![]() |
75 biljoen dollar rommelkredieten ...
Het BNP van de VS is 14,5 biljoen dollar. Maar bij de Bank of America zitten ze met 75 biljoen dollar rommelkredieten...
Potential losses on Bank of America’s massive $75 trillion book of risky derivative contracts has just been dumped onto the FDIC by the Federal Reserve. Derivatives, once described by Warren Buffet as “financial weapons of mass destruction” are complex contracts entered into for speculation or to hedge risks linked to a wide variety of other (derivative) financial instruments such as currencies, commodities, interest rates, bonds, etc. In testimony to the Financial Crisis Inquiry Commission in March 2011, Buffett warned that the trillions in derivatives held by major banking institutions could be “disruptive to the whole financial system” and that the risks were “virtually unmanageable.” http://problembanklist.com/fdic-to-c...ive-bets-0419/ |
Citaat:
De VS wil geen of minimale sociale zekerheid en vervangt die door 'goedkoop' en gemakkelijk geleend geld. Die rommel wordt herverpakt en aan (liefst buitenlandse) banken verkocht. Vermits aandeelhouders hoog rendement eisen (denk aan de 13% coupon van Dexia voor de gemeenten!) kopen die banken dat ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb zo zitten denken : degene met de grootste schulden is momenteel in staat om de wereldeconomie in elkaar te doen zakken. Als wapen kan dat tellen. |
Citaat:
Citaat:
Opgave van vandaag: Stel hun doodsoorzaak vast. |
Citaat:
Gelyncht (Door het onderdrukte volk gelynchte dictatoriale massamoordenaars met behulp van democratische coalities) |
Citaat:
|
Citaat:
Waar zou je dan staan met je holle praatjes over democratie? |
De financiele sector...de rede en de logica zelve....
http://blogs.tijd.be/bbb/2011/11/gelukkig-gedumpt.html
bent U er nog? In andere culturen legt men een vuur aan,neemt bedwelmende middelen en "ziet" dan in een roes de toekomst,of het verleden,of slechte geesten,of..... In onze cultuur doet men daar een beetje lacherig over waarom eigenlijk ? :? |
Citaat:
² |
Als Leterme "goed bestuur" wou zien in de praktijk was Libië zeker het bezoeken waard.
|
geld bijdrukken e gasten, probleem opgelost. :lol:
|
Volgens mij gaat het hier niet om 75 triljard dollar rommelkredieten, maar om het nominale bedrag aan derivatives. Dat belet niet dat het bedrag op zichzelf verbijsterend is, alhoewel BoFa niet de enige lijkt te zijn met dat soort bedragen. Een faillissement van BoFa is jammer genoeg geen optie, enkel de ondergang van de VS.
|
Citaat:
Die dictator lovers... |
De VS hebben meer staatsschuld per persoon dan Griekenland is het enige dat ik heb overgehouden uit de zevende dag van vandaag. :rofl:
:cry: |
Citaat:
Enfin, zoals ik al eens eerder gezegd heb, ik ben mijn maatregelen wel al ana het nemen. |
Ik was ironisch bezig, gast ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be