Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162881)

hollande 9 november 2011 10:00

Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend.

allee de envaerkes zijn hier wel zeer stil over.
of is dat een bedekte vorm om stemmen te winnen bij de volgende verkiezing.

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. Dat antwoordt Bourgeois op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter. Daarmee komt het aantal moskeeën dat in Vlaanderen in aanmerking komt voor subsidies op 24. Dit jaar vloeit er 538.000 euro provinciale subsidies naar de erkende moskeeën.

volledig art.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111108_064

eno2 9 november 2011 10:08

Niets aan te doen, de erkende religies moeten gelijkwaardig behandeld worden, zelfs door iemand die Bourgeois heet.

Zelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN.

Dat betekent: SUBSIDIE NUL::cheer:

Raf 9 november 2011 10:09

8O

Ik ben het eens met eno2...

8O

suqar_7loe 9 november 2011 10:11

Geert Bourgeois :cheer:

Wat is je punt eigenlijk, sarkozy? Elke partij wilt kiesvee binnenhalen, dat is algemeen bekend. Ik vind dit een mooi gebaar naar de islamitische gemeenschap toe.

Je valt precies uit de lucht, nietwaar? :-p Had je niet verwacht van een foefelende nationalist hé.

hollande 9 november 2011 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5790007)
8O

Ik ben het eens met eno2...

8O

het gaat er meer over dat de nvaerkes hier over alles en nog wat draadjes (over andere partijen) starten maar hierover muisstil blijven

suqar_7loe 9 november 2011 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5790013)
het gaat er meer over dat de nvaerkes hier over alles en nog wat draadjes (over andere partijen) starten maar hierover muisstil blijven

Waarom zouden ze hier een draad over openen?

hollande 9 november 2011 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5790011)
Geert Bourgeois :cheer:

Wat is je punt eigenlijk, sarkozy? Elke partij wilt kiesvee binnenhalen, dat is algemeen bekend. Ik vind dit een mooi gebaar naar de islamitische gemeenschap toe.

Je valt precies uit de lucht, nietwaar? :-p Had je niet verwacht van een foefelende nationalist hé.

zeker niets tegen de Moslims sugar.

Raf 9 november 2011 10:15

Citaat:

Als die moskeeën aan de voorwaarden voldoen om erkend te worden, dan heeft Bourgeois geen andere keuze dan ze te erkennen. Ook ministers moeten zich aan de wet houden. Je richt je pijlen op de verkeerde. Het is niet de minister die iets verkeerd doet; het is de wet die niet deugt. Zoals eno2 al zei: we zouden tot een systeem moeten komen waar geen enkele religie gesubsidieerd wordt. Als die religies geld nodig hebben, moeten ze maar met de collectebus rondgaan.

hollande 9 november 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5790015)
Waarom zouden ze hier een draad over openen?

ach ja in eigen stront roert men niet, moest het van een andere partij zijn was het kot hier te klein.

suqar_7loe 9 november 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5790016)
zeker niets tegen de Moslims sugar.

Hmm, van een blokker verwacht je zoiets niet idd. Maar binnen de N-VA hebt ge genoeg redelijke, niet-racistische mensen hoor. Uiteraard, niet allemaal. Maar Belgiëlovers zijn ook niet altijd heilige, tolerante boontjes.

suqar_7loe 9 november 2011 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5790023)
ach ja in eigen stront roert men niet, moest het van een andere partij zijn was het kot hier te klein.

Verwar blokkers nu niet met N-VA'ers. Overigens, de N-VA'er heeft hier niks mee te maken aangezien Geert alleen maar zn job als minister uitvoert. Kan of wil hij dat niet, dan stapt hij maar op.

De schoofzak 9 november 2011 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5789997)

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois heeft in oktober zeven nieuwe moskeeën erkend. Dat antwoordt Bourgeois op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter. Daarmee komt het aantal moskeeën dat in Vlaanderen in aanmerking komt voor subsidies op 24. Dit jaar vloeit er 538.000 euro provinciale subsidies naar de erkende moskeeën.

volledig art.

Ik vind, zoals eerder mede-forummers al aangegeven hebben, dat er meer scheiding van kerk en staat moet komen.

Voorts, als nva'er vind ik dat Bourgeois het regeerakkoord loyaal moet uitvoeren.

Tot slot krijg ik de sijskes van een flink aantal politiekers, die wel degelijk te vinden zijn in een bepaalde politieke partij, die godsdienstfanaat zijn, en liefst echtscheiding onwettelijk willen maken, abortus terug volledig in het strafrecht, anti-conceptie willen verbieden, euthanasie terugschroeven, gescheiden leerkrachten willen ontslaan ....

maar toch begrijp ik dat de Belangers daar geen draden over starten.

fcal 9 november 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5790006)
Niets aan te doen, de erkende religies moeten gelijkwaardig behandeld worden, zelfs door iemand die Bourgeois heet.

Zelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN.

Uitstekende suggestie! Hetzelfde zou ook moeten gelden voor de politieke partijen en aanverwanten. Volledige scheiding tussen de neutrale staat en allerlei bewegingen van welke aard dan ook. NUL,NUL subsidies voor alle dito-sponzen.

eno2 9 november 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 5790295)
Uitstekende suggestie! Hetzelfde zou ook moeten gelden voor de politieke partijen en aanverwanten. Volledige scheiding tussen de neutrale staat en allerlei bewegingen van welke aard dan ook. NUL,NUL subsidies voor alle dito-sponzen.

Dat beschouw ik aLS FLIPPANT.

eno2 9 november 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5790159)
Ik vind, zoals eerder mede-forummers al aangegeven hebben, dat er meer scheiding van kerk en staat moet komen.

Voorts, als nva'er vind ik dat Bourgeois het regeerakkoord loyaal moet uitvoeren.

Tot slot krijg ik de sijskes van een flink aantal politiekers, die wel degelijk te vinden zijn in een bepaalde politieke partij, die godsdienstfanaat zijn, en liefst echtscheiding onwettelijk willen maken, abortus terug volledig in het strafrecht, anti-conceptie willen verbieden, euthanasie terugschroeven, gescheiden leerkrachten willen ontslaan ....

maar toch begrijp ik dat de Belangers daar geen draden over starten.

:lol:

Bokkenreyder 9 november 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5789997)

volledig art.

Nogal 'racistisch',hé, van die Bourgeois??, En dat voor een N-VA'er!!! Dat waren voor jou toch van die onverdraagzame fascisten, niet? Hoe hypocriet kun je als topicstarter zijn!!! Je post heeft echter een totaal ander resultaat dan wat je ermee wil bereiken! Mercikes voor de 'reclame'! :evil:

Herr Flick 9 november 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5790021)
Als die moskeeën aan de voorwaarden voldoen om erkend te worden, dan heeft Bourgeois geen andere keuze dan ze te erkennen. Ook ministers moeten zich aan de wet houden. Je richt je pijlen op de verkeerde. Het is niet de minister die iets verkeerd doet; het is de wet die niet deugt. Zoals eno2 al zei: we zouden tot een systeem moeten komen waar geen enkele religie gesubsidieerd wordt. Als die religies geld nodig hebben, moeten ze maar met de collectebus rondgaan.

Hij kan ook gewoon "vergeten" om dat te tekenen, en een wetsvoorstel indienen om heel dien geloofsboel te verbieden.

Bokkenreyder 9 november 2011 12:17

Citaat:

Besef je wel dat je zonder het zelf te weten de verdraagzaamheid van de N-VA aankaart en niet de onverdraagzaamheid ( want dat kan ook niet vermits de N-VA als partij niet onverdraagzaam is)! manmanman! Nogmaals bedankt, hoor! :evil:

mkb 9 november 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5790006)
NZelf zou ik, als ik Napoleon heette, religie tot een privé-zaak verklaren, en die op zijn geheel en over de hele lijn PRIVATISEREN.

Dikke 2.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5790023)

Probeert u nu te suggereren dat N-VA een anti-islam partij is? Kan u misschien de partijpunten waaruit dat blijkt even opsommen?

De Brabander 9 november 2011 12:25

Misschien wordt de Geert wel een fundamentalistische moslim? Het zou hem in elk geval niet misstaan. Fundi is ie al, nu nog moslim. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be