Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Is vlees eten kannibalisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162765)

Lof der Zotheid 6 november 2011 21:40

Is vlees eten kannibalisme?

Uw mening hieromtrent zou zeer gewaardeerd zijn, alsook discussie over dit thema.

De schoofzak 6 november 2011 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 5784550)
Uw mening hieromtrent zou zeer gewaardeerd zijn, alsook discussie over dit thema.

Ik waardeer de inspanningen van de dierenbescherming en van gaia voor heel wat zaken ...
maar als die vegetariërs wat teveel zagen, zoals ze al zo vaak doen, dan bekruipt mij de goesting om hen een sjot in hun teelballen te verkopen.

eno2 6 november 2011 22:26

Met mijn luie teelballen ben ik te lui om aan de discussie deel te nemen. Ik heb gestemd voor een mindere vorm van kannibalisme.

job 6 november 2011 22:30

Alleen als je mensenvlees eet is het kannibalisme.
Maar ander vlees uiteraard niet.
Ik ben een vleeseter (overigens met zeer veel smaak), maar geen kannibaal.

Van Dale :

kan·ni·ba·lis·me het; o het eten van mensenvlees door mensen

eno2 6 november 2011 23:25

Mensen zijn ook dieren, dus dierenvlees eten is ook kannibalisme.

Heftruck 6 november 2011 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5784815)

Dieren zijn ook mensen!!!

:-P

eno2 6 november 2011 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 5784843)
Dieren zijn ook mensen!!!

:-P

Alleen in K&K

eno2 7 november 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Christian Messenger (Bericht 5784871)
Het antwoord staat in de Bijbel.

Alles staat in de bijbel. Twee keer. Een keer zo, en een keer het tegendeel.

maddox 7 november 2011 01:24

Enquete van mijn gonaden.

Kannibalisme is het opeten van mensenvlees, al dan niet in rituele vorm. Niks meer, niks minder.
Wat het eten van het vlees van andere diersoorten betreft. De moment een doorsnee groot (niet specifiek getrained) roofdier me niet meer ziet als concurent/maaltijd, bekeer ik me, en eet ik geen vlees meer.

bgf324 7 november 2011 01:59

Kannibalisme = eten van soortgenoten.

bgf324 7 november 2011 02:02

Als een Rottweiler een Chiwawa op vreet, is dat dan kannibalisme? Het zijn verschillende rassen ...

Dezelfde vraag kan je je bijvoorbeeld afvragen bij de mensheid. Als een neger een aziaat eet, is het dan een kannibaal?

maddox 7 november 2011 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5784945)
Als een Rottweiler een Chiwawa op vreet, is dat dan kannibalisme? Het zijn verschillende rassen ...

Dezelfde vraag kan je je bijvoorbeeld afvragen bij de mensheid. Als een neger een aziaat eet, is het dan een kannibaal?

Je begrip "soort" en "ras" gaat de mist in.

"Rassen" die kunnen voortplanten met elkaar zijn eenzelfde "soort".

De praktische reden waarom de meeste "mensenstammen" vrij snel van kannibalisme een taboe hebben gemaakt is praktisch. Zonder doorgedreven koken/bakken zijn maar paar soorten ziektes niet overdraagbaar door kannibalisme.

En dat hadden de slimmeren in de stammen snel door... Vandaar het taboe.

En ook, met de premisse dat soort en ras niet hetzelfde is, ik noem mezelf met plezier racist.
Ik erken dat er verschillende types , maar onderling vruchtbare, met vruchtbaar nageslacht, "rassen" mensen bestaan.

Herr Flick 7 november 2011 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5784676)
Ik waardeer de inspanningen van de dierenbescherming en van gaia voor heel wat zaken ...
maar als die vegetariërs wat teveel zagen, zoals ze al zo vaak doen, dan bekruipt mij de goesting om hen een sjot in hun teelballen te verkopen.

Ik eet dan gewoon een paar honderd gram vlees extra, kwestie van te compenseren he, ... ;-)

Dexterecus 7 november 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5784931)
De moment een doorsnee groot (niet specifiek getrained) roofdier me niet meer ziet als concurent/maaltijd, bekeer ik me, en eet ik geen vlees meer.

Toevallig denkt dat roofdier nu eens net hetzelfde :)

job 7 november 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5784815)

Da's nieuw voor mij.
Moet ik toevallig geslapen hebben in de les toen dit hoofdstuk aan bod kwam.

Ik heb nu al trek in een goei sappig stuk biefstuk.
Runds, uiteraard.
Met pfifferlingen en frietjes.
Smakelijk !

plakker 7 november 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5784945)

Soorten en rassen zijn verschillend.
Een Rottweiler is net als een Chiwawa een hond, maar wel een ander ras, dus ja, een soortgenoot opeten is kanibalisme, rassen hebben daar niets mee te maken.
Een koe en een mens is dus verschillende soorten.

eno2 7 november 2011 10:20

MOD gelieve deze zwansdraad naar K&K te verplaatsen

aub en vergeef me mijn eerdere deelname in Maatschappij.

Ke Nan 7 november 2011 10:26

Vleestaks niet betaald? Dan doe je aan kannibalisme.

maddox 7 november 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dexterecus (Bericht 5785158)
Toevallig denkt dat roofdier nu eens net hetzelfde :)

Dus , is het allemaal dik in orde. 'k Ga mezelf een tosti met spiegelei maken, overgieten met een kop melk. Dan heb ik de meeste dieren van de boerderij wel eer bewezen.

den dinges 7 november 2011 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 5784550)

Kannibalisme is je eigen soort opeten : mens eet mens, aap eet aap, wolf eet wolf enz enz
Een mens die een biefstuk met salade en patatten eet is een omnivoor. Mensen moeten liefst vanalles eten om gezond te zijn. Je kan zonder vlees, maar het is wel de meest practische manier om proteïnes op te nemen, naast eieren en melk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be