De schoofzak |
6 november 2011 21:08 |
Is het Weverke wel populair bij jongeren ???
Oeps ...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb
Eerlijke antwoorden gewenst: wie had dat verwacht ?
Mijn eerlijk antwoord: ik niet. Ik ben aangenaam verrast.
voor mocht de link niet werken:
titel: Aanschuiven voor handtekening Bart De Wever op Boekenbeurs
Bart De Wever: 'Ik ben Justin Bieber niet'
paar zinnen:
Citaat:
ANTWERPEN - Jonge meisjes die speciaal voor hem naar de Boekenbeurs kwamen, fans die tekeningen voor hem meebrachten: N-VA-voorzitter Bart De Wever leek gisteren wel een tieneridool. Zijn signeersessie liep door de grote opkomst een halfuur uit, en dan nog waren er mensen die zonder handtekening naar huis moesten.
Op de Boekenbeurs komen niet alleen échte auteurs en BV's signeren. Ook politici doen stilaan hun intrede. Gisteren was het de beurt aan N-VA-voorzitter Bart De Wever om handtekeningen uit te delen aan zijn fans. En dat De Wever populair is, bleek nog maar eens. Eerst moest hij nog een interview afwerken voor een volle zaal, daarna volgde een uitgebreide handtekeningsessie die een halfuur uitliep. Meer dan tweehonderd mensen schoven aan met Werkbare waarden, het nieuwe boek van Bart De Wever, een bundeling van de essays en columns die hij schreef voor de krant De Standaard.
Van heel Vlaanderen kwamen mensen, onder wie opvallend veel jongeren en kinderen, langs om De Wever te zien én om met hem op de foto te gaan. Ruben De Cock (13) uit Dendermonde gaf de politicus zelfs een cartoon cadeau. 'Hij was er blij mee', zegt Ruben. 'Hij zei dat ik talent had. Ik vind Bart De Wever een goede politicus, hij blijft achter zijn idealen staan. Ik wilde sowieso naar de Boekenbeurs, maar omdat hij hier was, ben ik speciaal met mijn papa vandaag gekomen.'
Liesbet uit Kalmthout en Sarah uit Sint-Niklaas (beiden 17) zakten speciaal naar Antwerpen af voor Bart De Wever. 'Het is leuk om hem eens in het echt te zien. We staan achter hem omdat hij opkomt voor de Vlamingen. Zijn humor weten we ook erg te appreciëren.'
Bernard Michiels maakte ter plekke een cartoon van De Wever. Een praatje maken met de politicus ging niet omdat Bernard doof is, maar hij had wel begrepen dat De Wever de cartoon mooi vond.
Tanja en Hein uit het West-Vlaamse Avelgem zijn grote fans van Bart De Wever. 'We waren deze ochtend ook al aanwezig tijdens een interview dat hij gaf voor de radio en hij had ons herkend. We vinden het erg aangenaam om naar hem te luisteren. Nu met hem spreken, was moeilijk omdat het zo druk is.'
Niet vermoeiend
Het was de tweede keer dat De Wever op de Boekenbeurs handtekening kwam uitdelen. De eerste keer was in 2008, toen hij Het kostbare weefsel kwam promoten. 'Het verschil met drie jaar geleden is dat ik nu de indruk had dat ik de hele dag had kunnen blijven tekenen. Er was veel volk, maar je moet dat niet overdrijven. Het waren geen hysterische toestanden, ik ben Justin Bieber niet. In ieder geval blijf ik mezelf. Ik weet dat iedereen die succes heeft dat zegt, maar het is ook gewoon zo.'
Of hij het niet vermoeiend vond, anderhalf uur handtekeningen uitdelen? 'Wat is daar nu vermoeiend aan? Ik ga graag met mensen om. Ik ben heel toegankelijk, ook voor kritische mensen. Er is vandaag iemand drie keer aan mijn tafel geweest. Ze genoot er duidelijk van om haar verhaal te doen tegen iemand die ze kent van televisie. Ze vertelde me hoe het met haar ging en met haar kinderen.'
Enig idee waarom u zo populair bent bij kinderen? 'De kleintjes verzamelen graag handtekeningen. Ze wisten niet eens goed wie ik was. Maar ze kijken met hun ouders mee naar televisie, je moet ze ook niet onderschatten.'
|
|