Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162170)

Nr.10 24 oktober 2011 17:34

Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko

Dank U, taaie kerel.

Liederik 24 oktober 2011 17:38

Ik wil niks zeggen, maar een minder open iemand zou het indicatief "stelend dubbel paspoort tuig" wel eens tendentieus kunnen vinden. :-)

Afgezien daarvan, de kerel zal het wel niet meer doen, maar ik zou niet in de ouwe taaie zijn schoenen willen staan. Hij is het slachtoffer, maar heeft iemand moeten doden. :?

besluitloos 24 oktober 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5761384)
Dank U, taaie kerel.

²

Ratatosk 24 oktober 2011 17:41

Het slachtoffer is inmiddels ondergedoken en de politie bewaakt het huis uit angst voor wraak.

Zo vredelievend is dat volkje dat ze oude mensen bedreigen en krapuul verdedigen.

En dan vragen een paar extreemlinkse kipkes hier zich af waarom men iets krijgt tegen dat soort volk.

besluitloos 24 oktober 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5761389)
Ik wil niks zeggen, maar een minder open iemand zou het indicatief "stelend dubbel paspoort tuig" wel eens tendentieus kunnen vinden. :-)

Aangezien niet iedereen met een dubbel paspoort steelt en/of tuig is, lijkt het mij een passende en politiek correcte term. Maar inderdaad, er zullen wel weer kortzichtige mensen zijn die er niet mee zullen kunnen lachen.

Bobke 24 oktober 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761397)
Het slachtoffer is inmiddels ondergedoken en de politie bewaakt het huis uit angst voor wraak.

Zo vredelievend is dat volkje dat ze oude mensen bedreigen en krapuul verdedigen.

En dan vragen een paar extreemlinkse kipkes hier zich af waarom men iets krijgt tegen dat soort volk.

Vergaande vorm van eigen volk eerst.

HOUZEE ! 24 oktober 2011 17:49

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

eno2 24 oktober 2011 17:49

Citaat:

Belg van 86 steekt 17-jarig stelend dubbel paspoort tuig dood in Borgerokko
Hoe komt daat dat gij zo'n lange draadtitels gepost krijgt en ik niet?

besluitloos 24 oktober 2011 17:52

Citaat:

Net ook nog eens kennis mogen maken met dat krapuul.
Jong meisje leert auto rijden met oude man (wellicht nonkel/nicht en tegelijkertijd man/vrouw, maar dat is slechts speculatie).

Staat desondanks te dromen aan de verkeerslichten, na een 15-tal seconden toetert ondergetekende, dromer droomt verder, dus ik toeter nog eens.

Ik houd afstand terwijl dromertje tergend langzaam in draait en kon gelukkig vrijwel meteen voorbij steken. Hierbij stampt dromertje op de gas en begint wild te toeteren en met de lichten flikkeren. Dus eenmaal voorbij stamp ik op de rem en doe teken wat het probleem nu eigenlijk is... Achterliggend verkeer heeft hier allemaal geen boodschap aan, begint nu ook met de lichten te flikkeren, dus ik rijd door.

5 km later staat dromertje achter mij aan een gesloten overweg. nonkel/echtgenoot stapt uit, probeert deur open te trekken (gesloten), begint vanalles te roepen en op het raam te kloppen.

Dat heet integratie, nee, ik bedoel kolonisatie.
Ik kan zo nog wel een paar verhalen geven van in antwerpen, brussel, gent, lommel (westwijk), hasselt, genk, ...

Dat uitschot meent werkelijk dat belgische wetten voor hun niet gelden, en die vuile belgen ondergeschikt zijn aan hen.

Spijtig genoeg ken ik ook goede turken en weet ik dat ze niet allemaal zo zijn. Maar die goeie zijn gvd toch serieus in de minderheid.

Goede marokkanen heb ik echter nog nooit tegengekomen, maar ik twijfel er niet aan dat daar ook een paar goei tussen zitten... eveneens in de minderheid.

Bobke 24 oktober 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761413)
Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich. Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen, is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-( Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake

Vertel dat aan zijn vrienden en familie

besluitloos 24 oktober 2011 17:55

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord en de jongen had nog een hele toekomst voor zich...

De jongen was op zijn zestiende geen onbekende voor politie/gerecht en een veelpleger.
Ja, hij had vast en zeker een mooie toekomst voor zich... hij dan toch, zijn slachtoffers iets minder.

Neenee, het is maar beter zo. Dat soort krapuul zijn we beter kwijt dan rijk.

Quorn 24 oktober 2011 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5761389)

Afgezien daarvan, de kerel zal het wel niet meer doen, maar ik zou niet in de ouwe taaie zijn schoenen willen staan. Hij is het slachtoffer, maar heeft iemand moeten doden. :?

Er heerst nu eenmaal een misdadige tendens van misdaad onder de dubbel paspoortigen

Ratatosk 24 oktober 2011 17:55

Citaat:

Moord? Welke moord? Beesten die zich misdragen worden afgemaakt. Dat noemt men geen moord maar preventie.

HOUZEE ! 24 oktober 2011 17:55

Citaat:

Vraag is maar of de jeugdige 'inbreker' ook zou doodgestoken geweest zijn, mocht hij een ander kleurtje gehad hebben he? Ja er zijn problemen met jongeren, ja er zijn problemen met marokkanen, maar we leven nog altijd in een rechtstaat, waarin alle burgers verondersteld gelijk zijn voor de wet. Een inbreker met godbetert een schroevendraaier, neersteken met een mes in de keel, dat vind ik een daad van ongebreidelde agressie. Anderzijds, ik pleit ook voor de oude man. Er is enerzijds de leeftijd, anderzijds het verrassingselement van de inbraak, dus in zo'n verhaal kan het zijn dat men handelt door zinsverbijstering. Dit wordt een moeilijke rechtszaak en ik hoop op een billijk oordeel van de rechter. Beide partijen zijn hier verliezers. :?

Quorn 24 oktober 2011 17:56

Citaat:

Leg dat eens uit "moord"?

Vito 24 oktober 2011 17:57

Citaat:

Zeer tragisch, maar het is natuurlijk een moord

Uiteraard is dit geen moord. Er is geen voorbedachtheid. Zelfs doodslag is moeilijk te verdedigen, eerder slagen en verwondingen met de dood tot gevolg. En dan nog uit zelfverdediging, al zullen er wel genoeg advocaten wel wat zever hier rond verkopen.

Citaat:

en de jongen had nog een hele toekomst voor zich.
Is dat zo? Als je al op je 16/17e uit stelen moet gaan, welke toekomst heb je dan?

Citaat:

Triestig dat men steeds naar geweld moet grijpen,
Zeg je dat nu over die oude man of over die inbreker?

Citaat:

is het niet beter te kiezen voor de dialoog? :-(
Is dit een poging om reacties uit te lokken? Trolling genaamd? Ernstige vraag hoor: meen je dit nu?

Citaat:

Dat het slachtoffer van marrokaanse oorsprong is, doet niet terzake
Dit is het enige waar ik het met je eens ben.

HOUZEE ! 24 oktober 2011 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5761424)
Moord? Welke moord? Beesten die zich misdragen worden afgemaakt. Dat noemt men geen moord maar preventie.

Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?

besluitloos 24 oktober 2011 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761425)
Vraag is maar of de jeugdige 'inbreker' ook zou doodgestoken geweest zijn, mocht hij een ander kleurtje gehad hebben he?

Ja, tuurlijk. we konden erop wachten, op die opmerking. Tuurlijk, het is weer allemaal de schuld van die vuile racisitische vlamingen. Hij had die jongen gewoon zijn werk moeten laten doen (inbreken), dan was er niets aan de hand geweest.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761425)
Ja er zijn problemen met jongeren, ja er zijn problemen met marokkanen, maar we leven nog altijd in een rechtstaat, waarin alle burgers verondersteld gelijk zijn voor de wet. Een inbreker met godbetert een schroevendraaier, neersteken met een mes in de keel, dat vind ik een daad van ongebreidelde agressie.

Ik weet niet wat jij verstaat onder "schroevedraaier", maar als steekwapen moet dat absoluut niet onder doen voor een mes hoor. 't is vaak zelfs nog langer en steviger dan een mes.

Bobke 24 oktober 2011 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5761433)
Dus u vindt het maar ok dat inbrekers niet meer onder de rechtstaat vallen, en naar goeddunken door hun 'slachtoffers' worden afgemaakt?

Noemt men dat geen zelfverdediging meer ?

De Brabander 24 oktober 2011 18:01

Citaat:

Op zo'n moment kiezen voor dialoog is wel een beetje naïef, niet? ;-) Persoonlijk vind ik dat een huiseigenaar bij wie ingebroken wordt dag en nacht alle middelen mag gebruiken om de inbreker uit te schakelen, zelfs al kost dat het leven van de inbreker. Nu geldt die regel alleen voor 's nachts of voor wanneer men persoonlijk bedreigd wordt, denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be