal, het Nederlands. Die vijandigheid is eigenlijk véél scherper dan dat het bv. ooit in Wallonië het geval is of geweest is. En dat is voor een flink stuk te verklaren door het feit dat een zeer groot gedeelte van de francofoon Brussels publiek van Vlaamse afkomst is. Ze hebben er psychisch een behoefte aan afstand te nemen van dat Vlaamse verleden. Dat kunnen ze slechts bereiken door zich agressie en hautain op te stellen tegenover ons. "Je ne connais pas un mot de flamand" werd en wordt beschouwd als een soort erediploma.
Het beste wat Vlaanderen kan doen is zelf ook afstand nemen van die ouwe onfrisse cocotte. Daarom is het Vlinderakkoord waarin alweer meer dan een half miljard Euro, recurrent en "sans conditions préalables" aan dat nest mormels wordt toegekend een onvergeeflijke blunder vanwege de traditio's.
Ik heb mentaal Brussel-Bruxelles reeds lang afgeschreven. Wat mij betreft mag Vlaanderen onafhankelijk worden, maar dan liefst zonder "Bruxelles".
|