Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Is Joëlle Milquet krankzinnig geworden of speelt ze een politiek spel ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162831)

ViveLaBelgique 8 november 2011 11:38

Is Joëlle Milquet krankzinnig geworden of speelt ze een politiek spel ?

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...nce-875456.php

Joëlle Milquet wil dat bovenop de voorziene besparingen er nog 500 �* 800 miljoen € extra wordt gesaneerd voor een relance plan en werkgelegenheid.

De schoofzak 8 november 2011 11:46

Vermits ze niet vermeldt waar dat extra geld gevonden zal moeten worden, is het inderdaad een politiek spelletje.

Krankzinnig is dat wijf zeker niet. Zoals zij er in lukt om met relatief weinig kiesresultaat toch haar macht uit te bouwen, dwingt zij ontzag af. Ik zal nooit in haar weg gaan staan, tenzij zij niet en ik wel gewapend ben.

matthias999 8 november 2011 11:52

De franstaligen weten wel goed waarmee ze bezig zijn. De boel laten verrotten tot de vlaamse partijen door de knieen gaan. Dat truckje heeft altijd al gewerkt dus waarom zou het deze keer ook niet lukken??

Fieseler 8 november 2011 11:52

Joelle heeft groot gelijk...zij wil bovenop het o zo succesvolle Marchalplan nog eens 800 miljoen om nog meer Walen tot nutteloze ambtenaren te "reconverseren".
Joelle weet maar al te goed dat Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone , na een tussenkomst van Europa op een andere wijze aan de Vlaamse uiers zal moeten gaan liggen.
Doe daar nog de ongelooflijke lafheid van onze minderheidsrepresentatie op federaal niveau en het is bingo.

Groot gelijk Joelle, laat die menapiens maar betalen voor hun lafheid...Darwinisme op zijn mooist...

vlijmscherp 8 november 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5788044)

Joëlle Milquet wil dat bovenop de voorziene besparingen er nog 500 �* 800 miljoen € extra wordt gesaneerd voor een relance plan en werkgelegenheid.

waarom zou ze moeten gek zijn? moet de economie dan niet gerelanceerd worden mss? moet er niet naar de werkgelegenheid gekeken worden? er moet enkel bespaard worden en nieuwe belastingen komen?

dat zou ons recht de afgrond inleiden, neen dank u.

DONG ZHUO 9 november 2011 01:30

ge moet uwen titel veranderen, want dat takkewijf is niet krankzinnig "geworden"....

die IS dat al j�*�*�*�*�*�*�*ren, ma de snotneuzen aan de onderhandelingstafel hebben het nog niet door hé !

als "mama" Milkèt een klein beetje met hare rok zwiert en haar borsten ne keer half-ontbloot zitten de vlaamse kleuters in hun broek te schijten en geven ze alles toe hé..... en die madam die weet dat gewoon !:roll:

solidarnosc 9 november 2011 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5788067)
Vermits ze niet vermeldt waar dat extra geld gevonden zal moeten worden, is het inderdaad een politiek spelletje.

Krankzinnig is dat wijf zeker niet. Zoals zij er in lukt om met relatief weinig kiesresultaat toch haar macht uit te bouwen, dwingt zij ontzag af. Ik zal nooit in haar weg gaan staan, tenzij zij niet en ik wel gewapend ben.

Wie zegt trouwens dat het om extra geld gaat? Het geld dat naar jobmaatregelen (lastenverlagingen voor bepaalde werknemers) gaat per jaar ligt momenteel rond de 4 miljard euro. Het kan evengoed zijn dat ze gewoon zegt dat ze nog iets van dat bedrag wil overhouden.......

solidarnosc 9 november 2011 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5788084)
Joelle heeft groot gelijk...zij wil bovenop het o zo succesvolle Marchalplan nog eens 800 miljoen om nog meer Walen tot nutteloze ambtenaren te "reconverseren".
Joelle weet maar al te goed dat Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone , na een tussenkomst van Europa op een andere wijze aan de Vlaamse uiers zal moeten gaan liggen.
Doe daar nog de ongelooflijke lafheid van onze minderheidsrepresentatie op federaal niveau en het is bingo.

Groot gelijk Joelle, laat die menapiens maar betalen voor hun lafheid...Darwinisme op zijn mooist...

Geeuw. Vlaanderen telt ondertussen al meer overheidspersoneel per duizend inwoners dan Wallonië. Ik woon in een doorsnee boerengat in Vlaanderen en men moet maar eens zien wat er de afgelopen jaren is bijgekomen van sporthallen, culturele centra, bejaardencentra etc etc.... Uiteraard zit daar overal personeel in voor uitbating en onderhoud. Let op. Ik vind dat een goede zaak maar het cliché van Vlaanderen als zijnde voorstander van een "kleine" overheid is fictie.

Fieseler 9 november 2011 08:23

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5789810)
Geeuw. Vlaanderen telt ondertussen al meer overheidspersoneel per duizend inwoners dan Wallonië

Als u begint met een leugen dan hoef ik de rest geeneens meer te lezen...

Raf 9 november 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 5789804)
ge moet uwen titel veranderen, want dat takkewijf is niet krankzinnig "geworden"....

die IS dat al j�*�*�*�*�*�*�*ren, ma de snotneuzen aan de onderhandelingstafel hebben het nog niet door hé !

als "mama" Milkèt een klein beetje met hare rok zwiert en haar borsten ne keer half-ontbloot zitten de vlaamse kleuters in hun broek te schijten en geven ze alles toe hé..... en die madam die weet dat gewoon !:roll:

Dit wordt een discussie op hoog niveau. Ik voel het...

fonne 9 november 2011 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5788044)

Joëlle Milquet is even krankzinnig als altijd. Maar in de grond heeft ze gelijk. De uitdaging van de Belgische financiën op lange termijn is niet om zoveel mogelijk te besparen, de uitdaging is om de komende tien jaar meer dan 500.000 jobs bij te creëren om een voldoende stabiele basis te hebben om onze welvaart te behouden.

fox 9 november 2011 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5789897)

Als u begint met een leugen dan hoef ik de rest geeneens meer te lezen...

Mij lijkt dat geen leugen te zijn. Maar goed, ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Jij kan hem alvast terecht wijzen door uw stelling "Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone" te onderbouwen met een cijfermateriaal en bijhorende bron.

Ik heb alvast niet de indruk en het is een feit dat Vlaanderen dringend werk moet maken van het verminderen van het aantal ambtenaren. Dat ze er in 2012 mee beginnen en het bestand met 5% gaan terugbrengen is een goeie zaak, maar bijlange niet genoeg. Hoe het met Wallonie zit weet ik niet, maar ik heb altijd gehoord dat ze daar net minder ambtenaren hadden als in Vlaanderen. Maar goed, zoals gezegd, ik kan compleet verkeerd zitten.

Oja, en Milquet is niet krankzinning en verder is het ook geen politiek spelletje. Ze gelooft echt dat ze dit geld kan binnen halen want ze weet goed genoeg dat ze met broekventjes te maken heeft. En in de grond is het trouwens niet zo een slecht idee ook. T probleem is dat het beleid alweer voornamelijk toegespitst zal zijn op haar kiesvee en dus weinig zoden aan de dijk zal brengen hier.

fonne 9 november 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5790300)
Mij lijkt dat geen leugen te zijn. Maar goed, ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Jij kan hem alvast terecht wijzen door uw stelling "Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone" te onderbouwen met een cijfermateriaal en bijhorende bron.

Per inwoner op arbeidsactieve leeftijd zijn er precies evenveel ambtenaren in Wallonië als in Vlaanderen. Per werkende inwoner is de verhouding in Wallonië dramatisch slecht: geen enkel land ter wereld kan met zo weinig werkenden in de privé-sector zo een groot ambtenarenleger bekostigen. Zonder Vlaams geld zou Wallonië dus gewoon failliet zijn.
Citaat:

Ik heb alvast niet de indruk en het is een feit dat Vlaanderen dringend werk moet maken van het verminderen van het aantal ambtenaren. Dat ze er in 2012 mee beginnen en het bestand met 5% gaan terugbrengen is een goeie zaak, maar bijlange niet genoeg.

Het is meer dan genoeg om de rekeningen van Vlaanderen te laten kloppen.
Welke ambtenaren zou jij trouwens zo graag op straat zetten? Holle slogans bovenhalen is gemakkelijk, maar maak dat nu eens concreet.
Citaat:

Hoe het met Wallonie zit weet ik niet, maar ik heb altijd gehoord dat ze daar net minder ambtenaren hadden als in Vlaanderen. Maar goed, zoals gezegd, ik kan compleet verkeerd zitten.

Niet dus. Het zijn er evenveel, alleen kan Vlaanderen zich dat permitteren omdat er ook veel mensen werken in de privé, terwijl dat voor Wallonië een drama is, een ambtenaar voor elke werkende is gewoon niet vol te houden.
Citaat:

Oja, en Milquet is niet krankzinning en verder is het ook geen politiek spelletje. Ze gelooft echt dat ze dit geld kan binnen halen want ze weet goed genoeg dat ze met broekventjes te maken heeft. En in de grond is het trouwens niet zo een slecht idee ook. T probleem is dat het beleid alweer voornamelijk toegespitst zal zijn op haar kiesvee en dus weinig zoden aan de dijk zal brengen hier.

Joëlle Milquet laat weten dat ze een toffe ministerpost in de volgende regering wel ziet zitten. Nu ja, net zoals bij Gennez was dat de bedoeling natuurlijk: de voorzitterszetel aan iemand anders doorgeven en zelf in de regering gaan zetelen. De politici zijn in ieder geval beter bedreven in hun carrièreplanning dan in het maken van een begroting:evil:

ViveLaBelgique 9 november 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 5789804)

Ik heb als eerste optie "geworden" tussen haakjes gezet.

Citaat:

Ik vind haar ook een ferme.

ViveLaBelgique 9 november 2011 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5790281)
Joëlle Milquet is even krankzinnig als altijd. Maar in de grond heeft ze gelijk. De uitdaging van de Belgische financiën op lange termijn is niet om zoveel mogelijk te besparen, de uitdaging is om de komende tien jaar meer dan 500.000 jobs bij te creëren om een voldoende stabiele basis te hebben om onze welvaart te behouden.

Hoe zit het met je aanvraag van je PS lidkaart ?

Die jobs gaan juist contraproductief zijn als je hiervoor een overheidsfinanciering van 500 �* 800 miljoen euro uittrekt.

Vlaanderen stemt rechts mijn kloten. Jij bent nog een grotere linkiewinkie dan Paul Krugman.

fonne 9 november 2011 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5790382)
Ik vind haar ook een ferme.

Pas gelakt en opgewreven ziet ze er nog goed uit.

fonne 9 november 2011 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5790394)
Hoe zit het met je aanvraag van je PS lidkaart ?

Die jobs gaan juist contraproductief zijn als je hiervoor een overheidsfinanciering van 500 �* 800 miljoen euro uittrekt.

Vlaanderen stemt rechts mijn kloten. Jij bent nog een grotere linkiewinkie dan Paul Krugman.

Wie lachtte daar een jaar geleden nu eigenlijk weer met de stelling van de N-VA dat er 500.000 jobs zouden moeten gevonden worden in de komende jaren om onze welvaart te behouden? Die jobs gaan er moeten komen, of we komen in dezelfde negatieve spiraal terecht als Griekenland.
Dat neemt niet weg dat Joëlle Milquet eigenlijk zou moeten beseffen dat het sociaal-economische beleid geregionaliseerd wordt en zij er dus niets meer over te zeggen zou mogen hebben. Maar de Belgische recuperatie slaat dus weer meteen toe: op die manier kan men weer opnieuw Vlaams belastingsgeld omleiden naar een federaal tewerkstellinsplan ten goede van Wallonië als het van Zjowel afhangt. Zo kennen we haar wel.

Dus ja: we moeten die jobs creëren. En ja: Joëlle Milquet is zot als ze denkt dat ze dat op federaal niveau nog gaat kunnen regelen en zo nog meer Vlaams geld naar Wallonië pompen. Al zit het er dik in dat de Noord-belgische ondergaandelaars het zullen goedkeuren. We moeten toch solidair zijn, niet?

fox 9 november 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5790366)
Per inwoner op arbeidsactieve leeftijd zijn er precies evenveel ambtenaren in Wallonië als in Vlaanderen. Per werkende inwoner is de verhouding in Wallonië dramatisch slecht: geen enkel land ter wereld kan met zo weinig werkenden in de privé-sector zo een groot ambtenarenleger bekostigen. Zonder Vlaams geld zou Wallonië dus gewoon failliet zijn.

Zoals gezegd, dat wil ik gerust geloven. Het zou echter leuk zijn om uw stelling ook te onderbouwen. Ik heb op dit forum geleerd dat mensen wel eens iets uit hun duim durven zuigen.

Citaat:

Het is meer dan genoeg om de rekeningen van Vlaanderen te laten kloppen.
Welke ambtenaren zou jij trouwens zo graag op straat zetten? Holle slogans bovenhalen is gemakkelijk, maar maak dat nu eens concreet.
Dat is juist maar dat betekent absoluut niet dat het ambtenarenbestand niet te hoog is. Dat is het namelijk wel. Ik zou graag geen enkel ambtenaar op straat zetten en dat zal ook niet gebeuren. Volgend jaar worden gewoon 1400 ambtenaren niet vervangen. Dat is een goeie zaak.

Citaat:

Niet dus. Het zijn er evenveel, alleen kan Vlaanderen zich dat permitteren omdat er ook veel mensen werken in de privé, terwijl dat voor Wallonië een drama is, een ambtenaar voor elke werkende is gewoon niet vol te houden.
Het is niet omdat je je het kan permitteren, dat je het ook breed moet laten hangen. Als wat je zegt waar is, dan is dat uiteraard niet vol te houden. Dat weet elk klein kind. Graag had ik daar toch wat cijfermateriaal gezien. Want ik zeg het de ratio staat/privé ken ik ook nog niet.

Citaat:

Joëlle Milquet laat weten dat ze een toffe ministerpost in de volgende regering wel ziet zitten. Nu ja, net zoals bij Gennez was dat de bedoeling natuurlijk: de voorzitterszetel aan iemand anders doorgeven en zelf in de regering gaan zetelen. De politici zijn in ieder geval beter bedreven in hun carrièreplanning dan in het maken van een begroting:evil:
Correct, maar in tegenstelling tot Gennez, is Joelle Milquet geen domme koe.

ViveLaBelgique 9 november 2011 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5790425)
Wie lachtte daar een jaar geleden nu eigenlijk weer met de stelling van de N-VA dat er 500.000 jobs zouden moeten gevonden worden in de komende jaren om onze welvaart te behouden? Die jobs gaan er moeten komen, of we komen in dezelfde negatieve spiraal terecht als Griekenland.
Dat neemt niet weg dat Joëlle Milquet eigenlijk zou moeten beseffen dat het sociaal-economische beleid geregionaliseerd wordt en zij er dus niets meer over te zeggen zou mogen hebben. Maar de Belgische recuperatie slaat dus weer meteen toe: op die manier kan men weer opnieuw Vlaams belastingsgeld omleiden naar een federaal tewerkstellinsplan ten goede van Wallonië als het van Zjowel afhangt. Zo kennen we haar wel.

Dus ja: we moeten die jobs creëren. En ja: Joëlle Milquet is zot als ze denkt dat ze dat op federaal niveau nog gaat kunnen regelen en zo nog meer Vlaams geld naar Wallonië pompen. Al zit het er dik in dat de Noord-belgische ondergaandelaars het zullen goedkeuren. We moeten toch solidair zijn, niet?

Vooral Geert Noels vond het een totaal onrealistisch cijfer.

Het is niet aan de overheid om jobs te creëren. De overheid draagt al genoeg van de werkgelegenheid direct en indirect zonder dat hier een reële bijdrage wordt gedaan aan de economie.

Het is aan de politieke overheid om een kader te vervolmaken waarin er een gezonde economie mogelijk is. Hiervoor heeft de overheid reeds meer dan voldoende middelen. Je moet hier dus geen extra budgetten voor voorzien.

Tant pis voor het Marshall plan. Dit gaat met beperktere middelen verder moeten gaan. Ik sta niet negatief tegenover het Marshallplan maar je voldoende realisme ten toon spreiden. Door nu nog verder overheidsgeld er tegen aan te smijten gaat het rentesneeuwbaleffect verder spelen.

De eerste prioriteit van onze gezamenlijke overheden moet zijn om de financiering van onze schulden meer in lijn te krijgen met het Duitse niveau. Ook al heeft dit een pervers effect op onze economie en de werkgelegenheid, zo erg als in Griekenland, Ierland, Spanje of Portugal zal het hier niet worden. Tenzij we in de richting gaan van de voorstellen van Joëlle. Je krijgt dan het doping effect. Op korte termijn extra jobs en daarna een recessie.

fcal 9 november 2011 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5790813)
...
De eerste prioriteit van onze gezamenlijke overheden moet zijn om de financiering van onze schulden meer in lijn te krijgen met het Duitse niveau. ...

Ik zou eerder gaan voor het Luxemburgse niveau zowel op het gebied van overheidsomvang als openbare schuldhoogte, BTW-aanslagvoeten en werkgelegenheid inbegrepen. Uw communistische voorstellen zie ik niet zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be