Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wanneer ziet een nieuwe regering het daglicht? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162391)

matthias999 30 oktober 2011 13:12

Wanneer ziet een nieuwe regering het daglicht?

Nu we weten dat er nog niet direct een akkoord over de begroting ziet aan te komen vraag ik me af wanneer er een nieuwe volwaardige regering zal zijn. Als we Van Rompuy mogen geloven dan is een regering toch nog ver weg...

fonne 30 oktober 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5770776)
Nu we weten dat er nog niet direct een akkoord over de begroting ziet aan te komen vraag ik me af wanneer er een nieuwe volwaardige regering zal zijn. Als we Van Rompuy mogen geloven dan is een regering toch nog ver weg...

Yves Leterme heeft laten weten dat als hij na nieuwjaar moet voortdoen er met hem toch een hartig woordje zal moeten gesproken worden. Of vertaald vanuit te tsjeventaal: je kunt gerust op mij rekenen hoor, dat OESO postje wacht nog wel even.

Gwyndion 30 oktober 2011 14:54

Zou nogal wat geven als de regering minder dan de helft van de termijn kan regeren.

fonne 30 oktober 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 5770963)
Zou nogal wat geven als de regering minder dan de helft van de termijn kan regeren.

Ze rekenen erop dat het de volgende keer nog langer gaat duren dan nu, Leterme is uiteindelijk ook al langer ontslagnemend premier dan hij ooit regerend premier geweest is:twisted:

guido 007 30 oktober 2011 15:33

Waarschijnlijk in december.
Indien niet, na nieuwe verkiezingen.

Ernst Niessen 30 oktober 2011 16:00

Een nieuwe regering zal er zijn als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. :lol:

guido 007 30 oktober 2011 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5771117)
Een nieuwe regering zal er zijn als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. :lol:

Wil je hiermee zeggen dat er nooit meer een federale regering komt?
Ook niet na nieuwe verkiezingen?

Ernst Niessen 30 oktober 2011 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5771128)
Wil je hiermee zeggen dat er nooit meer een federale regering komt?
Ook niet na nieuwe verkiezingen?

Dat zeg ik. Er komen ook geen nieuwe verkiezingen.

guido 007 30 oktober 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5771163)
Dat zeg ik. Er komen ook geen nieuwe verkiezingen.

Oei, wat gaat europa daarvan zeggen?
Wil dit zeggen dat Leterme tot op het eind van zijn dagen ontslagnemend premier bijft?
En erger, dat Schouppe ontslagnemend staatsecretaris blijft voor verkeer en ...:twisted:

Ernst Niessen 30 oktober 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5771166)
Oei, wat gaat europa daarvan zeggen?
Wil dit zeggen dat Leterme tot op het eind van zijn dagen ontslagnemend premier bijft?
En erger, dat Schouppe ontslagnemend staatsecretaris blijft voor verkeer en ...:twisted:

Europa heeft niets te zeggen. Leterme blijft niet tot sint-juttemis ontslagnemend premier. Hij gaat immers weg voor zijn veel interessantere baan bij de OESO.

Het opmerkelijkst is evenwel dat een Franstalige de ontbinding van België gaat begeleiden. Dat zou onder een Vlaamse premier onmogelijk zijn geweest, aangezien de hele resem Vlamingen die België gediend hebben, uitgesproken Vlaams waren tot het moment dat zij tot het federale ambt werden geroepen.

Dat opmerkelijke feit mag toch als een pluspunt aangemerkt worden. ;-)

guido 007 30 oktober 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5771246)
Europa heeft niets te zeggen. Leterme blijft niet tot sint-juttemis ontslagnemend premier. Hij gaat immers weg voor zijn veel interessantere baan bij de OESO.

Het opmerkelijkst is evenwel dat een Franstalige de ontbinding van België gaat begeleiden. Dat zou onder een Vlaamse premier onmogelijk zijn geweest, aangezien de hele resem Vlamingen die België gediend hebben, uitgesproken Vlaams waren tot het moment dat zij tot het federale ambt werden geroepen.

Dat opmerkelijke feit mag toch als een pluspunt aangemerkt worden. ;-)

Leterme wil eventueel beschikbaar blijven. Oeso kan nog wel even wachten.

Ernst Niessen 30 oktober 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5771297)
Leterme wil eventueel beschikbaar blijven. Oeso kan nog wel even wachten.

Eventueel is hier een rekbaar begrip.

Hollander 30 oktober 2011 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5771320)
Eventueel is hier een rekbaar begrip.

Heel veel zaken zijn in Belgie een rekbaar begrip. Onverwijld vind ik denk ik de mooiste. Ik herinner me een draadje over woorden die hun waarde verloren hebben door het schier eeuwige Belgische gekissebis.

Ernst Niessen 30 oktober 2011 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5771329)
Heel veel zaken zijn in Belgie een rekbaar begrip. Onverwijld vind ik denk ik de mooiste. Ik herinner me een draadje over woorden die hun waarde verloren hebben door het schier eeuwige Belgische gekissebis.

Ontslagnemend vind ik ook een mooi woord. Het is blijven hangen doordat het begrip al zo'n vijfhonderd dagen in zwang is.

Leuke dialoog tussen een werkzoekende en een intercedent bij het CWI, waarop de eerste zegt: "Ik ben ontslagnemend bouwvakker". :lol:

Henri1 30 oktober 2011 18:18

Die nieuwe regering komt er.

WetIsWet 30 oktober 2011 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5771117)

Oei, ik dacht die regering te zien als Pasen op een maandag valt, maar misschien is dat diezelfde dag :lol:

Bokkenreyder 30 oktober 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5771339)

Misschien, heel misschien als ééndagsvlieg! :evil:
Elio moet toch 'beloond' worden voor wat hij allemaal voor vorst en vaderland heeft gedaan! :roll:

Hollander 30 oktober 2011 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5771336)
Ontslagnemend vind ik ook een mooi woord. Het is blijven hangen doordat het begrip al zo'n vijfhonderd dagen in zwang is.

Leuke dialoog tussen een werkzoekende en een intercedent bij het CWI, waarop de eerste zegt: "Ik ben ontslagnemend bouwvakker". :lol:

'Cruciale week' vind ik óók niet te versmaden.

Bokkenreyder 30 oktober 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5771371)
'Cruciale week' vind ik óók niet te versmaden.

Voor mij blijft 'het belang van de mensen' de top! :evil:

guido 007 30 oktober 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5771339)

Die nieuwe regering komt er onverwijld. :lol:

En een minderheid aan Vlaamse zijde zal Leterme bestrijden Van Opgrimbie tot in de Panne

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be