![]() |
stompzinnig voorstel, bad timing...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...a-OCMW-s.dhtml
Wat is de ultieme vernedering ? Wanneer gaat cynisme over in misprijzen ? Net vandaag, op schaap-dag, komt de voorzitster van Fedasil in de pers pleiten voor een "geforceerde uitstroom van asielzoekers naar de OCMW's". Is dat om de brave burger uit te lachen ? Vooral deze zin getuigt van een bijtend sarcasme : Citaat:
|
Citaat:
het verder onder de mat schuiven van die problemen brengt geen zoden aan de dijk zie de escalatie van de "incidenten" |
Citaat:
|
Citaat:
Daar walg ik van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het vooral een boeltje is, resultaat van links rechts links rechts Overigens gaat de problematiek boven mijn petje. |
Citaat:
De ministers van de CD&V zijn allemaal (uitgezonderd Crembo) van het ACW..;-) Maar het is alleszins een feit dat alles wat met migratie te maken heeft in handen is van links (Tutterboom ... heeft na veel geruzie haar postje moeten afgeven omdat ze de zaken grondig wou aanpakken)... Maar het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis... ;-) |
Citaat:
" daaat niet hé, onze bevolking kan het niet aan, en ons spaarboekje van Dexia nog veel minder ..." |
Citaat:
De kans dat ik mij vergis vanop afstand is wellicht groter |
Citaat:
Ik heb altijd gehoord dat het een aanhangsel van de SP is... ;-) En heel de migratie problematiek is in handen van de SP en de CDH... :-D |
Citaat:
Uitgeprocedeerde asielzoekers, en gewoon illegalen ook effectief oppakken en uitwijzen is iets waar het beleid bij ons echt bang van is. En zonder efficient terugkeerbeleid, vrijwillig en onvrijwillig, is elk beleid zinloos. Centrum rechtse partijen hebben er altijd lippendienst aan bewezen, maar ook in de coalities waarin zij de eerste viool speelden is er nooit op grote schaal uitgewezen. |
Citaat:
Mensen in afwachting van een beslissing zomaar laten lopen is onzinnig en komt de-facto neer op het je erbij neerleggen dat die NOOIT meer zullen weggaan, erkenning of niet. Als je ze dan nog officieel naar kleine dorpen stuurt dan zal het alleen nog maar moeilijker worden. |
Citaat:
Beetje menselijke oplossingen zoeken hé. |
Citaat:
En de cd&v ministers zij de allerlaatste die hun vingers gaan verbranden aan een ministerportefeuille die daar mee te maken heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat het ook anders kon, heeft Duitsland bewezen in de zeventiger jaren. 350.000 Joegoslaven mochten toen van Duitsland de tekorten van werkkrachten in de bouwsector komen opvullen. Met een contract dat als ze werkloos werden, ze onmiddellijk moesten terugkeren. |
Ze slaan hier van alles door elkaar. Het gaat over asielzoekers met internationale rechten, niet over import van goedkope arbeidskrachten of economische vluchtelingen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be