Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   G20 Cannes: Sarkozy en Obama over Netanyahu... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162860)

straddle 8 november 2011 18:22

G20 Cannes: Sarkozy en Obama over Netanyahu...

Eindelijk horen we het nu ook eens van een paar westerse staatshoofden: G20 top Cannes 2011, Sarkozy over Netanyahu, tegen Obama: ''Netanyahu is een leugenaar, ik heb genoeg van die vent'',

Waarop Obama antwoordde: ''U kan genoeg van hem hebben, maar ik moet meer met hem omgaan dan u''... :lol:

(Reuters) - French President Nicolas Sarkozy branded Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu "a liar" in a private conversation with U.S. President Barack Obama that was accidentally broadcast to journalists during last week's G20 summit in Cannes.

Citaat:

"I cannot bear Netanyahu, he's a liar," Sarkozy told Obama, unaware that the microphones in their meeting room had been switched on, enabling reporters in a separate location to listen in to a simultaneous translation.

"You're fed up with him, but I have to deal with him even more often than you," Obama replied, according to the French interpreter.

Bron: Reuters

Tja, als die kerels al genoeg hebben van Netanyahu, wat moet het voor palestijnen dan wel niet zijn? Met leugenaars valt immers niet te onderhandelen.

D'ARTOIS 8 november 2011 20:22

Dat beroepsleugenaars zoals Obama en Sarko nog zoiets kunnen roepen laat wel zien hoe de Israelische politiek in elkaar steekt.

Al heb ik geen greintje sympathie voor Bibi N., moet ik er toch een beetje om lachen.
Temeer daar het Iran-bommen verhaal hardnekkig aanhoudt en ik niet begrijp dat ze in Jerizalem/Tel Aviv niet in de gaten hebben dat ze een stevig anti-Israel front aan het voeden zijn.
Het is alsof de duivel er mee speelt maar Israeli' s snappen helemaal niets van PR.

straddle 8 november 2011 21:18

Ik heb het uiteraard ook niet voor Sarko en Obummer. Maar het laat ons wel eens goed lachen. Pot / ketel....

eno2 8 november 2011 21:27

Altijd dat uitgelekt privé-commentaar geëmmer.

Ze moesten eens een paar journalisten een serieuze boete geven voor onfrisse journalistieke praktijken.

Johan Bollen 8 november 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5789516)

Ze moesten eens een paar journalisten een serieuze boete geven voor onfrisse journalistieke praktijken.

en wikileaks moesten ze ook sluiten zeker :roll:

straddle 8 november 2011 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5789516)

Wat is daar onfris aan?

Die uitgelekte commentaren zeggen dikwijls meer dan officiele voorgekauwde troep.

eno2 8 november 2011 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5789529)
en wikileaks moesten ze ook sluiten zeker :roll:

niet als het om corrupte toestanden gaat.

Lege sensatie-skoops em mediaschuim-fabricage kunnen we gerust missen.

Lof der Zotheid 9 november 2011 22:32

Uitgerekend den Sarkozy die zelf een beroepsleugenaar is moet dat komen vertellen...

den dinges 10 november 2011 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 5789034)
Eindelijk horen we het nu ook eens van een paar westerse staatshoofden: G20 top Cannes 2011, Sarkozy over Netanyahu, tegen Obama: ''Netanyahu is een leugenaar, ik heb genoeg van die vent'',

Waarop Obama antwoordde: ''U kan genoeg van hem hebben, maar ik moet meer met hem omgaan dan u''... :lol:

(Reuters) - French President Nicolas Sarkozy branded Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu "a liar" in a private conversation with U.S. President Barack Obama that was accidentally broadcast to journalists during last week's G20 summit in Cannes.

Bron: Reuters

Tja, als die kerels al genoeg hebben van Netanyahu, wat moet het voor palestijnen dan wel niet zijn? Met leugenaars valt immers niet te onderhandelen.

Ik heb geen bijzondere sympatie voor Netanyahu, maar Sarkozy iemand anders horen uitmaken voor leugenaar vind ik toch straf !
Typische pot-verwijt-ketel-situatie.

atmosphere 10 november 2011 06:40

foutje

tomm 11 november 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5789355)
Dat beroepsleugenaars zoals Obama en Sarko nog zoiets kunnen roepen laat wel zien hoe de Israelische politiek in elkaar steekt.

Al heb ik geen greintje sympathie voor Bibi N., moet ik er toch een beetje om lachen.
Temeer daar het Iran-bommen verhaal hardnekkig aanhoudt en ik niet begrijp dat ze in Jerizalem/Tel Aviv niet in de gaten hebben dat ze een stevig anti-Israel front aan het voeden zijn.
Het is alsof de duivel er mee speelt maar Israeli' s snappen helemaal niets van PR.

dat komt omdat ze zich ongenaakbaar voelen, ze gaan ervan uit dat de vs hen blijven steunen, ongeacht wat ze doen.

Maar de palestijnen pakken het tegenwoordig veel slimmer aan. In plaats van schoolkinderen op te blazen spelen ze de slachtoffer rol, terwijl ze hun moreel en ethisch gelijk uitspelen op diplomatiek vlak.

atmosphere 12 november 2011 07:03

die slachtofferrol hoeven ze niet te spelen, ze moeten er alleen voor zorgen dat hun verhaal op de juiste plaatsen gehoord word.

Oblique 13 november 2011 03:36

Denk niet dat er een van die sociopathen moet onderdoen voor de andere..

En toen het ging om Iran aan te vallen, ging de micro weer uit?

tomm 13 november 2011 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 5796477)
die slachtofferrol hoeven ze niet te spelen, ze moeten er alleen voor zorgen dat hun verhaal op de juiste plaatsen gehoord word.

Hun verhaal wordt op de juiste plaatsen gehoord, iedereen die ertoe doet kent de geschiedenis. Namelijk dat de palestijnen door de Joden etnisch gezuiverd zijn, hun land afgenomen werd en dat de bezetting en kolonisatie absoluut illegaal is volgens internationaal recht.

Alleen wordt de perceptie gevoed door de pers, veelal in zionistische handen (bvb. murdoch empire) dat de palestijnen dat grotendeels aan zichzelf te danken hebben, dat de israeli bereid zijn tot vrede maar de palestijnen niet. Zoals ondertussen zelfs Sarkozy weet is dat onzin, en zijn de israeli helemaal niet bereid tot een echte tweestatenoplossing te komen en de palestijnen wel.
De palestijnen hebben die perceptie zelf in de hand gewerkt door hun bomaanslagen ontvoeringen, etc. Daar lijkt nu een eind aan te komen. De palestijnen wachten geduldig af terwijl ze toekijken hoe netanyahu steeds meer internationaal in het nauw gedreven wordt. Enkele vreedzame protesten die door israeli hardhandig in de kop gedrukt worden passen in dat kader. Obama beseft maar al te goed dat de pro israel politiek van z'n land het verpest voor de relaties met de rest van het midden oosten en de islamitische wereld. Alleen eeft hij af te rekenen met een hardnekkige pro israel lobby. Als echter de VS en enkele bondgenoten als enige de palestijnen het recht ontzet in de VN te zetelen als volwaardig land, zal dat de positie van de VS in de regio, die steeds vijandiger wordt ten opzichte van israel, geen goed doen.

D'ARTOIS 13 november 2011 22:15

Je verhaal staat in een schril contrast door de oorlogstrom van de VS. Denk erom dat het politieke en financiele klimaat in de VS voor een flink deel door de Joden wordt bestuurd.
Dat is een power waar je niet om heenkunt.

Oblique 25 november 2011 00:10

Sarkozy: My remarks about Netanyahu 'taken out of context'

Wie heeft de langste neus?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be