![]() |
Nummerplaatscanner: mijmeringen
Voila hier is hij dan de nummerplaatscanner
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111107_117 wat ik mij afvraag 1° Worden die kerels dan nooit geflistst, zoja, blijkbaar slagen ze er niet in voor die 3-5% hun overtredingen te innen 2° Als je de gewichtsscanners en trajectcontroles zou gebruiken om de nummerplaten te scannen, dan zit je permanent toch duizenden nummerplaten te scannen ? Kun je dat niet vaststellen op die manier ?? 3° En wat als je nu eens het verzekeringsdatabank zou koppelen aan de nummerplaat ? Zou je niet constateren dat ineens onze verzekeringspremie met 10% omlaag kan ??? 4° Wat als je iedereen die zijn taks betaalt een RFID zou geven, dan kun je volledig gautomatiseerd scannen en flitsen ? Is dat nu nodig dat daar een ploeg mensen op staat te werken ? |
Voor een keer treed ik u bij. In mechelen heb ik het hier al duidelijk gezien; elke grote invalsweg heeft nu zo'n apparaat staan (de groene kastjes op de groene palen).
Ik vind het alvast goed want heb maar eens iets voor met een niet verzekerde... in fout of niet je kan zelf opdraaien voor de kosten. En ja de verzekeringspremies kunnen inderdaad naar beneden; zeker voor diegene die ongeval vrij rijden en liefst nooit in fout. |
Citaat:
|
Citaat:
Als 3% (2.9% volgens het artikel) van de gescanden de verkeersbelasting niet heeft betaald, dan verwacht je dat ook 3% van de geflitsten de verkeersbelasting niet heeft betaald. Die 3% moeten toch opvallen. Ik verwacht eerder dat het een klassiek verhaal is van een inefficiënt werkende overheid waarbij de ene alleen controleert op snelheid, en de andere alleen op belastingsfraude. |
Citaat:
Onze administratie moet dat zonder ook weten. Het volstaat om na te gaan in de lijst van actieve nummerplaten wie wel en wie niet zijn verkeersbelasting heeft betaald. Een nummerplaat waarvoor geen verkeersbelasting werd betaald en die niet werd teruggestuurd naar Kantersteen, die fraudeert meer dan waarschijnlijk. Als daar nog het bestand van de actief ingeschreven voertuigen bij wordt genomen kan ook eenvoudig worden nagegaan wie wel en wie niet het juiste bedrag heeft overgemaakt. Simpel en geen camera nodig. |
Ze hebben daar precies geld nodig, en snel, bij het departement van verkeer.
|
Citaat:
De verkeersbelasting wordt niet geïnd door dat departement. Dat is tegenwoordig een Vlaamse bevoegdheid. Wordt geïnd door de Vlaamse Belastingsdienst (VLABEL), sinds begin dit jaar bevoegd voor de verkeersbelastingen. Wist je dat niet? Nu ik ook niet. En natuurlijk, in dat efficiënte land van ons, kan die VLABEL blijkbaar geen gebruik maken van federale bestanden en dus moet er geld uitgegeven worden aan camera's om daarna in de pers te kunnen uitpakken met weer een nieuw bewijs van "wat we zelf doen, doen we beter". |
Als ze nu ook zo frenetiek de wegen zouden onderhouden als ze spionageapparatuur inschakelen...
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nogmaals het bewijs dat heterogene bevoegdheidspakketten niet werken. Waar blinkt de overeengekomen staatshervorming alweer in uit? |
Ik ken niet veel van die verkeersbelasting,
maar volgens mij gaat het niet om de gewone nummerplaat van de particulier, of van de gewone personenwagen; het gaat om die auto's die, als ze niet bestendig op de openbare weg komen, niet moeten betalen voor die periodes. |
Citaat:
Kijk je betaalt geen rijtaks, geen verzekering, rijdt met huisbrandolie, en je hebt geen technische controle en geen snelheidsovertredingen... Toch fantastisch ?? |
Meanwhile ...
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be