![]() |
Uitzendbureaus discrimineren massaal
Uitzendbureaus discrimineren massaal
Het overgrote deel van de Nederlandse uitzendbureaus discrimineert. Ruim driekwart gaat akkoord met verzoeken van werkgevers om geen Turken, Marokkanen of Surinamers te leveren voor een vacature. Dat blijkt uit een afstudeeronderzoek van twee sociologen van de VU, zo meldt de Volkskrant vandaag. De onderzoekers deden zich voor als eigenaren van een fictief callcenterbedrijf. Zij belden 187 uitzendbureaus met de vraag of zij extra werknemers konden leveren, maar verzochten nadrukkelijk om géén Marokkanen, Turken of Surinamers te sturen, ook al spraken ze prima Nederlands. In 76,8 procent van de gevallen werd het verzoek door de uitzendbureaus gehonoreerd. Daarmee schenden zij de Algemene wet gelijke behandeling, die discriminatie verbiedt. In bijna één op de zeven gevallen zeiden de uitzendbureaus zelfs expliciet dat ze ondanks het wettelijke verbod op discriminatie gehoor zouden geven aan het verzoek. De brancheorganisaties ABU en NBBU zeggen geschrokken te zijn van het nieuws dat een groot deel van hun leden discrimineert. De komende tijd zullen er extra cursussen en voorlichting aan hun leden gegeven worden. Link: http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...ineren-massaal ______________________________________ Rarara, hoe zou dat toch komen? ... |
Door die discriminatie onstaan er straatboefjes. Zij zijn slachtoffer van de racistische houding van werkgevers. En dan probeert u van de slachtoffers aggressors te maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat mij betreft, heeft iedere werknemer het recht te bepalen wie hij aanneemt. Het leek me alleen geinig om uw bekrompen wereldbeeld te etaleren. Maar veel meer kan ik ook niet aan, dus verwijder ik mij uit deze draad. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De multiculturele samenleving werkt niet.
Remigratie. Remigratie. Remigratie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij gedraagt je. En jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je volk. Maar het is en blijft zo: hoe meer remigratie, hoe beter. |
Citaat:
|
Citaat:
Love you :> Ja, de multiculturele samenleving heeft zijn uitzonderingen! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus Savatage heeft gelijk in zijn commentaar! |
Citaat:
Wel vind ik dat iemand ongeacht origine minstens een kans moet krijgen, ookal hebben werkgevers vaak negatieve ervaringen..wie het verkloot zou ontslagen moeten worden om dringende reden, met dus verlies van uitkering... |
Citaat:
Advocaten en CGKR lachen zich een breuk zeker? Nu toch nog... De mensenrechten nietwaar, en de Belgische wetten... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be