![]() |
pronostiek voor maandag 14 november
Dit weekend zal blijken dat het allemaal zo erg niet was, dat 15 miljard gevonden is en dat een prachtig akkoord kon gevonden worden, dat nauwelijks iemand pijn zal doen en het fiere Belgische blazoen terug zal doen schitteren aan het firmament.
Fiere onderhandelaars zullen het met vuur komen verdedigen, en alle media zullen dat ophemelen en bejubelen. Naderhand zal Europa een kritisch rapport opstellen, tot grote verontwaardiging van onze nationale helden politiekers. ;-) |
Zie maar dat jou glazen bol niet vertroebeld.:roll:
|
Een deftige begroting gaan we zoiezo niet hebben. Zeker niet maandag de 14de.
|
Misschien wel, maar of 't een goede zal zijn...
|
Als we dan nog een euro hebben, hebben we misschien ook een begroting, wie zal het zeggen...
Madame blanche ? |
Natuurlijk komt er een begroting. Open VLD is wat aan het briesen terwijl ze goed genoeg wisten dat ze een PS begroting zouden goedkeuren op het moment dat ze aan tafel schoven op basis van de nota Di Rupo. Nu voeren ze gewoon nog een stukje commedia del arte op.
Maandag worden de markten wat gesust en blijft Belgie opnieuw een paar maandjes uit woelig vaarwater tot de stront terug aan de oppervlakte komt. Daarna worden we onder Europese curatele geplaatst. De enige vraag die nog rest is of het met of zonder de euro zal zijn, maar daar beslist Italie over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nee gestemd, ze zullen maandag misschien wel een begroting presenteren aan de bevolking, maar binnen de maand zal Europa deze begroting afschieten als ontoereikend, vandaar mijn neen.
|
Citaat:
|
Citaat:
* BHV in de Vlamingen hun maag gesplitst, * Brussel een reuze-cadeau van 600 miljoen gegeven, oplopend tot 1 miljard over tien jaar, * het gerechtelijk arrondissement BHV niet gesplitst, maar in ruil wel de verfransingsmachine op volle toeren laten draaien * een financieringswet die voor 30 jaar de transfers veiligstelt en zelfs met een paar miljard Euro verhoogt, zodat de Walen niet uit hun hangmat moeten komen. * de energie-voorziening van het land in het gevaar gebracht zodat de economische basis van Vlaanderen maximaal aangetast wordt. Je zou bijna denken dat hij de mannen van de Lotto omgekocht heeft:twisted: |
Ow, maar we gaan een begroting hebben maandag hoor. Of één die de franstalige eisen betonneerd en de vlaamse lekker vaag laten. Cijfers die wsl veel te positief worden ingeschat zodat op het einde Vlaanderen mag bijpassen. Hoe Di Rupo dat gaat verwezenlijken, weet ik totaal niet, maar ik zie de bui al hangen naar analogie met vorige akkoorden. Er zijn nu eenmaal nog zekerheden in het leven, net zoals ik verwacht dat Freya haar groene energie maatregelen serieus gaan floppen en ons een paar euros extra in de maand zullen kosten.
|
Gisteren zei men op TV dat een begroting hebben nu misschien nog gevaarlijker was voor België dan geen begroting hebben. Immers met een slechte begroting zal de spread nog groter worden en zitten we in het schuitje van Griekenland en Italië.
Maar in verdenk Di Rupo er al veel langer van dat hij gewoon treuzelt om de schuld van de verarming in de schoenen van Europa te kunnen schuiven en zichzelf dan vrij van schuld pleit. |
Citaat:
|
Ik denk dat er geen begroting zal zijn, en dat er een crisis in de crisis gaat ontstaan.
Leterme gaat het moeten overnemen, terwijl ze dan maar verder blijven aanmodderen/onderhandelen. (dat Leterme al toestemming gekregen heeft van zijn toekomstige werkgever in Paris, om later dan voorzien te beginnen, is een duidelijk signaal ...) De federale regering kan onmogelijk op zijn eertje zoveel besparen. Er zullen bijkomende onderhandelingen nodig zijn met de gewesten, ttz, met één gewest. En daar zullen bijkomende Vlaamse eisen bij ingewilligd moeten worden. |
Ik heb vernomen dat er net A4'tjes geleverd zijn in de Senaat! 8O
|
Citaat:
De afschaffing van het BHG! :-D |
De keuze voor "misschien" is me te gemakkelijk. Onthouding is niet echt mijn ding...
Ik verwacht dus geen begroting om de doodeenvoudige reden dat hiervoor duidelijke afspraken/akkoorden nodig zijn, anders dan degene die tot nu toe zijn gemaakt dus! Met wat spuug en touwtjes komt men er dit keer niet mee weg. Om de rekening te doen kloppen heeft men bovendien Vlaanderen nodig, zo simpel is dat. De institutionele centrifuge doet dus ondertussen rustig zijn werk. Patrick Dewael heeft vandaag nog geprobeerd om die centrifuge te doen stoppen, maar 't is de man niet gelukt. En dus speelt Elio zijn partijpolitieke spelletjes gewoon verder onder het mom dat niemand (allez ja, toch niemand van het herenvolk) mag verarmen. De Vlaamse traditioneeltjes staan erbij en kijken ernaar, maar kunnen dit keer geen kant meer op. En zelfs al zouden deze échte democraten beslissen om mee te gaan in de volksverlakkerij van Elio, dan nog is daar Europa om te wijzen op de realiteit waaraan niet te ontkomen zal zijn. Nee, 't zou wel eens kunnen dat de methode-Di Rupo op zijn limieten stoot. Tenzij men zou opteren voor een zekere "Griekse slag" bij het optellen en aftrekken van de cijfertjes... weinig waarschijnlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be