Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Probeer eens een moslim van mij te maken... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162305)

Vito 27 oktober 2011 16:26

Probeer eens een moslim van mij te maken...

Op dit forum zijn enkele bewuste moslims actief. Waarom zou ik als Westerse man voor die religie kiezen? Wat is de USP van de islam?

the_dude 27 oktober 2011 17:15

Halloween aan't voorbereiden?

Zucht 27 oktober 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5766890)
Halloween aan't voorbereiden?

Een stuk vel van uw pietje laten afsnijden voor Halloween lijkt me wel wat extreem.

Mahalingam 27 oktober 2011 19:21

Wij zijn allen onbewuste moslims. Iedereen wordt als Moslim geboren.
Maar er zijn prikkels vanuit de buitenwereld nodig opdat men dit zich realiseert.
Heel goed blijkt, gezien de geschiedenis, de prikkel 'bekeren of je kop eraf' te werken om tot dit besef te komen.

Ratatosk 27 oktober 2011 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5767091)
Wij zijn allen onbewuste moslims. Iedereen wordt als Moslim geboren.
Maar er zijn prikkels vanuit de buitenwereld nodig opdat men dit zich realiseert.
Heel goed blijkt, gezien de geschiedenis, de prikkel 'bekeren of je kop eraf' te werken om tot dit besef te komen.

De brandstapel is een goede methode om ketters die het Ware geloof van de Heilige Roomse Kerk verloochenen tot inzicht te brengen om hun ziel te zuiveren.

Albrecht 27 oktober 2011 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5767118)
De brandstapel is een goede methode om ketters die het Ware geloof van de Heilige Roomse Kerk verloochenen tot inzicht te brengen om hun ziel te zuiveren.

Het ging hier toch over de Islam? En feitelijk was die brandstapel er als wereldse straf als ze niet 'voor rede vatbaar' bleken te zijn.

Vito 27 oktober 2011 21:41

Ik heb de indruk dat dit onderwerp niet de goede kant op gaat. :(

Mam 29 oktober 2011 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5766809)
Op dit forum zijn enkele bewuste moslims actief. Waarom zou ik als Westerse man voor die religie kiezen? Wat is de USP van de islam?

Vraag het bijvoorbeeld eens aan Tarik? Of Jaqoeb?

(http://www.waaromislam.nl/)

Johan Bollen 29 oktober 2011 13:45

Het moderne westerse idee van het kerngezin (een verloren oom of grootouder mag er wel komen inwonen...maar niet te lang hé) als bouwsteen van de samenleving en vooral de beperkingen daarvan zijn zeker een reden voor mensen om te kiezen voor de zekerheid die de uitgebreide familie of religieuze gemeenschap kan bieden.

Waarom bekeren zovele vrouwen zich tot de Islam (volgens wat ik las in GB bv.)?

Moslim! 29 oktober 2011 13:52

Citaat:

Waarom die vraag?

Het is eenvoudig:

Er is één God, Allah, De Schepper, De Almachtige. Er zijn profeten door God gezonden naar de mensheid: Noah, Mozes, David, Jezus ... alaim selam, en Mohammed saw als laatste boodschapper van Allah.

Moslim is iemand die zich onderwerpt aan de wil van Allah, en er is niets buiten de wil van Allah. Al het goede en slechte komt van Allah, van Allah komen we en tot Allah zullen we terugkeren.

De Qoran is het woord dat de engel Gabriel aan Mohamed saw heeft geleerd in opdracht van Allah. Ook de Bijbel is een openbaringsboek maar niet in zijn oorspronkelijke vorm.

Zo ongeveer, al je dat gelooft ben je moslim als je dat niet gelooft ben je geen moslim, simpel.

de geloofsbelijdenis is dus: ik getuig dat er geen God is dan DE God en dat Mohamed zijn boodschapper en dienaar is.

"Ashadoe enla illaha illAllah wa ashadoe anna Mohamadan abdoehoe wa rasoeloe".

http://www.youtube.com/watch?v=yNvUZrEsvPk&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=TAv0Cb0mnY0

Egmond Codfried 29 oktober 2011 14:04

Citaat:

Mijn grootste klacht is dat zij er niet uitzien, hun haar altijd zo verzorgd is en nog welbespraakt ook.

porpo 29 oktober 2011 18:48

Citaat:

Ik denk niet dat iemand dat mag/moet proberen.
Niemand heeft zeggenschap over uw verstand, hart, geweten en gevoelens.

Wat we wel, als moslims, moeten doen is niet meer nodig in deze moderne geglobaliseerde wereld want iedereen weet wat de islam is.

GOH
God de Enige de Schepper
Openbaring: geloven en (je best doen om te) handelen binnen de grenzen van de leer.
Hiernamaals: beloning of straf.

Dat is alles.

Piero 30 oktober 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5769615)
Ik denk niet dat iemand dat mag/moet proberen.
Niemand heeft zeggenschap over uw verstand, hart, geweten en gevoelens.

Wat we wel, als moslims, moeten doen is niet meer nodig in deze moderne geglobaliseerde wereld want iedereen weet wat de islam is.

GOH
God de Enige de Schepper
Openbaring: geloven en (je best doen om te) handelen binnen de grenzen van de leer.
Hiernamaals: beloning of straf.

Dat is alles.

Dit antwoord is een doorzichtige manier om de vraagstelling uit de weg te gaan. Je verheft jouw geloof (GOH) tot een universeel weten, een universele waarheid zelfs. Dat is typisch islam, een formidabele ontkenning van de werkelijkheid en een totaal gebrek aan persoonlijke authenticiteit.

Moslim! 30 oktober 2011 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5770470)
Dit antwoord is een doorzichtige manier om de vraagstelling uit de weg te gaan. Je verheft jouw geloof (GOH) tot een universeel weten, een universele waarheid zelfs. Dat is typisch islam, een formidabele ontkenning van de werkelijkheid en een totaal gebrek aan persoonlijke authenticiteit.

Neen dat was een korte uitleg om te zeggen dat er informatie genoeg beschikbaar is via internet. En mijn aanpak was wel helemaal anders maar dat is typisch de mensen die zich bevuilen met islam te bevuilen dat ze bij 1 kans uit de 2 tegengestelde reacties spreken van "typisch" bij degene dat in hun fantasie verhaal past

Scherven A. Mok 30 oktober 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5769312)
Waarom die vraag?

Het is eenvoudig:

Er is één God, Allah, De Schepper, De Almachtige. Er zijn profeten door God gezonden naar de mensheid: Noah, Mozes, David, Jezus ... alaim selam, en Mohammed saw als laatste boodschapper van Allah.

Moslim is iemand die zich onderwerpt aan de wil van Allah, en er is niets buiten de wil van Allah. Al het goede en slechte komt van Allah, van Allah komen we en tot Allah zullen we terugkeren.

De Qoran is het woord dat de engel Gabriel aan Mohamed saw heeft geleerd in opdracht van Allah. Ook de Bijbel is een openbaringsboek maar niet in zijn oorspronkelijke vorm.

Zo ongeveer, al je dat gelooft ben je moslim als je dat niet gelooft ben je geen moslim, simpel.

de geloofsbelijdenis is dus: ik getuig dat er geen God is dan DE God en dat Mohamed zijn boodschapper en dienaar is.

"Ashadoe enla illaha illAllah wa ashadoe anna Mohamadan abdoehoe wa rasoeloe".

http://www.youtube.com/watch?v=yNvUZrEsvPk&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=TAv0Cb0mnY0

Hoe kan ik dat nu allemaal geloven ? Sinterklaas bleek ook niet te bestaan.

Moslim! 30 oktober 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5771266)
Hoe kan ik dat nu allemaal geloven ? Sinterklaas bleek ook niet te bestaan.

als je ooit echt geloofde dat sinterklaas bestond heb je het antwoord zelf gegeven, en snap je ook dat onze rationaliteit een constructie is.

Piero 30 oktober 2011 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5771198)
Neen dat was een korte uitleg om te zeggen dat er informatie genoeg beschikbaar is via internet. En mijn aanpak was wel helemaal anders maar dat is typisch de mensen die zich bevuilen met islam te bevuilen dat ze bij 1 kans uit de 2 tegengestelde reacties spreken van "typisch" bij degene dat in hun fantasie verhaal past

Dit ga ik eens bestuderen. Maar misschien kan u het nog beter uitleggen.

porpo 30 oktober 2011 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5770470)

Persoonlijke authenticiteit? In kilo's of meters uit te drukken?

porpo 30 oktober 2011 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5771198)

Eigenlijk meer in de zin dat de Paus en VN globaal gekend zijn. Wat iedereen moet weten is de primitieve principe van de boodschap (GOH). In deze tijd is dus tabligh (boodschap bekendmaken/to reach out the message) niet noodzakelijk.

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Quran 88:22-23)

Dwingen hier heeft ook de betekenis van "aandringend iemand proberen te overtuigen".

Mahalingam 30 oktober 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5767118)

Doen ze dat nog steeds dan? heb je video ervan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be