De schoofzak |
31 oktober 2011 16:56 |
Janssens wil Dexia-vergoeding terugbetalen, mits ...
Dexia zit dit in de shit.
Maar de beheerders hebben er natuurlijk geen fout aan.
Alles ging 'per ongeluk'.
Maar het resultaat is er wel.
Janssens wil best zijn niet-verdiende loon terugstorten, maar .... dan wil hij niet meer solidair zijn met werklozen, gehandicapten en gepensioneerden ...
Tot zover zijn schuldbekentenis en zijn compromis-voorstel om de schade te vergoeden.
Voor mij is dat onvoldoende. Hij, en vele anderen, horen er voor in de gevangenis te vliegen. Voor oplichting.
Bemerk ook in zijn uitleg, hoe interessant het is om 'veel te verdienen' in dit apenland. Als ge het gelooft tenminste.
Tot slot zegt Janssens dat hij niet dom is. Wel, nogmaals, dat is te zien aan het resultaat van Dexia.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111031_028
titel: Patrick Janssens: 'Ik wil vergoeding Dexia graag teruggeven'
Citaat:
Janssens is blij dat hij eindelijk duidelijk kan stellen wat hij verdiende bij DBB: 'Ik krijg jaarlijks een brutovergoeding van 20.000 euro. Ik krijg geen zitpenningen. Van die 20.000 euro gaat 10.000 euro naar belastingen en een 5.000 euro naar sociale bijdragen, want ik ben zelfstandige in bijberoep moeten worden door dat beheerdersmandaat.'
‘Ik hou daar dus een 5.000 euro aan over,' stelt Janssens. ‘Ik wil die heel graag terugstorten, als men mij voor die voorbije jaren dan ook telkens die 15.000 euro terugbetaalt die ik aan belastingen en sociale bijdragen heb betaald. Dat gaat mij misschien zelfs nog een spaarpotje opleveren.’
'Geen domme, zakkenvullende politicus'
Janssens stoort zich aan de perceptie dat politici niets te zoeken hadden in de raad van bestuur van Dexia. ‘Ik heb vijftien jaar lang bedrijven geleid, ik heb heel veel financiële instellingen geadviseerd. Ik ben geen domme achterlijke politicus die daar alleen maar zit om zijn zakken te vullen.’
|
|