Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Halloween kortverhalen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162421)

gehuigert 30 oktober 2011 23:49

Halloween kortverhalen

Kent iemand een boek waarin ik Halloween kortverhalen kan vinden? De ideale lengte zou 4-5 pagina's zijn, ongeveer een kwartiertje voorleestijd.

Ideeën van hoe voor te lezen of naar voorbrengen, het is voor tijden seen Halloweentocht met 12-15-jarigen, zijn welkom :).

Everytime 30 oktober 2011 23:59

"Ik ben de geest van Halloween
En ik laat je vreselijke dingen zien"!
http://www.youtube.com/watch?v=A6SeW34CkA8

;-)

On topic : Ik ken geen boeken over Halloween, sorry.

Knipp 31 oktober 2011 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5771979)
Kent iemand een boek waarin ik Halloween kortverhalen kan vinden? De ideale lengte zou 4-5 pagina's zijn, ongeveer een kwartiertje voorleestijd.

Ideeën van hoe voor te lezen of naar voorbrengen, het is voor tijden seen Halloweentocht met 12-15-jarigen, zijn welkom :).

Ik zou onbeschroomd voor de grote literatuur gaan, The Black Cat van Poe bvb.

the black cat

En dat dan brengen met zo'n DECtalk die Stephen Hawking gebruikt.

Everytime 31 oktober 2011 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 5771993)

the black cat

Ik heb dit boek voor het school moeten lezen. Onmogelijk om het boek volledig te lezen : veel te griezelig voor mij! Maar ja, dat is ook Edgar Allan Poe........

Savatage 31 oktober 2011 00:05

Citaat:

the black cat

Ik heb daar ooit een verfilming van gezien in de horrorfilm serie Masters of Horror. Ik vond het toch maar een saai verhaal, de boek zal mss beter zijn geweest.

Svennies 31 oktober 2011 00:08

Citaat:

Kijk hier eens even...

http://users.telenet.be/HappyHalloween/Verhalen.html

gehuigert 31 oktober 2011 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5772004)

Thanks :) Ik had iets langere berhalen in gedachten, maar desnoods vertel ik er enkele veschillende :P

Heb er nu twee van die verhaaltjes gelezen, en het ziet er wel heel goed uit qua inhoud :)

Knipp 31 oktober 2011 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5772030)
Heb er nu twee van die verhaaltjes gelezen, en het ziet er wel heel goed uit qua inhoud :)

Pff. Middle of the road.

Een portie Kafka moet je die pubers geven :twisted: De strafkolonie !

guido 007 31 oktober 2011 07:55

Sneeuwitje en de zeven dwergen.

Herr Flick 31 oktober 2011 08:28

Citaat:

Stephen King heeft aardig wat kortverhalen geschreven, die zijn wel griezelig maar misschien niet zo halloween achtig...

Herr Flick 31 oktober 2011 08:29

Citaat:

the black cat

Ja Poe bvb, die heeft nog meer van dat soort dingen geschreven...

Vroeger had je op de radio Crimetime dat was een soort hoorspel en ik geloof dat daar ook wel een paar keer Poe is gepasseerd.

eno2 31 oktober 2011 11:43

Citaat:

I hate haloween

Bovenbuur 31 oktober 2011 16:43

Ik had vroeger wel ergens een boek met een aantal korte verhalen van "het griezelgenootschap" (AKA vrienden van Paul van loon) volgens mij. Maar het enige wat ik me herinner is "waarom heb je me vermoord", en dat was niet de titel. *Googled*. Ah hier, Griezellige tijden, dat was hem. Die zijn alleen waarschijnlijk nog te lang voor jouw doel vrees ik, dan zou je ze al zelf moeten lezen en hervertellen. Ook weet ik niet of ze wel grappig/puberig(/eng) genoeg zijn om 15-jarigen bij de les te houden. Maar goed, dat is dan jouw probleem, ik heb mijn best gedaan vind ik.

gehuigert 31 oktober 2011 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5773016)
Ik had vroeger wel ergens een boek met een aantal korte verhalen van "het griezelgenootschap" (AKA vrienden van Paul van loon) volgens mij. Maar het enige wat ik me herinner is "waarom heb je me vermoord", en dat was niet de titel. *Googled*. Ah hier, Griezellige tijden, dat was hem. Die zijn alleen waarschijnlijk nog te lang voor jouw doel vrees ik, dan zou je ze al zelf moeten lezen en hervertellen. Ook weet ik niet of ze wel grappig/puberig(/eng) genoeg zijn om 15-jarigen bij de les te houden. Maar goed, dat is dan jouw probleem, ik heb mijn best gedaan vind ik.

Ja dank je wel :p Het plan is sowieso van zelf lezen en dan vertellen, want de tocht gebeurt in het donker :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be