![]() |
Eerst Nederlands, dan Frans, dan Duits.
Ben ik nu de enige die me blauw ergert aan het feit dat voor de meeste officiele meldingen, het Frans (nochtans 40% belgische bevolking) nog steeds EERST wordt vernoemd, waarna het Nederlands volgt?
Waarom vraagt men aan de telefoon steeds eerst of men Frans spreekt om dan "un" te drukken, terwijl Nederlands "twee" is? Uiteindelijk spreekt het gros van de Belgische bevolking weldegelijk NEDERLANDS en geen Français! kijk: het grondwettelijk Hof: http://www.const-court.be/redirection.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs BOZAR ... wat zegt google? Citaat:
|
Citaat:
Wat gruwelijk! Das ist furchtbar! Get a life! :roll: |
Citaat:
Met dank aan het Nederlandstalig onderwijs !! Vlaanderen verfranst zichzelf. |
Citaat:
Vermits de meeste vlamingen minstens twee of drietalig zijn, hoeven we zelfs geen Nederlands meer te gebruiken! Stierenstront! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en ten tweede stoort het me geenszins dat zulke sites of telefoonboodschappen in Frankrijk in het Frans gebeuren, in Duitsland in het Duits, in Nederland in het Nederlands of Engeland in het Engels. In België blijft de grootste bevolkingsgroep Nederlandstalig, dus lijkt het me doodnormaal dat men éérst de boodschap in het Nederlands leest of hoort, dan in het Frans en dan in het Duits. Of zou je het ook normaal vinden als je telkens tegen je huisarts moet gaan vertellen dat hij je in het Nederlands moet aanspreken en niet in het Frans? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik leerde Frans vanaf mijn 8ste en Engels vanaf mijn 12de. Ik heb amper nog een woord Frans gesproken nadat ik was afgestudeerd. Waarom zou ik VERPLICHT als tweede taal Frans moeten spreken???? waar haal je zulke nonsens uit? |
Citaat:
|
Als ik de website van Bozar open, staat die nochtans in het Frans met de taalselectie als FR-NL-EN aangeduid...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be