Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Nu vraagt men een herberekening van de herberekening !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162453)

De schoofzak 31 oktober 2011 21:37

Nu vraagt men een herberekening van de herberekening !!

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...financien.aspx

Punt van discussie: Moet er nog zand zijn ?

't Is dringend !
De roi de Laeken gaat zich kwaad maken ...

Vlamingen besef nu eens: Di Rupo en de PS laten de boel rotten (hetgeen men vroeger verweet aan de nva, toen ze zegden 'nous ne sommes demandeur de rien') tot de situatie zo kritiek wordt, dat de Vlaamse flutpartijen simpelweg toegeven.

Citaat:

Waals minister-president Rudy Demotte is het niet eens met de analyse van de Hoge Raad voor Financiën wat betreft de saneringsinspanning die aan de lokale besturen wordt gevraagd.

Hij vindt dat de Hoge Raad zijn projecties moet herbekijken in overleg met de deelstaten. Dat zegt hij maandagavond in een persmededeling. De Hoge Raad baseert zich op gedeeltelijke gegevens, aldus Demotte.

Demotte is verbaasd dat de Hoge Raad uitgaat van een besparingsinspanning van 1,4 miljard euro voor de gemeenten in 2012. Hij heeft vooral vragen bij de gebruikte methodologie, "vergelijkbaar met die van een opiniepeiling".
...

freelancer 31 oktober 2011 21:52

Dat gaat allemaal slecht aflopen...

Bokkenreyder 31 oktober 2011 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5773504)

This is Belgium! :rofl:

matthias999 31 oktober 2011 22:13

Wahahaha, die manne van de ps kennen echt geen schaamte...

De klok tikt ondertussen wel verder. De begroting moest vandaag af zijn maar ze zitten nog maar in de beginfase.:lol:

Tis toch zo klaar als een klontje dat de ps alles onnodig lang wilt rekken. In de hoop dat er mirakels uit de lucht vallen.

Zucht 31 oktober 2011 22:16

Bestel eens eens studie bij serieuze experten als Arthur Andersen of Lehman Brothers hé.

born2bewild 31 oktober 2011 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5773554)
Wahahaha, die manne van de ps kennen echt geen schaamte...

di rupo komt nochtans uit de streek van schaam

De gemuilkorfde 31 oktober 2011 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5773504)

En het was nochtans zo goed begonnen ;-)

De gemuilkorfde 31 oktober 2011 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5773561)
Bestel eens eens studie bij serieuze experten als Arthur Andersen of Lehman Brothers hé.

Kunnen L&H niet terugkomen ?
De bevolking heeft dringend nood aan een nieuw verhaal...

gertc 1 november 2011 08:41

Als het klopt wat Demotte zegt:

Citaat:

De Hoge Raad gebruikt gedeeltelijke gegevens van de gemeenten en OCMW's en oude cijfers van eind jaren negentig en begin 2000, luidt het.

De gewesten hebben nochtans 2 september jongstleden zo goed als volledige gegevens bezorgd voor het jaar 2009.
Dan heeft hij wel een punt, natuurlijk. Als men bij een herberekening uitgaat van cijfers van 10 jaar terug, dan moet je je toch afvragen wat de waarde van die herberekening is.

vlijmscherp 1 november 2011 09:09

jullie beseffen toch dat dit ook slecht nieuws is voor Vlaanderen? ook de N-VA zal mee hard moeten besparen, willen of niet.

peter1962 1 november 2011 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5773561)

:roll: Lehman Brothers... :-?

HRobin 1 november 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5773964)
jullie beseffen toch dat dit ook slecht nieuws is voor Vlaanderen? ook de N-VA zal mee hard moeten besparen, willen of niet.

Dat zullen de meesten ook wel beseffen en ook niet echt een probleem mee hebben als die besparingen gepaard gaan met efficiënt(er) en verantwoordelijk(er) bestuur.
En dit laatste zie ik jammer genoeg nog steeds niet gebeuren.

vlijmscherp 1 november 2011 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5773980)
Dat zullen de meesten ook wel beseffen en ook niet echt een probleem mee hebben als die besparingen gepaard gaan met efficiënt(er) en verantwoordelijk(er) bestuur.
En dit laatste zie ik jammer genoeg nog steeds niet gebeuren.

je bedoelt dus dat de Vlaamse partijen in de Vlaamse regering, inclusief de N-VA dus ook niet in staat zijn om een efficiënt en verantwoordelijk bestuur te leiden?

HRobin 1 november 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5773981)
je bedoelt dus dat de Vlaamse partijen in de Vlaamse regering, inclusief de N-VA dus ook niet in staat zijn om een efficiënt en verantwoordelijk bestuur te leiden?

Neen, dat bedoel ik niet en dat staat er niet

vlijmscherp 1 november 2011 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5773988)
Neen, dat bedoel ik niet en dat staat er niet

De Vlaamse regering gaat moeten besparen, dat staat ondertussen vast. hoe gaan ze dat volgens jou doen? en is alles de schuld van de Walen/Franstaligen?

HRobin 1 november 2011 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5773993)
De Vlaamse regering gaat moeten besparen, dat staat ondertussen vast. hoe gaan ze dat volgens jou doen? en is alles de schuld van de Walen/Franstaligen?

Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Je geeft de indruk dat er op dit moment geen besparingen zijn in Vlaanderen, maar ik vermoed dat het eerder gaat om "nog meer besparen" ;)

Hoe dat moet gebeuren? Weet ik veel, ik ben niet thuis in die materie op dat vlak en die schaal, maar ik ben al blij dat ik mijn eigen huishoudbudget onder controle kan houden.

Ik begrijp niet waarom je in deze context de Walen/Franstaligen bijsleurt.

vlijmscherp 1 november 2011 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5774009)
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Je geeft de indruk dat er op dit moment geen besparingen zijn in Vlaanderen, maar ik vermoed dat het eerder gaat om "nog meer besparen" ;)

Hoe dat moet gebeuren? Weet ik veel, ik ben niet thuis in die materie op dat vlak en die schaal, maar ik ben al blij dat ik mijn eigen huishoudbudget onder controle kan houden.

Ik begrijp niet waarom je in deze context de Walen/Franstaligen bijsleurt.

wel mijn punt is dat velen hier ervan uitgaan dat alles de schuld is van de Franstaligen. Dat bestrijd ik, ook op Vlaams niveau is er veel verspilling en wanbeleid.

stuyckp 1 november 2011 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5774146)
wel mijn punt is dat velen hier ervan uitgaan dat alles de schuld is van de Franstaligen. Dat bestrijd ik, ook op Vlaams niveau is er veel verspilling en wanbeleid.

Niemand gaat dat ontkennen, maar dat neemt niet weg dat Vlaanderen wel al bespaart heeft en nog steeds bespaart, en tengevolge hiervan een evenwicht heeft bereikt. Terwijl de andere regio's nog steeds in het rood staan en niet bespaard hebben.

freelancer 1 november 2011 11:45

Ook de gemeenten noemen cijfers Hoge Raad 'onbetrouwbaar'...

Dat zegt Luc Martens, voorzitter van de Vereniging van Vlaamse steden en gemeenten, op VRT-radio.
Het is niet de eerste keer dat de Hoge Raad op de proppen komen met onbetrouwbare cijfers, zegt Martens. Hij wijst erop dat de Raad gebruik maakt van een Europese databank met vaak erg oud cijfermateriaal.
"Het is niet de eerste keer dat de Hoge Raad op de proppen komen met onbetrouwbare cijfers" 8O

Door wie en wat worden wij in feite bestuurd? 8O

Bron

born2bewild 1 november 2011 12:39

als we nu eens het geitje vandenbossche naar begroting terughalen.
Toen was het nog gezellig en tof.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be