Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse technieker gediscrimineerd vanwege afkomst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162038)

Cynara Cardunculus 21 oktober 2011 09:32

Vlaamse technieker gediscrimineerd vanwege afkomst

Dit lijkt me een zuiver geval voor het CGKR.

Citaat:

"Hier komt geen Vlaamse technieker binnen!" Dit kreeg verwarmingsinstallateur Filip Berden uit Alken donderdag aan de telefoon te horen toen hij een afspraak regelde met een koppel uit het Waalse Wellin. Het was de spreekwoordelijke druppel na een reeks minder aangename ervaringen bij Waalse klanten.

En dan kreeg ik als uitleg dat het de schuld is van Bart De Wever. Wat heb ik met Bart De Wever te maken? Ik doe niet aan politiek. Ik ben een technieker", zegt Filip Berden. Hij is boos, en ook ontgoocheld. "Ik dacht dat België een land is. Maar in Wallonië word ik racistisch behandeld. Ik doe moeite om met alles in orde te zijn, ik probeer zo goed mogelijk Frans te spreken, ik doe mijn schoenen uit bij moslims... Luminus heeft me zelfs uitgeroepen tot meest efficiënte en klantvriendelijke technieker."
http://www.vandaag.be/binnenland/815...-te-maken.html

hier zou het CGKR toch onmiddellijk in gang moeten schieten? Als Luminus mij een technieker stuurt om iets dringend te komen herstellen en ik stuur die mens wandelen omdat het een Marokkaan blijkt te zijn, dan wordt ik toch ook vervolgd wegens discriminatie?

Tommm 21 oktober 2011 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5755860)
Dit lijkt me een zuiver geval voor het CGKR.

http://www.vandaag.be/binnenland/815...-te-maken.html

hier zou het CGKR toch onmiddellijk in gang moeten schieten? Als Luminus mij een technieker stuurt om iets dringend te komen herstellen en ik stuur die mens wandelen omdat het een Marokkaan blijkt te zijn, dan wordt ik toch ook vervolgd wegens discriminatie?

Als je in Linkebeek op straat komt en Walen uitscheldt voor ratten krijg je dit. Actie=reactie. Goed bezig, Vlaamsnationalisten.

fox 21 oktober 2011 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5755862)
Als je in Linkebeek op straat komt en Walen uitscheldt voor ratten krijg je dit. Actie=reactie. Goed bezig, Vlaamsnationalisten.

Juist ja, het is de schuld van de Vlaamsnationalisten. Maar goed, de volgende Marrokaan die gediscrimineerd wordt kunnen we ook gewoon weer naar huis sturen hé. Als zijn landgenoten westerse vlaggen verbranden dan krijg je dit. Actie = reactie. Goed bezig, Marokkanen.

Tommm 21 oktober 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5755869)
Juist ja, het is de schuld van de Vlaamsnationalisten. Maar goed, de volgende Marrokaan die gediscrimineerd wordt kunnen we ook gewoon weer naar huis sturen hé. Als zijn landgenoten westerse vlaggen verbranden dan krijg je dit. Actie = reactie. Goed bezig, Marokkanen.

Bullshit, dit krijg je als je mensen marginaliseert, jullie creëren haat. Vandaar mijn avatar.

Vette Pois(s)on 21 oktober 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5755874)
Bullshit, dit krijg je als je mensen marginaliseert, jullie creëren haat. Vandaar mijn avatar.

hazo....

Cynara Cardunculus 21 oktober 2011 09:44

Citaat:

in Linkebeek was het een betoging, net zoals de Indignados betogen.
Hier gaat het over een PERSOONLIJKE discriminatie van iemand omwille van zijn afkomst.

Melden aan: www.diversiteit.be

Ratatosk 21 oktober 2011 09:46

Citaat:

Marginalen marginaliseren hun eigen. Door oudjes te beroven ga je geen respect kweken maar afkeer.

Bert Deckers 21 oktober 2011 09:56

Citaat:

Uw avatar IS haat. Al bij nagedacht?

Sywen 21 oktober 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5755884)
Marginalen marginaliseren hun eigen. Door oudjes te beroven ga je geen respect kweken maar afkeer.

precies door zulke uitspraken ontstaat dit

Vlamingen die zoiets zeggen moeten bij mij ook niet binnen.

klaag mij ook maar aan bij het CGKR

vlijmscherp 21 oktober 2011 10:01

Citaat:

dus omdat TAK wat roept, mogen de Walen discrimineren? dus mogen ze alle 2? racisme mag?

Sywen 21 oktober 2011 10:05

Citaat:

inderdaad

"wie haat zaait, zal geweld oogsten"

Ratatosk 21 oktober 2011 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5755912)
precies door zulke uitspraken ontstaat dit

Vlamingen die zoiets zeggen moeten bij mij ook niet binnen.

klaag mij ook maar aan bij het CGKR

Dus volgens u moeten we respect hebben voor een bende marginalen die oudjes beroven?

subocaj 21 oktober 2011 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5755884)

Door iedereen over dezelfde kam te scheren ook. Er zijn zelfs marginalen, autochtoon of allochtoon, die nooit een vlieg kwaad doen. Wat jij doet is criminelen, autochtoon of allochtoon, verwarren met de marginaal.
Stop aub met grote groepen normale burgers te marginaliseren om het gedrag van enkelen. Of zijn alle Belgen pedofielen, kindermoordenaars en psychopaten omdat hier een Dutroux, een Ronald Janssen, een Van Gelhuwe of pedofiele geestelijken rondlopen?

Sywen 21 oktober 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5755930)
Dus volgens u moeten we respect hebben voor een bende marginalen die oudjes beroven?

stropop

welkom op mijn negeerlijstje

Ratatosk 21 oktober 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5755939)
Door iedereen over dezelfde kam te scheren ook. Er zijn zelfs marginalen, autochtoon of allochtoon, die nooit een vlieg kwaad doen. Wat jij doet is criminelen, autochtoon of allochtoon, verwarren met de marginaal.
Stop aub met grote groepen normale burgers te marginaliseren om het gedrag van enkelen. Of zijn alle Belgen pedofielen, kindermoordenaars en psychopaten omdat hier een Dutroux, een Ronald Janssen, een Van Gelhuwe of pedofiele geestelijken rondlopen?

Zijn gewone mensen al marginalen?

Ratatosk 21 oktober 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5755947)
stropop

welkom op mijn negeerlijstje

Negeerlijsten is voor mensen die niet kunnen argumenteren. Niet iedereen wilt zich omringen met jaknikkers. Daar heb je facebook voor met hun "Vind ik leuk" knopje.

fox 21 oktober 2011 10:16

Citaat:

JIJ creeert haat, jij en niemand anders op dit forum. JIJ bent de man die een avatar hebt met een opgestoken middenvinger en een Vlaamse leeuw in brand. dat ben JIJ en niemand anders. Uzelf wegsteken achter iemand anders is zielig. JIJ doet aan haatzaaierij, JIJ en niemand anders.

De schoofzak 21 oktober 2011 10:24

Ik geef de blaam aan de Franstalige politiekers en aan de Franstalige pers.

Zij roepen bestendig dat deze of gene Vlaamse politieker of Vlaamse partij 'een gevaar' zijn, op een boot gezet moeten worden ... zij kondigen bestendig af dat een groot deel van Vlaanderen fascistisch is enz. enz. (daarbij ondersteund door uitspraken als die van De Gucht met zijn mestkevers, van De Croo met zijn mentaal gehandicapten ...)

Dan moet je niet verschieten dat eenvoudige Waalse mensen daarop gaan overreageren.

(en dat alles heeft één gevolg: de kloof tussen de twee landen wordt alsmaar dieper en breder ...)

Pelgrim 21 oktober 2011 10:24

Citaat:

OK dus vanaf nu mogen we alle moslims jobs weigeren.

vlijmscherp 21 oktober 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 5755928)
inderdaad

"wie haat zaait, zal geweld oogsten"

dus omdat er enkele TAK-extremisten wat staat roepen, mag de gehele Vlaamse bevolking gediscrimineerd worden?

en wie gaat bepalen wie haat heeft gezaaid? tegen wie allemaal mag men nog geweld gebruiken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be