![]() |
Drie koffie's op een terrasje ... 1200 Belgische franken
Vorige week zat ik met mijn twee broers en zuster op een terrasje op de graslei.
We bestelden drie maal vier koffie's en betaalden daarvoor 1200 Belgische franken. In euro's (dertig euro) klinkt het natuurlijk niet zo veel ... maar is dit eigenlijk nog verantwoordt? Hoeveel koffie's kan men niet maken met dit bedrag? |
3 x 4 = 12 koffies! je betaalt gewoon 100 fr / 2.5 euro per koffie.
zo dramatisch is dat toch niet? En welke gierigaard heeft zijn tournee overgeslagen? Probeer het eens uit met 12 Duvels anders? |
Citaat:
De winst op koffie is dus gigantisch. Bij een Duvel kan je nog zeggen dat er veel meer moet besteed worden om in te kopen (met één duvel vult men geen vijftig, zestig glazen hé). |
Citaat:
|
ieders kan ook zijn eigen drankje betalen, dan hebt ge die zaken neit voor dat ene niets moet betalen :)
|
en idd, het is niet zo goedkoop..maarja, men moet ook winsten maken he :)
op koffie zal men meer verdienen dan op bier |
Koffie maken is nu eenmaal meer arbeidsintensief dan bier brouwen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bloeien moette toch. edit : in mijn geval, voor mijn familie, zou dat zelfs een prijske zijn! |
Citaat:
alcohol is zo passé ... |
Citaat:
Ge wilt toch niet dat het loon van het diensterje omlaag gaat ? |
Citaat:
|
Citaat:
:cheer: de pallieter :cheer: :boo: den boer van tienen :boo: tiens ... economisch mangelt het hier een beetje precies |
Citaat:
|
Citaat:
Kan ook meer en gemakkelijker mee gefoefeld worden (aantal vaten zijn gekend, allez, de meeste toch) |
Citaat:
|
Karma, wilde gij in mijn plaats ni met mijn familie gaan koffie drinken ?
ik zou daar gerust 1200 Bef voor over hebben ze ... |
Heb laatst een interessante tekst gelezen over koffie. Over waar hij het meest kost, waarom, waar de winst naar toe gaat (bvb de verhuurder van het pand waar veel volk langsloopt dat koffie wil zonder omweg bvb stations) , hoe men klanten die graag meer willen betalen dat gunt (bvb : verschillend soorten koffie die eigenlijk allemaal ongeveer dezelfde kostprijs maar dus verschillende koopprijs hebben), ...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be