![]() |
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel...
Een kennis van mij momenteel 2 halve dagen per week een kuisvrouw 'in dienst'...
Dat kost hem een kleine 2.500 euro per jaar, waarvan hij ongeveer 40% recupereert via zijn belastingsaangfite (laat ons zeggen ongeveer 1.000 €). De kuisvrouw kostte dus ongeveer 1.500 € netto Nu is er sprake van dat men niets meer via de belastingen zou kunnen terugtrekken... Dus winst voor ons goed bestuurd landje... Wel, zegt hij na overleg met zijn vrouw/vriendin, dan wens ik het volgend jaar maar één ipv 2 halve dagen hiervan gebruik te maken. Dus wint hij volgens zijn berekening dan 250 € (2.500-1000=1500 € wordt nu 1250). Mijn vraag ► Waar zit de winst van de staat? (ik veronderstel immers dat vele mensen zo gaan redeneren) |
Citaat:
De winst zal eruit bestaan dat veel mensen geen kuisvrouw met dienstencheques meer willen en terug gaan naar een in het zwart poetsende kuisvrouw. Winst voor de staat bestaat erin dat het zwaar overgesubsidieerde dienstencheques gedoe langzaamaan doodbloedt. De in het zwart poetsende kuisvrouw verdient evenveel en zal de zwarte centen terug in omloop brengen. |
Wel 'De Staat' (= de gemeenschap, wij dus allen) gaat niet meer moeten bijleggen aan dat overgesubidieerde systeem van dienstencheques dat vooral de meer gegoeden een extra voordeeltje opleverde. Wie een werkvrouw zoekt, dient die zelf te onderhouden en niet de overheid. Zulke luxe moet men niet kunnen recupereren via de belastingen, het kost ons bakken vol geld.
|
Citaat:
Gevolg... de gemeenschap kan nu de kuisvrouwen, die werkloos gaan worden, onderhouden... Is misschien goedkoper... Wie weet het... |
Citaat:
|
Citaat:
Zo zijn er véél. |
Citaat:
En het aantal zal waarschijnlijk groeien... |
Citaat:
Ze worden meestal maar zelf gewaar dat ze dom zijn, als ze ziek worden, een arbeidsongeval tegen komen, op pensioen gaan ... Een slimme kuisvrouw die naar aanleiding van de verandering van belastingsvoet, gewaar wordt dat ze gedeeltelijk afgedankt zal worden, zal zelf helemaal ontslag nemen, en elders volledig in het wit een nieuwe post vinden. Een slimme medeburger die de luxe wil van een goede en betrouwbare poetsvrouw, zal eens hij die poetsvrouw gevonden heeft, die niet meer willen kwijtspelen. ![]() |
Citaat:
|
ik ken bedrijven zat waar ze hopeloos op zoek zijn naar een kuisvrouw.
Maar dan wel een kuisvrouw die bereid is te werken en niet na anderhalve week voor een maand op ziekenkas vertrekt. |
Citaat:
Ik denk dat velen hier niet weten wat er zich irl afspeelt.. Zeker niet die gastjes van de vakbond... :-D |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem zit niet in "de uren" maar toch vooral in "het werken" |
Citaat:
Ze denken dan nogal snel, waarom zijn die piaskes beter dan ik? En ze hebben gelijk nietwaar. |
Citaat:
Een beetje serieus blijven. De overheid weet, net als wij modale burgers, maar al te goed dat poetshulp merendeels in het zwart gebeurt. Het is ook een job die moeilijk te controleren is van overheidswege. Ik herinner mij de belachelijke interventies door controleurs op ieder die op straat vensters aan het kuisen was. Totaal achterhaald. Dit brengt niets op. Het systeem van dienstencheques is net zoals het PWA-gedoe een papieren constructie waarmee de initiatiefnemers electorale aandacht wilden verdienen maar ondertussen goed wisten dat het systeem tot mislukken was gedoemd wegen uiteindelijk niet efficiënt en achterhaald. Als ik niet meer in staat zal zijn mijn gras af te rijden zal 'k je wel voldoende drinkgeld geven om dat in mijn plaats te komen doen. Dan hoef ik zelfs geen letter of cijfer meer te noteren in mijn belastingaangifte. Rudy |
Citaat:
|
Citaat:
Als die halftijdse job dan nog een goeie hospitalisatieverzekering heeft en meer van dat leuks, ideaal. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be