Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politiek telt 709 adviesraden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162591)

Descartes Jr 3 november 2011 09:44

Politiek telt 709 adviesraden

De Belgische commissie-cultuur
is inefficiënt en veel te duur !
OESO vraagt Leterme
zich te ontfermen
over een Hoge Raad voor Goed Bestuur.

Ben Weyts

kameleon 3 november 2011 09:52

Het zijn toch knappe koppen onze politiekers.

guido 007 3 november 2011 10:07

Dringend een adviesraad oprichten die moet adviseren hoeveel adviesraden overbodig en hoeveel adviesrader er nuttig zijn.

Bob 3 november 2011 10:55

Het zal dan ook wel leuker (en misschien ook lukratiever, weet het niet) zijn om in een adviesraad cultuur te zetelen, dan in het bestuur van een gemeentelijke holding. In deze laatste komt bij slecht bestuur, boontje wel om zijn loontje.

eno2 3 november 2011 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5777762)
De Belgische commissie-cultuur
is inefficiënt en veel te duur !
OESO vraagt Leterme
zich te ontfermen
over een Hoge Raad voor Goed Bestuur.

Ben Weyts

En wie zou daar moeten deel van uitmaken
als ze op het gewenste niveau willen raken?
Junior Descartes en Eno2, je hebt het geraden,
Die zich over Goed Bestuur in Karamellenverzen beraden...

Herr Flick 3 november 2011 12:01

De hoge raad voor advies voor het oprichten van het adviserende commitee ter afschaffing van adviesraden is bij deze opgericht.

Patje Jansens en Den Dikken van Vilvoorde worden vriendelijk verzocht samen met kameraad Stevaert te zetelen in het bestuur.

fox 3 november 2011 12:25

Er bestaat zelfs nog een adviesraad "Schade in Congo". Opgericht om de onafhankelijkheid van Congo in goeie banen te leiden....Evenals een adviesraad omtrent de overdracht van personeel en goederen van de oude provincie brabant naar Vlaams brabant.

Adviesraden worden dus gewoon opgericht, met stalt er wat bevriende mensen in en dan laat men dat tot in de eeuwigheid verder bestaan. Geweldig eigenlijk.

eno2 3 november 2011 12:45

Van een beetje adviesraad ben ik niet vies
Als ik er maar mijn dopgeld niet mee verlies.
Want de hoge heren mogen wel cumuleren,
straffeloos, of hun vriendjes erin piloteren.

Descartes Jr 3 november 2011 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778002)

't is Belgisch en dus is het simpel :
je plaatst immers met vlag en wimpel
een vriend op je verkiezingslijst
maar die grijpt dan flink naast een prijs
en om hem toch wat op te beuren
mag hij wat in commissies leuren
of mee bij Infrax gaan "beheren"
om er zijn broodjes dik te smeren ...

subocaj 3 november 2011 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778002)

Waarom roep jij Mod,Mod, als iemand spreekt over dopper?
Wie zegt er hier als ik er maar mijn dopgeld niet mee verlies.
Mod is het mogelijk de knipjes weg te halen bij de geknipte draden? Of mag alleen hij knipjes laten zetten?:-D

eno2 3 november 2011 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5778058)
Waarom roep jij Mod,Mod, als iemand spreekt over dopper?
Wie zegt er hier als ik er maar mijn dopgeld niet mee verlies.
Mod is het mogelijk de knipjes weg te halen bij de geknipte draden? Of mag alleen hij knipjes laten zetten?:-D

Ik spreek (vanuit het standpunt) van dopper zoveel als ik wil in een gedicht. Dichterlijke vrijheid. Nooit van gehoord?

Bovendien ben ik langdurig werkloos geweest. Dus dicht ik uit ervaring.

Ben jij soms geknipt?

Neen.

Dus hou het zo.

De knipsels ga ik hier niet herhalen.

Dat mag niet.

Het was beledigend gescheld. Het woord dopper is geen gescheld. Hoewel j e er wel een dopper off topic mee kan trollen draad in draad uit, dag in, dag uit.

Iemand voor dopper verslijten die het niet is, dat is persoonlijke laster.

Het kwatrijn gaat erover, dat doppers zelfs niet mogen bijverdienen tot op de armoedegrens, terwijl de echte profiteurs bijverdiensten of hoofdverdiensten cumuleren in adviesraden via politieke aanstellingen en nepotisme bij het verdelen van overbodige en nutteloze sinecuren.

eno2 3 november 2011 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5778047)
't is Belgisch en dus is het simpel :
je plaatst immers met vlag en wimpel
een vriend op je verkiezingslijst
maar die grijpt dan flink naast een prijs
en om hem toch wat op te beuren
mag hij wat in commissies leuren
of mee bij Infrax gaan "beheren"
om er zijn broodjes dik te smeren ...

Terwijl een dopper braaf moet zwijgen
om zijn armoede-uitkering te krijgen.
Hoe je smoel! Of we nagelen jouw ongevraagd advies
(Arbeid Adelt) boven de ingang van 't OCMW als devies.

the_dude 3 november 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5777978)
Er bestaat zelfs nog een adviesraad "Schade in Congo". Opgericht om de onafhankelijkheid van Congo in goeie banen te leiden....Evenals een adviesraad omtrent de overdracht van personeel en goederen van de oude provincie brabant naar Vlaams brabant.

Adviesraden worden dus gewoon opgericht, met stalt er wat bevriende mensen in en dan laat men dat tot in de eeuwigheid verder bestaan. Geweldig eigenlijk.

en zo tonen onze politici aan dat zij niet onze democratie verdedigen, doch enkel willen uithollen.

Descartes Jr 3 november 2011 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5778230)
en zo tonen onze politici aan dat zij niet onze democratie verdedigen, doch enkel willen uithollen.

Afgezien van de feitelijke kosten van die 709 adviesraden moeten we toch eens bekijken welk een financieel impact (door hun lethargie) zij hebben op de staatsbegroting.

Misschien moet ook stilaan eens gedacht worden aan de terugvordering van onterecht uitgekeerde zitgelden....

Descartes Jr 3 november 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778198)

hm.. er scheelt nog steeds wat met je knarsend metrum. Maar dat is mogelijk een gevolg van je 20 jarige onttrekking aan de arbeidsmarkt. Je hebt al die tijd geen olie en onderhoud meer gehad ;)

eno2 3 november 2011 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5779331)
hm.. er scheelt nog steeds wat met je knarsend metrum. Maar dat is mogelijk een gevolg van je 20 jarige onttrekking aan de arbeidsmarkt. Je hebt al die tijd geen olie en onderhoud meer gehad ;)

Hij meent het, de grote meester
en limerick-verbeester
Dan maar met P.A. in proza vluchten...
Toch beter dan zijn hinkende kluchten.:lol::lol::lol:
.

eno2 3 november 2011 23:02

Geolied metrum, dat is voor de Alexandrijnen. Van Alexandrië. Van voor de middeleeuwen.

subocaj 4 november 2011 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778180)
Ik spreek (vanuit het standpunt) van dopper zoveel als ik wil in een gedicht. Dichterlijke vrijheid. Nooit van gehoord?

Bovendien ben ik langdurig werkloos geweest. Dus dicht ik uit ervaring.

Ben jij soms geknipt?

Neen.

Dus hou het zo.

De knipsels ga ik hier niet herhalen.

Dat mag niet.

Het was beledigend gescheld. Het woord dopper is geen gescheld. Hoewel j e er wel een dopper off topic mee kan trollen draad in draad uit, dag in, dag uit.

Iemand voor dopper verslijten die het niet is, dat is persoonlijke laster.

Het kwatrijn gaat erover, dat doppers zelfs niet mogen bijverdienen tot op de armoedegrens, terwijl de echte profiteurs bijverdiensten of hoofdverdiensten cumuleren in adviesraden via politieke aanstellingen en nepotisme bij het verdelen van overbodige en nutteloze sinecuren.

Ik ken de reden van je langdurige werkloosheid niet en ook de periode niet.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat je op 2 jaar tijd, zelfs na je werkuren en op zaterdagen een diploma van technisch ingenieur kan halen. Dat men daar in België op neerkeek eind jaren tachtig, bewijzen de 14 afwijzingen op Belgische sollicitaties en heb ik ook reeds in een andere draad verteld en daarom heb ik ook in Duitsland gesolliciteerd.
1 sollicitatie met 3 praktische testen volstond, om de betreffende job van coördinator probleem oplosser Europa, voor alle door de eigen firma en toeleveranciers veroorzaakte problemen, toegewezen te krijgen. Deze toeleveranciers waren in gans Europa gevestigd, omdat in die tijd nog geen sprake was van cluster-productie. Als je dopper was kreeg je nog een toeslag, als je die opleiding volgde. Ik als werkende kreeg niets.
Nu zijn voor iedereen die werkloos is en die scholing wil volgen, de mogelijkheden geschapen om eender welke opleiding gratis te volgen.
Als kwatrijn dichter denk ik niet dat er een opleiding bestaat, maar ik dacht wel dat je dat ook in je vrije uren kon net als iedereen.
Als "linkie winkie" ben ik dan ook voor een degelijke begeleiding van werklozen, naar een geschoolde opleiding toe.
Als een bedrijf die scholing op zich wil nemen, vind ik het zelfs normaal dat dit bedrijf compensaties krijgt voor de kosten van die herscholing.
Het mag echter niet dienen om die herschoolde werknemer dan op straat te gooien, om dan met een nieuwe werkloze weer dezelfde compensaties te verwerven.

eno2 4 november 2011 10:24

Waarom niet een adviesraad
limerick maken

Junior gaat
minder limerick kraken

guido 007 4 november 2011 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5778198)

De dopper kan ook werk gaan zoeken,
zo verslijt hij thuis minder broeken.
Heeft hij hier of daar een kameraad,
dan kan hij zetelen in een adviesraad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be