Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   1.500 boetes voor niet afgesloten auto's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162423)

Dronkoers 31 oktober 2011 08:38

1.500 boetes voor niet afgesloten auto's

De Morgen

Toch krankzinnig wat men in belgie als overtredingen beschouwt :?
Wie is dat nog nooit vergeten uit haastigheid? Zijn er nu echt agenten die aan elke deur voelen ofzo? Want er bestaan toch al auto's waar het "knoppeke" volledig weggewerkt is?
En blijkbaar vindt de politie het nog verantwoord ook:
Citaat:

"Mensen moeten beseffen dat ze hun wagen moeten afsluiten. Anders kunnen we het aantal auto-inbraken niet naar beneden halen", beklemtoont de Gentse politiewoordvoerder
Ik maak er dus uit dat ge gestraft wordt omdat ge het de inbrekers veel te gemakkelijk maakt. (easy money)
Natuurlijk is het altijd makkelijker om de brave (vergeetachtige) mens te beboeten dan boeven te vangen.

Was het vroeger niet de politie zelf die ongesloten auto's met duidelijk zichtbare laptops binnen ergens zette om autodieven te klissen?

Waar gaat het allemaal toch naartoe :-(

Duvelke 31 oktober 2011 11:17

ja idd, te stom voor woorden.
ik snap wel dat je problemen gaat hebben met verzekering als je je wagen niet afsluit, en hij dan gestolen wordt..maar dat je dan nog een boete riskeert, gaat er wel zwaar over.
Hoe controleren ze dat dan? gaan ze alle klinken van de wagens afgaan ofwa??

De schoofzak 31 oktober 2011 13:03

Het is heeel lang geleden, ik ben een oude man, maar ik herinner me nog wel wat de lesgever van de rijschool ons vertelde dat de reden was van de verplichting om je deur op slot te doen.

Dat was om iets te beletten waar pas later een naam voor gevonden werd, namelijk joy-riding. Joy-riding door mensen die roekeloos rijden ...

(je moet zeker niet denken dat het helpt tegen diefstal van zaken uit je auto; eigenlijk is het beter daarvoor om je deur open te laten, want ze tikken je ruit toch in voor je gps of je vest met portefeuille, en dan heb je nog meer kosten wegens die ruit ...)

Dronkoers 31 oktober 2011 13:10

Die Gentse woordvoerder kon eigenlijk evengoed "Al wie het riskeert om ons mogelijk meer werk te geven, gaan we beboeten, wa denken die wel?" zeggen

Cynara Cardunculus 31 oktober 2011 13:19

Me dunkt dat de wet zegt dat men niet mag stelen, dus ook geen auto's. Dus ook niet als die auto niet op slot staat, evenmin als de deur werd opengelaten en de sleutels er nog opzitten (onachtzaamheid), of de koffer open staat.

Men mag niet pikken! punt!
blijkbaar is d�*t verbod ondertussen achterhaald en wordt het: "men mag het de dief niet al te gemakkelijk maken, want dan ben JIJ strafbaar".

De schoofzak 31 oktober 2011 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5772206)
...
Zijn er nu echt agenten die aan elke deur voelen ofzo? Want er bestaan toch al auto's waar het "knoppeke" volledig weggewerkt is?
En blijkbaar vindt de politie het nog verantwoord ook:

Ik maak er dus uit dat ge gestraft wordt omdat ge het de inbrekers veel te gemakkelijk maakt. (easy money)
Natuurlijk is het altijd makkelijker om de brave (vergeetachtige) mens te beboeten dan boeven te vangen.

Was het vroeger niet de politie zelf die ongesloten auto's met duidelijk zichtbare laptops binnen ergens zette om autodieven te klissen?

Ik heb, aan de kust, nog gezien dat ze parkings afstruimden. Aan alle wagens voelden aan de deur, en binnenkeken in alle wagens.

Ze lieten dan een preventief briefje achter met zoiets van "auto op slot, dief bedot" .
Ik weet niet of ze ook 'schreven'. Ik was in orde (natuurlijk, wat dacht ge wel?)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5772206)
Waar gaat het allemaal toch naartoe :-(

Zoals ik al zei in een vroegere post: dat bestaat al minstens 40 jaar.

Het "gaat dus nergens naar toe".

Wij worden zo slap dat we nergens meer discipline voor kunnen opbrengen.

Dronkoers 31 oktober 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5772735)
Zoals ik al zei in een vroegere post: dat bestaat al minstens 40 jaar.

Yup, alleen is dat briefje met "Auto op slot, dief bedot" vervangen door een PV die je minstens €50 kost.
Citaat:

Het "gaat dus nergens naar toe".
Jawel, de vroeger gewaarschuwde is nu misschien wel dubbel slachtoffer: halve auto leeggerat + nog eens een boete bovenop, of gaat die politie uw deur op slot doen nadat die een PV heeft geschreven... met de kans dat uw raam dan nog eens aan diggelen ligt ook.

Citaat:

Wij worden zo slap dat we nergens meer discipline voor kunnen opbrengen.
En jij denkt dat ze dat op die manier gaan oplossen? Dit lijkt eerder op profiteren van dat feit, want wie gaat dat aanklagen?

cookie monster 1 november 2011 01:50

euh .... bikke OFF-topic:=
http://www.youtube.com/watch?v=Zok_X6GUV-g
http://www.youtube.com/watch?v=SUgTYOeTygs

fabianen 1 november 2011 17:27

DE brave burger weer lastigvallen,terwijl de boefjes gewoonweg weer worden losgelaten om de volgende misdaad te plegen!

suqar_7loe 3 november 2011 20:01

Ik wist niet dat ge den auto verplicht moest afsluiten. Zoiets is toch maar logisch.

Dronkoers 4 november 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5778945)
Ik wist niet dat ge den auto verplicht moest afsluiten. Zoiets is toch maar logisch.

Iedereen doet het, of zou het toch doen, maar iedereen kan eens verstrooid zijn eh: ik doe mijn auto nooit op slot als ik bijvoorbeeld een gazettewinkel binnenga. Voor hetzelfde geld kost mij een pakske tabak (met blaadjes ;-)) €55, gewoon omdat ik mijn auto nie op slot doe voor 2 minuten

suqar_7loe 4 november 2011 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5780082)
Iedereen doet het, of zou het toch doen, maar iedereen kan eens verstrooid zijn eh: ik doe mijn auto nooit op slot als ik bijvoorbeeld een gazettewinkel binnenga. Voor hetzelfde geld kost mij een pakske tabak (met blaadjes ;-)) €55, gewoon omdat ik mijn auto nie op slot doe voor 2 minuten

Dat heb ik dus gelukkig niet. Ik sluit mn auto altijd, soms zelfs als ik aan het rijden ben (teveel horrorfilms gezien) :oops:

Dat gaat u meer kosten hoor.

Dronkoers 4 november 2011 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5780091)
Dat heb ik dus gelukkig niet. Ik sluit mn auto altijd, soms zelfs als ik aan het rijden ben (teveel horrorfilms gezien) :oops:

Dat gaat u meer kosten hoor.

Ik ben het eigenlijk beu om te moeten toezien dat advocaten en politici ons dwingen om te leven zoals zij dat willen.

Allez jong, wagen niet afgesloten: boete!
Eten/drinken aan een rood verkeerslicht: boete!
Gordel niet dragen: boete!
Op 3.5 meter van een zebrapad geparkeerd staan: boete!
2 wielen op de stoeprand parkeren om het verkeer vlotter voorbij te kunnen laten gaan en de voetgangers eigenlijk niet stoort: boete!
Op pechstrook staan om dat dringend telefoontje te ontvangen: boete!
Claxonneren in bebouwde kom: boete!
enzovoorts enzoverder :-(

Micele 4 november 2011 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5780082)

Slechte gewoonte hé, ooit zal dat eens tegenvallen...

suqar_7loe 4 november 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5780100)
Ik ben het eigenlijk beu om te moeten toezien dat advocaten en politici ons dwingen om te leven zoals zij dat willen

Wie niet?

Btw, in St Niklaas parkeren ze tegenwoordig overal waar ze kunnen een oud flitswrak. (Daar waar ge maar 50 of 30 moogt rijden en de menigte gerust 70 rijdt). De smeerlappen :-D

Dronkoers 4 november 2011 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5780102)
Slechte gewoonte hé, ooit zal dat eens tegenvallen...

Best mogelijk, maar ik heb vele meer kans op een boete dan een autodief, dus wie is er dan eigenlijk "den dief"?

Er zal altijd wel iets tegenvallen, anders hebt ge een zorgeloos leven gekend ;-)
Ik zie het al gebeuren dat gij in de gietende regen een lekke band moet vervangen, dat ze u een boete geven omdat ge uwe rode driehoek nie op voldoende afstand hebt geplaatst.

Misschien was vroeger de politie "uw vriend en helper", nu zijn het staatsslaafjes die enkel moeten zorgen dat de staatskas gespijst wordt

Dronkoers 4 november 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5780113)
Wie niet?

Btw, in St Niklaas parkeren ze tegenwoordig overal waar ze kunnen een oud flitswrak. (Daar waar ge maar 50 of 30 moogt rijden en de menigte gerust 70 rijdt). De smeerlappen :-D

Aanklagen als die geen parkeerbonnetje (of bewonerskaart) heeft :-D

suqar_7loe 4 november 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5780100)
2 wielen op de stoeprand parkeren om het verkeer vlotter voorbij te kunnen laten gaan en de voetgangers eigenlijk niet stoort: boete!

Is dat echt? :lol:
Citaat:

Op pechstrook staan om dat dringend telefoontje te ontvangen: boete!
Huh?
Citaat:

Claxonneren in bebouwde kom: boete!
Ik doe niks anders :lol:

Dronkoers 4 november 2011 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5780140)
Is dat echt? :lol:

Huh?
Ik doe niks anders :lol:

Theoretisch gezien mag dat allemaal nie, en ja: 2 wielen op voetpad: €50, 4 wielen op voetpad: €100, tenzij het aangegeven staat dat ge zo moet parkeren :-)

suqar_7loe 4 november 2011 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5780143)
Theoretisch gezien mag dat allemaal nie, en ja: 2 wielen op voetpad: €50, 4 wielen op voetpad: €100, tenzij het aangegeven staat dat ge zo moet parkeren :-)

Ja, waarom hebben wij eigenlijk een claxon als we dat ding niet mogen gebruiken? :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be