Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Gelukkig krijgen we een krachtdadige regering... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162416)

freelancer 30 oktober 2011 21:37

Gelukkig krijgen we een krachtdadige regering...

Men kan van de regeringsonderhandelaars zeggen wat men wil... maar ze sluiten wel krachtdadige akkoorden...

Zopas heeft men weer een akkoord bereikt dat hun toekomstig krachtdadig beleid accentueert...
Tegen 20.30 uur kwam het tot een akkoord. Het is nog steeds de bedoeling, zoals bepaald door de kernuitstapwet van 2003, om vanaf 2015 de kerncentrales geleidelijk te sluiten, te beginnen met de oudste installaties (Doel 1, Doel 2 en Tihange 1). Maar mochten er zich problemen voordoen met de energievoorziening om de sluiting op te vangen, of mochten de energieprijzen de pan uitswingen, dan kan die startdatum alsnog worden opgeschoven. Binnen de eerste zes maanden van de nieuwe regering moeten de berekeningen rond zijn om zo de datum definitief vast te leggen.

Er werd ook gesproken over de nucleaire rente die Electrabel moet betalen. SP.A-voorzitter Tobback gaf voor aanvang van de vergadering aan dat hij 850 miljoen euro wil vragen aan de elektriciteitsproducent. Maar uiteindelijk kwam er geen bedrag uit de bus. Er werd afgesproken om de geldsom te bepalen bij de besprekingen over de begroting.
Wat hebben die nu in feite beslist? :lol:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111030_034

Nr.10 30 oktober 2011 21:39

Dag Chipie ;-)

Maikel Joosten 30 oktober 2011 21:43

Men kan het ook zo zien: bla bla blablabla bla blablabalba

Distel 30 oktober 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 5771736)
Men kan het ook zo zien: bla bla blablabla bla blablabalba

Nee hoor. Dat zou immers betekenen dat de onderhandelingen gevoerd worden in de grootste landstaal.

Xenophon 30 oktober 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5771720)
Men kan van de regeringsonderhandelaars zeggen wat men wil... maar ze sluiten wel krachtdadige akkoorden...

Zopas heeft men weer een akkoord bereikt dat hun toekomstig krachtdadig beleid accentueert...
[Tegen 20.30 uur kwam het tot een akkoord. Het is nog steeds de bedoeling, zoals bepaald door de kernuitstapwet van 2003, om vanaf 2015 de kerncentrales geleidelijk te sluiten, te beginnen met de oudste installaties (Doel 1, Doel 2 en Tihange 1). Maar mochten er zich problemen voordoen met de energievoorziening om de sluiting op te vangen, of mochten de energieprijzen de pan uitswingen, dan kan die startdatum alsnog worden opgeschoven. Binnen de eerste zes maanden van de nieuwe regering moeten de berekeningen rond zijn om zo de datum definitief vast te leggen.

Er werd ook gesproken over de nucleaire rente die Electrabel moet betalen. SP.A-voorzitter Tobback gaf voor aanvang van de vergadering aan dat hij 850 miljoen euro wil vragen aan de elektriciteitsproducent. Maar uiteindelijk kwam er geen bedrag uit de bus. Er werd afgesproken om de geldsom te bepalen bij de besprekingen over de begroting.

Dat ze in de toekomst over een datum zullen beslissen waarop ze dan misschien zullen beslissen. Als er niets tussen komt natuurlijk.

Weezer 30 oktober 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5771745)
Nee hoor. Dat zou immers betekenen dat de onderhandelingen gevoerd worden in de grootste landstaal.

:lol: scherp

4x10E6 30 oktober 2011 21:57

Citaat:

Tegen 20.30 uur kwam het tot een akkoord. Het is nog steeds de bedoeling, zoals bepaald door de kernuitstapwet van 2003, om vanaf 2015 de kerncentrales geleidelijk te sluiten, te beginnen met de oudste installaties (Doel 1, Doel 2 en Tihange 1). Maar mochten er zich problemen voordoen met de energievoorziening om de sluiting op te vangen, of mochten de energieprijzen de pan uitswingen, dan kan die startdatum alsnog worden opgeschoven. Binnen de eerste zes maanden van de nieuwe regering moeten de berekeningen rond zijn om zo de datum definitief vast te leggen.

Wel,

Dat het is nog steeds de bedoeling is, zoals bepaald door de kernuitstapwet van 2003, om vanaf 2015 de kerncentrales geleidelijk te sluiten, te beginnen met de oudste installaties (Doel 1, Doel 2 en Tihange 1). Maar mochten er zich problemen voordoen met de energievoorziening om de sluiting op te vangen, of mochten de energieprijzen de pan uitswingen, dan kan die startdatum alsnog worden opgeschoven. Binnen de eerste zes maanden van de nieuwe regering moeten de berekeningen rond zijn om zo de datum definitief vast te leggen.

En, er werd ook gesproken over de nucleaire rente die Electrabel moet betalen. SP.A-voorzitter Tobback gaf voor aanvang van de vergadering aan dat hij 850 miljoen euro wil vragen aan de elektriciteitsproducent. Maar uiteindelijk kwam er geen bedrag uit de bus. Er werd afgesproken om de geldsom te bepalen bij de besprekingen over de begroting.

Indien u mij vragen zou om dit kort samen te vatten in een krachtdadige zin waarmee de vlaams-populisten zich kunnen in weervinden : Er is een akkoord, doch dit is volksverlakkerij en volksverraad.

4x10E6 30 oktober 2011 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5771745)

De grootste landtaal, wat voor een bêtise is me dat nu weer?
Hoe meet je een landtaal? In kuubs, liters, tonnen, decibels ?

stuyckp 30 oktober 2011 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5771778)
Wel,

Dat het is nog steeds de bedoeling is, zoals bepaald door de kernuitstapwet van 2003, om vanaf 2015 de kerncentrales geleidelijk te sluiten, te beginnen met de oudste installaties (Doel 1, Doel 2 en Tihange 1). Maar mochten er zich problemen voordoen met de energievoorziening om de sluiting op te vangen, of mochten de energieprijzen de pan uitswingen, dan kan die startdatum alsnog worden opgeschoven. Binnen de eerste zes maanden van de nieuwe regering moeten de berekeningen rond zijn om zo de datum definitief vast te leggen.

En, er werd ook gesproken over de nucleaire rente die Electrabel moet betalen. SP.A-voorzitter Tobback gaf voor aanvang van de vergadering aan dat hij 850 miljoen euro wil vragen aan de elektriciteitsproducent. Maar uiteindelijk kwam er geen bedrag uit de bus. Er werd afgesproken om de geldsom te bepalen bij de besprekingen over de begroting.

Indien u mij vragen zou om dit kort samen te vatten in een krachtdadige zin waarmee de vlaams-populisten zich kunnen in weervinden : Er is een akkoord, doch dit is volksverlakkerij en volksverraad.

Veel serieux moeten we van u niet verwachten.
Trouwens wie zijn toch die vermaledijde populisten ?
Wat doen ze ?
Wat is volksverlakkerlij
Wat is volksverraad ?
Of beter nog, wat is een volk.
Wat is een populist.

stuyckp 30 oktober 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5771782)

Het lijkt me duidelijk dat de grootste landstaal het Nederlands is meneer xenofoob.

Dirk A 30 oktober 2011 22:04

Citaat:

In aantal zetels ... of neen toch niet.

Svennies 30 oktober 2011 22:07

Citaat:

Aan het aantal personen mijn beste...:lol::lol::lol:

Another Jack 30 oktober 2011 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5771791)
Het lijkt me duidelijk dat de grootste landstaal het Nederlands is meneer xenofoob.

Mij lijkt het duidelijker dat je kennis van het Nederlands zo beperkt is, dat je het fout gebruikte bijvoeglijke naamwoord niet herkende.

Bokkenreyder 30 oktober 2011 22:45

Citaat:

Misschien het aantal personen die die taal als moedertaal hebben???Maar voor jouw bekrompen geest is dat natuurlijk te hoog gegrepen! :evil:

Garry 30 oktober 2011 22:52

Citaat:

Ze hebben alleszins beslist dat ze nog eens met ons kloten gaan rammelen.

stuyckp 30 oktober 2011 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5771801)
Mij lijkt het duidelijker dat je kennis van het Nederlands zo beperkt is, dat je het fout gebruikte bijvoeglijke naamwoord niet herkende.

Toch wel, maar ik bezit de ziekelijke neiging niet om me blind te staren op de vorm, en bekommer me meer op de inhoud.
Het lijkt wel of u de laatste tijd enkel wakker ligt van spelling.

Another Jack 30 oktober 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5771894)
Toch wel, maar ik bezit de ziekelijke neiging niet om me blind te staren op de vorm, en bekommer me meer op de inhoud.
Het lijkt wel of u de laatste tijd enkel wakker ligt van spelling.

Ook van grammatica.

Bokkenreyder 30 oktober 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5771905)
Ook van grammatica.

Een eventueel verkeerd gebruikt woord heeft niets met grammatica te maken, wijsneus, maar met taalbeschouwing! :evil:

Another Jack 30 oktober 2011 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5771910)
Een eventueel verkeerd gebruikt woord heeft niets met grammatica te maken, wijsneus, maar met taalbeschouwing! :evil:

Goed opgemerkt, mon petit bouc.
Jij bent tenminste fier op je taal.

Yarisken 30 oktober 2011 23:11

De vreg heeft nu al gewaarschuwd dat we energie tekort gaan hebben in de toekomst. Eigenlijk zouden ze moeten beslissen van nog 2 centrales bij te bouwen . Energie gaat gewoon onbetaalbaar worden. Ik zou mijn geld steken in aandelen van bedrijven die kaarsen maken ... .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be