![]() |
54% vinden dat islam geen bedreiging vormt voor Noorse cultuur
![]() Norway is divided into questions about Muslims |
Wat ik mij altijd afvraag : waarin zou die dreiging dan moeten zitten ?
Zullen acteurs midden in het toneelstuk plots de Koran reciteren ? Zal de Academie ineens alleen Oosterse toonladders accepteren ? Zal alleen non-figuratieve schilderkunst nog gedijen ? (Shit, het is al zover !) |
Zij die geschoold zijn weten dat islam geen bedreiging vormt.
Zij die minder geschoold zijn hebben geen mening, hun mening is vervaardigd door extreemrechts en hun rol in de media, dus het telt niet. Zij die het niet weten (twijfelen) hebben gelijk omdat men niet consequent is in het beeld van zo'n "bedreiging". De islamitische cultuur bestaat niet; er zijn islamitische culturen en die zijn dynamisch. Je hebt bijvoorbeeld een Indonesische islamitische cultuur, dus een Noorse islamitische cultuur is ook mogelijk; eigenlijk wilt dit zeggen Noorse cultuur beïnvloedt door islamitische ingrediënten vergelijkbaar met Tunesische cultuur (francophonia erin ingebakken). |
Het feit dat de vraag op zich al bestaat betekent dat er wel degelijk een probleem is.
Zou het een onbetekenend of oninteressant verhaal zijn, zou deze vraag nooit worden gesteld, en al helemaal niet in iets dat een serieuze enquete moet voorstellen. Je kunt er twee kanten mee uit: 1) Wat beoogt men aan te tonen? 2) Ten voordele van wie en wat? Het gaat hier om een politiek statement met direct al veroordelingen voor degene die een andere mening heeft. Nu mijn mening: 1) Een waardeloze enquete 2) Er zijn wel degelijk maatschappelijke problemen. Anders bestond deze vraagstelling niet. |
Citaat:
Sinds wanneer ben jij bezorgd om het hernoemen van E19 autosnelweg naar EB991? Dit is een vraag = vraagstelling = vraagstuk = probleem. |
Een vraag met een vraag beantwoorden is ook al zoiets.
|
Zolang goed begeleid vormt Islam zeker geen bedreiging. Zie maar naar China, daar is de Islam erg goed geïntegreerd in de Chinese cultuur.
|
Antwoord op de vraag. Verwaarloosbaar percentage. Niet bestaande problemen.
In Europa ligt dat iets anders. |
Citaat:
|
Citaat:
Op één of andere manier hebben Allah, de engel Gabriël en pedofeet Mohammed (vrede zij met hem) daar een copy-paste van gemaakt en een paar eeuwen na de dood van de pedofeet (salami alibi Walibi) kreeg dit zijn beslag dank zij een bende idioten die een en ander eeuw na eeuw van buiten bleven leren, zelfs lang na de neerschrift ervan. Natuurlijk vinden de Noren de mohammedanerij nog niet bedreigend. Voordat ik in Mohammedanië leefde trok ik me er ook niets van aan. Maar nu ken ik de mentaliteit, en als porpo zelf die zo goed vond, zat hij nu niet hier, maar in een land waar zijn soort thuis hoort. |
Citaat:
nog nooit van de Oeigoeren gehoord zeker? |
Citaat:
hooggeschoolden en laaggeschoolden hebben -door de band genomen- wel vaak verschillende ervaringen met moslims. De hoger geschoolde werknemer heeft ook hoger geschoolde collega's - helaas zijn moslims niet bepaald oververtegenwoordigd in die jobs, maar de moslims die daar wel geraakt zijn, zijn vaak beter geïntegreerd. Zo spreken ze die moslims doorgaans vloeiend de landstaal, zelfs onderling. Als je als lager geschoolde in een ploeg werkt waar nog nauwelijks onderling de landstaal gesproken wordt, heeft dat effectief een invloed op hoe je je voelt als autochtoon. Hoger geschoolden wonen vaak in betere wijken - de moslims die daar wonen zijn vaak ook beter geïntegreerd dan degene die in achtergestelde wijken wonen. Hoger geschoolden hebben trouwens ook meer bronnen om zich te 'weren' tegen mogelijke dreiging dan lager geschoolden, waardoor een dreiging voor lager geschoolden ook harder aankomt dan voor hoger geschoolden. Ik ken iemand die onlangs z'n ontslag heeft ingediend omdat hij nog de enige was in z'n ploeg die autochtoon was - de rest waren allochtone moslims. De rest van z'n ploeggenoten spraken onderling een voor hem onverstaanbare taal. Als hij iets zei antwoordde er vaak enen in een taal die hij niet verstond, en begon de rest te lachen. Dat is NIET fijn. Tijdens de afgelopen ramadan mocht hij een tandje bijsteken omdat de rest er precies maar half bij was. Dat is ook NIET fijn. Op z'n nieuwe job is het beter, maar ook daar zijn er spanningen met de moslims/allochtonen. Het is redelijk evident dat zo iemand méér dreiging ervaart dan iemand die op een bureauke zit in een coconneke, met misschien eens één NL-sprekende westerse moslim in z'n omgeving. |
Citaat:
Tweede generatie Turken en Marokkanen minder religieus |
Citaat:
|
@ Nynorsk
Een allochtoon die geen NL spreekt en leest, dus ook niet schrijft zit maar op een enkele plek en dat is in de bijstand. |
Citaat:
|
Citaat:
Kuisploegen (nachtwerk) in fabrieken zijn dikwijls ook bijna ééntalig Turks (van marokanen heb ik het nog nooit gehoord). Mijn dochter ging eens vakantiejob doen en zat als ENIGE in zo'n ploeg turken! Uiteraard met de nodige sexuele harrassment met als gevolg dat de ploegbaas (die tweetalig was) een aantal dagen op verplichte rust werd gestuurd. Nog iets verder en we hadden hem aangeklaagd (aanzetten tot schijnhuwelijk - opbrengst: 12.000 euro). |
Citaat:
De nationalisten of de slimme en brave moslims? Slimme brave moslims zouden sowieso nooit achter separatisten staan. Niemand heeft er een voordeel in om China zwakker te maken!! Waarom zouden ze? Ze zijn goed bezig in Afrika met investeringen enz en China staat ook klaar om Europa te helpen in schuldencrisis. Dat zijn feiten en nationalisme is ....(zeggen ze)??. Weet u dat niet? China goes Arabic (cri.cn) http://arabic.cri.cn/801/2010/04/16/364s129173.htm الحجاب الملون يضيف جمالا إلى المسلمات الصينيات Gekleurde hoofddoek maakt moslimchineze vrouwen mooier. ![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Tempo-team.BE Ik zie op hun website Polska, geen Türkçe! http://www.tempo-team.be/nl/kandidaten/polska |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be