![]() |
Zoals algemeen verwacht heeft de PS de Vlaamse partijen schaakmat gezet...
De druk op ons land neemt enorm toe... Er is geen tijd meer om langer te talmen...
En daarop had Elio Di Rupo en zijn partij ongetwijfeld op gerekend... De begroting moet doet week/begin volgende week rond zijn... Dus geen tijd meer om grondige besprekingen... De begroting zal gestoeid zijn op de nota Elio Di Rupo (hier en daar een schijn bijwerking)... of niet zijn... En, zo stelt zelfs Luc Vander Keelen van HLV op radio1 vast, wie durft nu de boel nog laten springen?... 'Toch die jonge gastjes (A. Decroo en TwittieQuickie van de O-VLD niet!', zegt hij... Die gaan België toch niet laten ontploffen en hun verantwoordelijkheid ontlopen?! En Beke zal ook niet anders kunnen... Prachtig gespeeld van die jonge generatie... Vlaanderen zal er alleszins kunnen voor betalen, vrees ik... ---------------------------------------- Maar misschien zie ik het te zwartgallig in... en komen de voorzitters van de CD&V en de O-VLD - die door onze opiniemakers als ware helden en bekwame voorzitters werden toegejuicht - nog met een konijn uit de hoed en slagen ze erin de PS de broodnodige maatregelen te laten nemen... :-D |
je mag toch ook niet vergeten dat het de Vlaamse partijen geweest zijn vorige week die er zwaar hebben op gehamerd dat er zo snel mogelijk een begroting moet komen. Ik denk zelf eerder dat de PS met de schrik rond het hart zit om deze begroting te maken.
Zij hoopten eerder dat er weer een jaar met 12en kon gewerkt worden, zodat zij niet naar de gemeenteraadsverkiezingen moeten gaan met een besparingsregering. Vergeet ook niet dat ze in Luik er een paar duizend werklozen bijhebben ondertussen. |
Citaat:
Wedden? U moet trouwens Lucske VDK van HLN eens horen (De Ochtend van radio1)... |
Citaat:
en dat er zal bespaard moeten worden, staat vast. Aangezien ook de OVLD en de MR mee onderhandelen en omdat de CDh ook naar rechts is gekropen, gaan er zaken beslist worden die door de vakbonden gaan bestreden worden. Vroeger konden ze nog zeggen dat het allemaal de fout was van de Vlaamse premier, nu zal dat niet meer gaan hé. |
Dat is het grote probleem hier he, dat de "Vlaamse" partijen zich steeds schaakmat laten zetten door de Waalse partijen.
Langs de andere kant lijkt het mij toch ook dat ze niet moeten afkomen met praktisch alleen maar extra belastingen, want dan zullen CD&V en vooral Open Vld het helemaal mogen gaan uitleggen aan hun kiezers en die blijven niet dom volgen he (allez, hopelijk toch niet :)) |
Dat schaakmat zetten zou ik toch met een korreltje zout nemen. Hoe kan je onderhandelen met een man die niet wil onderhandelen en gewoon wacht tot de tijd op is?
Soit, dat werkt op Belgisch niveau, maar Elio zit nu wel met het probleem Europa en die zullen zich niet opzij laten zetten zoals onze Vlaamse broekventjes. Dus ofwel doet Elio hetzelf, wat natuurlijk niet zal gebeuren, ofwel beslist Europa wel in zijn plaats. Elio zou beter eens bellen met zijn Griekse collega. Er is daar ook iemand die geprobeerd heeft om met de Merkozy hun voeten te spelen. |
Dat wachten en tergend lang "onderhandelen" werkt inderdaad, want uiteindelijk geven de "Vlaamse" partijen toe, dat weten de Waalse onderhandelaars maar al te goed hoor. Dus rekken rekken rekken is de boodschap tot het grote landsbelang het overneemt en de partijen alles slikken, zelfs onaanvaardbare verhoging van de belastingen terwijl de profiteurs weer maar eens ongemoeid gelaten worden.
|
Citaat:
http://internetradio.vrt.be/radiospe.../11_11och1.xml Vanaf 01:37:45 |
Als die platbroeken weer gaan buigen dan krijgt vlaanderen nogmaals de rekening...
Dat het volk maar blijft op hun lui kont zitten dat gaat mijn verstand te boven... Het kan toch enkel maar in België. De meerderheid zal weer moeten gaan opdraaien voor de schuldenberg die voor de minderheid veroorzaakt is door dat onverdraagzaam volkje uit het zuiden!!! Kom toch eens op straat en laat uw ongenoegen blijken in plaats van mooi niets te doen en alles te blijven slikken... :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu denken nog veel mensen dat er toch geen akkoord zal komen en dat de boel zal afspringen. Een Vlaming kan veel verdragen, zal wat harder op de pedalen duwen, nog wat harder werken , maar dit enkel en alleen als de inspanningen rechtvaardig zijn en IEDEREEN moet opdraaien voor de gemaakte schulden; Vlamingen weten dat ze zullen verarmen en zijn daartoe bereid , maar slechts indien dat geldt voor ALLE Belgen. Vergis je niet , de reactie komt. |
Citaat:
Maw andere woorden je moet niet rekenen op de EU om hier het gezag over te komen nemen. Ze hebben niet de minste macht of iets af te dwingen waar de politiek niet mee akkoord gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
In mijn buurt kan ik minstens 10 mensen opnoemen die zeer misnoegd zijn op onze politiekers omdat ze hun kiezers verloochenen en vlaanderen met een zware factuur laten opzadelen. En dat zijn nu bijna allemaal vld en cd&v stemmers die er niet meer aan denken om ooit nog op hun partij te stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
De kans dat nva bij de volgende verkiezingen rond de 40 % (of zelfs meer haalt) wordt steeds maar aandenkelijker. |
Citaat:
Tegenwoordig moogt ge rekenen op 'landslides' in verkiezingsuitslagen. Nu moogt gij zeggen dat er een landslide in de richting van terug naar het unionistisch B. aankomt. Ik kan dat niet tegenspreken. Maar ook niet bevestigen. Den deze wacht rustig af. Verder is het voor mij overduidelijk: de Vlaamse onderhandelende partijen hebben hun handtekening gezet onder een veel te vaag en te onduidelijk Vlinderakkoord. Dat, en dat alleen, speelt hen nu parten. En daarvoor zullen ze betalen. Eerst in politieke afgang. En daarna in politiek kiesresultaat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be