Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Amerikaanse politicus komt op voor de kleine man (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162769)

zebrapad 6 november 2011 23:22

Amerikaanse politicus komt op voor de kleine man

Ik weet niet goed in welk subforum dit thuis hoort, dus zet ik het hier maar :roll:

Blijkbaar bestaat er in Florida een wet die dwergwerpen verbied.
Nu is er toch wel een politicus die dit ongedaan wenst te maken.
Rare jongens die Amerikaanse politici...
Citaat:

A Florida lawmaker is continuing his push to repeal unusual state regulations.

Republican Representative Ritch Workman wants to get rid of a ban on dwarf tossing.

http://www.wtxl.com/content/flpoliti...7vcG3UrHQ.cspx

BigF 7 november 2011 08:08

Rare jongens omdat er een wet is die dwergwerpen verbiedt of omdat er iemand is die die wet ongedaan wil maken?

Vito 7 november 2011 08:34

Een kwestie van prioriteiten stellen uiteraard.

Vito 7 november 2011 08:37

http://www.youtube.com/watch?v=uk6p0udxfTc

Dzjezus...

hurricane 7 november 2011 08:56

Je gooit dan ook niet met mensen eh. Die mens heeft gelijk. De vraag is alleen hoeveel dwergen er in de USA rond lopen en of die allemaal op hem gaan stemmen ?

BigF 7 november 2011 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5785078)
Je gooit dan ook niet met mensen eh. Die mens heeft gelijk. De vraag is alleen hoeveel dwergen er in de USA rond lopen en of die allemaal op hem gaan stemmen ?

Euh, die gast wil dus het verbod op dwergwerpen ongedaan maken eh.
Hij wil dus juist dat er wel met mensen gegooid mag worden.

Nu ben ik geen betrokken partij ofzo maar ik heb links en rechts toch al opgevangen dat het vooral dwergen zijn die van een verbod op dwergwerpen niks moeten weten. Waarom ook? Er is toch ook geen verbod op het gooien van 'normale' mensen, dus het verbod ruikt naar discrimatie.

Zapatista 7 november 2011 09:19

Wat een ongemakkelijk specifieke wet.

hurricane 7 november 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5785102)

Nu ben ik geen betrokken partij ofzo maar ik heb links en rechts toch al opgevangen dat het vooral dwergen zijn die van een verbod op dwergwerpen niks moeten weten. Waarom ook? Er is toch ook geen verbod op het gooien van 'normale' mensen, dus het verbod ruikt naar discrimatie.

Oeps .... verkeerd gelezen. Maar ik blijf er bij dat je met mensen niet moet smijten. En ook hier wordt het woord 'discriminatie' weer eens verkeerdelijk gebruikt. Als ik zeg dat je geen vliegen mag doodmeppen, discrimineer ik dan de rest van de insecten ?

Zapatista 7 november 2011 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5785130)
Oeps .... verkeerd gelezen. Maar ik blijf er bij dat je met mensen niet moet smijten. En ook hier wordt het woord 'discriminatie' weer eens verkeerdelijk gebruikt. Als ik zeg dat je geen vliegen mag doodmeppen, discrimineer ik dan de rest van de insecten ?

Eigenlijk wel, puur op de definitie van het woord discriminatie.

Xenophon 7 november 2011 09:54

Dwergwerpen is een hobby zoals elke andere.

Gelijke rechten is het beste toch?

Jantje 7 november 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5785102)

Er bestaat weldegelijk een verbod op het werpen van mensen.
Er is namelijk een internationale wet die verbied dat je derde letsel mag toebrengen of om een manier mag behandelen die verwondingen kan veroorzaken.
Een wet zoals die op het werpen van dwergen, is dus eigenlijk overbodig en disciminerend, want zij bepaald dat dwergen geen mensen zijn.

Xenophon 7 november 2011 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5785216)
Er is namelijk een internationale wet die verbied dat je derde letsel mag toebrengen of om een manier mag behandelen die verwondingen kan veroorzaken.
Een wet zoals die op het werpen van dwergen, is dus eigenlijk overbodig en disciminerend, want zij bepaald dat dwergen geen mensen zijn.

Ach wat, dwergen zijn uitermate geschikt om ermee te werpen.

Anna List 7 november 2011 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5785246)
Ach wat, dwergen zijn uitermate geschikt om ermee te werpen.

ik vind ze al bij al toch nogal groot ...

babyslingeren, da's pas een spectaculaire sport en leuke hobby !

persoonlijk werp ik liefst zwarte baby'tjes ... heb altijd de indruk dat die t verste vliegen.

en vooral, er bestaat blijkbaar geen wet tegen!

Xenophon 7 november 2011 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5785288)
ik vind ze al bij al toch nogal groot ...

babyslingeren, da's pas een spectaculaire sport en leuke hobby !

persoonlijk werp ik liefst zwarte baby'tjes ... heb altijd de indruk dat die t verste vliegen.

en vooral, er bestaat blijkbaar geen wet tegen!

Dat is omdat zwarte babies van nature een wat vettigere huid hebben en dus beter uit de hand vliegen.

Zoals die Marokkaan die het hamerslingeren won, omdat zijn vader vroeger altijd zei, als ze je iets geven om mee te werken, gooi dat zover mogelijk weg.

zebrapad 7 november 2011 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5785216)

Inderdaad
Citaat:

A French ban on the controversial practice of "dwarf-tossing" has been upheld by the U.N. Human Rights Committee.

http://articles.cnn.com/2002-09-27/w...im?_s=PM:WORLD

zebrapad 7 november 2011 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5785059)
Rare jongens omdat er een wet is die dwergwerpen verbiedt of omdat er iemand is die die wet ongedaan wil maken?

Eerder in de zin van maturiteit. Voor sommige kleine mensen, is dwergwerpen een vorm van inkomsten en een verbod is een streep door hun financiele rekening. Langs de andere kant heb je kleine mensen die constant het negatieve aspect van een legale vorm van dwergwerpen op hun voelen opgelegd.
Een verbod op prostitutie, gaat eigenlijk in dezelfde zin. Het is niet omdat sommige vrouwen zich prostitueren, dat daarom mannen aan alle vrouwen mogen zitten of dat prostitutie het stereotiep is dat bij de vrouw past.

Nu, wat die politicus betreft, die draagt dit met zich mee gedurende zijn politieke loopbaan, net zoals Schouppe die voor eeuwig zal vereenzelvigt worden met nummerplaten.

Herr Flick 7 november 2011 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5785180)
Dwergwerpen is een hobby zoals elke andere.

Gelijke rechten is het beste toch?

Katslingeren zal dan ook wel verboden gaan worden, ... ;-)

Herr Flick 7 november 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5785354)
Eerder in de zin van maturiteit. Voor sommige kleine mensen, is dwergwerpen een vorm van inkomsten en een verbod is een streep door hun financiele rekening. Langs de andere kant heb je kleine mensen die constant het negatieve aspect van een legale vorm van dwergwerpen op hun voelen opgelegd.
Een verbod op prostitutie, gaat eigenlijk in dezelfde zin. Het is niet omdat sommige vrouwen zich prostitueren, dat daarom mannen aan alle vrouwen mogen zitten of dat prostitutie het stereotiep is dat bij de vrouw past.

Nu, wat die politicus betreft, die draagt dit met zich mee gedurende zijn politieke loopbaan, net zoals Schouppe die voor eeuwig zal vereenzelvigt worden met nummerplaten.

Een kerel van 1 m 60 a 1 m 70 is dat ook een dwerg ?

Want dat lukt ook nog wel om die weg te gooien, die gaan wel zo ver niet vliegen, maar moeilijk gaat ook.

Anna List 7 november 2011 11:51

het probleem is natuurlijk niet het vliegen.

Herr Flick 7 november 2011 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5785420)
het probleem is natuurlijk niet het vliegen.

Met nen helm op en een zachte ondergrond valt dat allemaal wel mee , ... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be