Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   stompzinnig voorstel, bad timing... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162747)

peter1962 6 november 2011 15:05

stompzinnig voorstel, bad timing...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...a-OCMW-s.dhtml

Wat is de ultieme vernedering ? Wanneer gaat cynisme over in misprijzen ? Net vandaag, op schaap-dag, komt de voorzitster van Fedasil in de pers pleiten voor een "geforceerde uitstroom van asielzoekers naar de OCMW's".

Is dat om de brave burger uit te lachen ? Vooral deze zin getuigt van een bijtend sarcasme :
Citaat:

" OCMW's kunnen die mensen dan helpen met maatschappelijke dienstverlening, wat in de praktijk neerkomt op financiële steun. "Het voordeel is dat zo'n spreidingsplan snel effect kan hebben." Het spreidingsplan is ingeschreven in de wet."
Wil dat mens echt dat het raciale thema dat nu al dominant is in vlaanderen, volledig de overhand neemt ? Beseft zo iemand eigenlijk dat ze dynamiet legt onder de samenleving ?

rookie 6 november 2011 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5783877)
Wil dat mens echt dat het raciale thema dat nu al dominant is in vlaanderen, volledig de overhand neemt ? Beseft zo iemand eigenlijk dat ze dynamiet legt onder de samenleving ?

is het grootste dynamiet onder de samenleving niet het ongebreideld invoeren van links kiesvee? ER is sinds jaar en dag een groot probleem met de ongebreidelde immigratie die tegen beter weten in wordt in stand gehouden door de (s)linkse partijen. Voorvallen als deze week in Antwerpen waar turkse jongeren (die hier geboren zijn) een probleem van turkse genocide hier in de straten gaan uitvechten, zijn enkel bevestiging van wat een normaal begaafd mens al jaren weet . Stuur hen terug en laat ze daar hun vetes oplossen.
het verder onder de mat schuiven van die problemen brengt geen zoden aan de dijk zie de escalatie van de "incidenten"

fonne 6 november 2011 16:57

Citaat:

Wat is de ultieme vernedering ? Wanneer gaat cynisme over in misprijzen ? Net vandaag, op schaap-dag, komt de voorzitster van Fedasil in de pers pleiten voor een "geforceerde uitstroom van asielzoekers naar de OCMW's".

Is dat om de brave burger uit te lachen ? Vooral deze zin getuigt van een bijtend sarcasme :

Volgens mij willen ze de N-VA een hak zetten door het Vlaams-Belang terug groot te maken:twisted:

peter1962 6 november 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 5783962)
is het grootste dynamiet onder de samenleving niet het ongebreideld invoeren van links kiesvee? ER is sinds jaar en dag een groot probleem met de ongebreidelde immigratie die tegen beter weten in wordt in stand gehouden door de (s)linkse partijen. Voorvallen als deze week in Antwerpen waar turkse jongeren (die hier geboren zijn) een probleem van turkse genocide hier in de straten gaan uitvechten, zijn enkel bevestiging van wat een normaal begaafd mens al jaren weet . Stuur hen terug en laat ze daar hun vetes oplossen.
het verder onder de mat schuiven van die problemen brengt geen zoden aan de dijk zie de escalatie van de "incidenten"

Ik klaag het non-beleid aan, geen retoriek van "links kiesvee" invoeren, dat is zever. Het non-beleid komt erop neer dat je eerst een totaal onwerkzame structuur opzet om asiel te beoordelen, en dan als de boel echt overkookt, al deze de-facto ongewenste mensen nog wat gaat verspreiden over het grondgebied van het land. Kwestie van er zeker van te zijn dat we ze ab-so-luut nooit gaan kunnen terugsturen.

Daar walg ik van.

freelancer 6 november 2011 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5784128)
Ik klaag het non-beleid aan, geen retoriek van "links kiesvee" invoeren, dat is zever. Het non-beleid komt erop neer dat je eerst een totaal onwerkzame structuur opzet om asiel te beoordelen, en dan als de boel echt overkookt, al deze de-facto ongewenste mensen nog wat gaat verspreiden over het grondgebied van het land. Kwestie van er zeker van te zijn dat we ze ab-so-luut nooit gaan kunnen terugsturen.

Daar walg ik van.

Tsja... U zult waarschijnlijk niet de eerste en ook niet de laatste zijn die walgt van links beleid... ;-)

eno2 6 november 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5784458)
Tsja... U zult waarschijnlijk niet de eerste en ook niet de laatste zijn die walgt van links beleid... ;-)

Links beleid? Waar?

eno2 6 november 2011 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5784128)

Daar walg ik van.

Leg eens het verband uit tussen geografische spreiding van asielzoekers en het niet kunnen terugsturen van asielzoekers?

freelancer 6 november 2011 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5784464)
Links beleid? Waar?

Zou het migratiebeleid rechts zijn? 8O

eno2 6 november 2011 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5784471)

Zitten er geen vier rechtse partijen in de regering? Is Leterminator links?

Ik denk dat het vooral een boeltje is, resultaat van links rechts links rechts
Overigens gaat de problematiek boven mijn petje.

freelancer 6 november 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5784494)
Zitten er geen vier rechtse partijen in de regering? Is Leterminator links?

Ik denk dat het vooral een boeltje is, resultaat van links rechts links rechts
Overigens gaat de problematiek boven mijn petje.

Vier?
De ministers van de CD&V zijn allemaal (uitgezonderd Crembo) van het ACW..;-)

Maar het is alleszins een feit dat alles wat met migratie te maken heeft in handen is van links (Tutterboom ... heeft na veel geruzie haar postje moeten afgeven omdat ze de zaken grondig wou aanpakken)...

Maar het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis... ;-)

De schoofzak 6 november 2011 21:40

Citaat:

Alle tsjeven-burgemeesters en alle vld-burgemeesters, en al hun schepenen, hebben al in paniek gebeld naar hun partijvoorzitter, met de boodschap

" daaat niet hé, onze bevolking kan het niet aan, en ons spaarboekje van Dexia nog veel minder ..."

eno2 6 november 2011 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5784542)
Vier?

Maar het is alleszins een feit dat alles wat met migratie te maken heeft in handen is van links (Tutterboom ... heeft na veel geruzie haar postje moeten afgeven omdat ze de zaken grondig wou aanpakken)...

Voor mij is dat hele pak centrum-rechts, behalve de PS.
De kans dat ik mij vergis vanop afstand is wellicht groter

freelancer 6 november 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5784673)
Voor mij is dat hele pak centrum-rechts, behalve de PS.
De kans dat ik mij vergis vanop afstand is wellicht groter

Zou de CDH centrum-rechts zijn? 8O
Ik heb altijd gehoord dat het een aanhangsel van de SP is... ;-)

En heel de migratie problematiek is in handen van de SP en de CDH... :-D

peter1962 6 november 2011 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5784471)

Dat heeft niets met rechts of links te maken. Wel met verantwoordelijheid opnemen, of net niet. De praktijk om bv illegalen te laten lopen met een briefje dat ze binnen de vijf dagen het grondgebied moeten verlaten bestaat al tientallen jaren, van toen we nog in de CVP staat leefden.

Uitgeprocedeerde asielzoekers, en gewoon illegalen ook effectief oppakken en uitwijzen is iets waar het beleid bij ons echt bang van is. En zonder efficient terugkeerbeleid, vrijwillig en onvrijwillig, is elk beleid zinloos.
Centrum rechtse partijen hebben er altijd lippendienst aan bewezen, maar ook in de coalities waarin zij de eerste viool speelden is er nooit op grote schaal uitgewezen.

peter1962 6 november 2011 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5784468)
Leg eens het verband uit tussen geografische spreiding van asielzoekers en het niet kunnen terugsturen van asielzoekers?

Daar kun je regelmatig voorbeelden van zien : asielzoekers die in een landelijk dorp belanden, kleine kinderen, school, en dan na twee of drie jaar definitief afgewezen en huppekee, de ouders van de klasgenootjes steunen die mensen met raad en daad om toch maar hier te kunnen blijven, want ze integreerden zich toch zo goed...
Mensen in afwachting van een beslissing zomaar laten lopen is onzinnig en komt de-facto neer op het je erbij neerleggen dat die NOOIT meer zullen weggaan, erkenning of niet. Als je ze dan nog officieel naar kleine dorpen stuurt dan zal het alleen nog maar moeilijker worden.

eno2 6 november 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5784742)
Daar kun je regelmatig voorbeelden van zien : asielzoekers die in een landelijk dorp belanden, kleine kinderen, school, en dan na twee of drie jaar definitief afgewezen en huppekee, de ouders van de klasgenootjes steunen die mensen met raad en daad om toch maar hier te kunnen blijven, want ze integreerden zich toch zo goed...
Mensen in afwachting van een beslissing zomaar laten lopen is onzinnig en komt de-facto neer op het je erbij neerleggen dat die NOOIT meer zullen weggaan, erkenning of niet. Als je ze dan nog officieel naar kleine dorpen stuurt dan zal het alleen nog maar moeilijker worden.

Dan moeten ze maar drie jaar in asielcentra doorbrengen of in hotels als die overvol zitten zoals gewoonlijk het geval is?
Beetje menselijke oplossingen zoeken hé.

peter1962 6 november 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5784542)
Vier?

Bekijk dit aub op langere periode : dit is niet plots ontstaan maar is al gestart van in de jaren '80.

En de cd&v ministers zij de allerlaatste die hun vingers gaan verbranden aan een ministerportefeuille die daar mee te maken heeft.

eno2 6 november 2011 23:03

Citaat:

toen we nog in de CVP staat leefden.
Dat heb ik allemaal overleefd!

subocaj 7 november 2011 04:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5784748)
Bekijk dit aub op langere periode : dit is niet plots ontstaan maar is al gestart van in de jaren '80.

En de cd&v ministers zij de allerlaatste die hun vingers gaan verbranden aan een ministerportefeuille die daar mee te maken heeft.

Bekijk het op een nog langere periode. In de jaren 60 hebben ze het gros van die mensen zelf naar hier gehaald, om de werkplaatsen in te vullen, die Belgen niet meer wilden invullen, omdat het te zwaar of vuil werk was. Niemand was er op tegen, zeker de industriëlen niet. Als je dan geen nette contracten afsluit, over wat er moet gebeuren, indien de werkgelegenheid in het gedrang komt, kan je die mensen zeker niet het verwijt maken dat ze hier gebleven zijn.
Dat het ook anders kon, heeft Duitsland bewezen in de zeventiger jaren. 350.000 Joegoslaven mochten toen van Duitsland de tekorten van werkkrachten in de bouwsector komen opvullen. Met een contract dat als ze werkloos werden, ze onmiddellijk moesten terugkeren.

eno2 7 november 2011 10:42

Ze slaan hier van alles door elkaar. Het gaat over asielzoekers met internationale rechten, niet over import van goedkope arbeidskrachten of economische vluchtelingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be