![]() |
"Stroompanne dreigt door falend elektriciteitsbeleid"
We zijn op goede weg! Haal de dekens en de truien maar uit de kast (geenstroom, geen verarming, tenzij je hout stookt, maar dat is dan weer milieuvervuilend! Het worden barre tijden! Het uitstekende beleid in het verleden mogen we daar erg dankbaar voor zijn! Oost-Europese toestanden zijn niet ver meer af!
http://vtm.be/nieuws/binnenland/7649...komende-winter |
Nu we toch een tekort gaan hebben, laten we ineens ook maar de kerncentrales sluiten! ;)
|
Ze doen maar, ik kom toe met 230W per uur gemiddeld.
Oftewel, 2 dagen voor 4 liter benzine. Nog steeds een pak duurder dan electriciteit aangekocht. Dat wel, maar als ik moet kiezen tussen geen, en mijn eigen electriciteit, dan kies in voor mijn comfort. |
Ik vraag me af of men zijn electriciteitsleverancier of netwerkbeheerder voor de rechtbank zou kunnen dagen voor schadevergoeding in zo'n geval. Ik heb immers toch een contract waarin staat dat zij stroom leveren. Als ze dat niet doen, komen ze hun contract niet na.
Moet wel eens gaan kijken voor een batterijsysteem om electriciteit uit zonnepanelen op te slaan en eventueel een generator. |
Citaat:
Trouwens, de producenten doen dit bewust ; een tekort veroorzaken heb ik me laten vertellen. |
Goedkope generator om uw TV en koelkast mee in gang te houden.
Maar niet komen janken dat die na 3 maand oprookt... En dan bedoel ik niet de motor. Zelfs Chinezen kunnen een 2 takt benzine motor bouwen met een langere levensduur. |
Citaat:
Liever U dan ik. |
Citaat:
Alleen moet ik de leiding naar het net afsluiten want anders gaat mijn stroom verloren. |
In combinatie met een goeie UPS is de zelfgemaakte rooie mazoutstroom nog steeds niet goedkoper dan de geleverde stroom van uw leverancier.
En de basisinvestering is VEEL hoger, en zolang we niet spreken over uren of dagenlange black-outs, is een UPS op zichzelf een optie. Want uiteindelijk, hetgeen ik echt nodig heb is een paar watt/u voor de diepvries en ijskast combo en .7W voor mijn leeslampje. En ook die zijn luxe, want het leeslampje vervangen door een gas/olielamp alswel de diepvries leegvreten en alleen vers te halen... dat kost me alleen tijd overdag. Laat de supermarkt maar betalen voor de koeling van het voedsel dan. Zolang ik voor de uitwisseling tijd/middelen in't voordeel vind van mijn comfort, zal dat zo gebeuren. En daarbuiten, alleen mijn creativiteit in combinatie met mijn middelen stopt me. En zolang mijn geest en mijn handen prima samenwerken, kan ik wel uit de voeten. |
Heb alle toestellen ook op 12V (kampeerwagen) nog wat oude auto-dynamo's een beek over mijn grond lopen, de ring en overbrenging van een oude mortelmolen naar 1400 toeren, 2 batterijen met diode tussen en ik maak mijn eigen stroom, gratis. Moet alleen nog een groot-scherm tv op 12 volt te pakken zien te krijgen, maar die kan ik missen.
En als ze geen stroom leveren is het eenvoudig. Nu mag je het niet. Maar als de regering er niet voor kan zorgen dat ik thuis stroom geleverd krijg, houd geen enkele wet mij tegen, zelfvoorzienend te zijn. Iedere beek dan hoeft ze niet snelstromend te zijn is om de 50 meter in staat om stroom te leveren voor een huisgezin. En eenmaal geplaatst en alles naar 12 volt ga ik niet meer terug op het stroomnet. Moeten ze maar zorgen dat de stroomvoorziening terug in staatshanden komt in plaats van in privé handen, kunnen die smeerlappen stoppen met de staat te chanteren. Deze watermolen gecombineerd met een kleine windmolen levert genoeg stroom voor de rest van mijn leven. Van mij mogen ze verder doen, maar dan start ikzelf met het industrialiseren van deze gecombineerde wind-watermolens en lever ze aan iedereen die in de buurt van een beek woont. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik durf te hopen dat dit een vreemde vorm van cynische humor is, maar als jullie dit echt menen, zou ik toch aanraden om jullie geestelijke gezondheid te laten testen... :silly:
|
Citaat:
|
Citaat:
Paul Magnette (PS) en Freya Vandenbossche (SP.A) met name. En de politieke bestuurders van Luminus natuurlijk onder leiding van Grégoire Dallemagne (CdH). |
Citaat:
|
Citaat:
Stel je wekt energie op met 12 volt generatoren. Met deze generatoren laat je in huis alles draaien, met het teveel aan energie laadt je 12 volt batterijen op. Met de omvormer zorg je ervoor dat de 12 volt die je opwekt omgezet wordt naar 220 volt. Deze methode geeft zeker geen meerverbruik, de toestellen die je gebruikt zijn wel aanmerkelijk beterkoop hoor. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be