Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Taboe splitsing eurozone doorbroken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162951)

Knabbelaar 9 november 2011 20:37

Taboe splitsing eurozone doorbroken

Exclusive: French, Germans explore idea of core euro zone | Reuters

Twijfel er maar niet meer aan: de bovenbouw is aan het instorten!

Stingray 9 november 2011 23:27

Zat Frankrijk ook niet in slechte papieren en dan gaan ze zo een initiatief op touw zetten.

eno2 9 november 2011 23:34

Citaat:

The change has been discussed on an "intellectual" level but had not moved to operational or technical discussions, the EU official said. A French finance ministry spokesman denied there was any project in the works to reduce the currency bloc's membership .

"There have been no conversations between French and German authorities at any level on decreasing the size of the euro zone," the spokesman said .
tot zover

Tempest 10 november 2011 05:59

De kogel is door de kerk: er komt een einde aan de Euro zoals wij het kennen
Citaat:

It's the end of the euro as we know it

Matthew DeBord

Greek gets a new government. Italy will soon get a government. And still the markets aren't calmed. The Dow flirted with a 400-point drop all day before closing at minus-389. Meanwhile, German Chancellor Angela Merkel and French President Nicolas Sarkozy have finally just come out and said it: There should be two Europes — one run by...Germany and France, with the Euro as its currency; the other limping along with whatever's left in the Franco-German wake...(wordt vervolgt)
Danke schoen Merkel

eno2 10 november 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempest (Bericht 5792488)
De kogel is door de kerk: er komt een einde aan de Euro zoals wij het kennenDanke schoen Merkel

Hoog tijd. Dan krijgen we een betere €.

mkb 10 november 2011 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5793007)
Hoog tijd. Dan krijgen we een betere €.

We? :lol:

Herr Flick 10 november 2011 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5793037)

Inderdaad, ...

als we de walen lozen misschien anders, ...

eno2 10 november 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5793037)

Gij niet misschien?

Derk de Tweede 10 november 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5791942)
Exclusive: French, Germans explore idea of core euro zone | Reuters

Twijfel er maar niet meer aan: de bovenbouw is aan het instorten!

Frankrijk is zelf een vrij zwakke natie.

mkb 10 november 2011 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5793062)
Gij niet misschien?

Als ik u vorige post lees en diegene die u aanhaalt, lijkt het wel of u impliceert dat het Belgische reich in goede papieren zit. :lol:

Frans Oghtendlicht 10 november 2011 14:48

Ik heb die euro niet nodig.

Garry 12 november 2011 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Raven (Bericht 5793324)
Ik heb die euro niet nodig.

Als ge er teveel hebt, laat maar komen, mijn bankrekening staat nog niet op zijn maximum.
Moeten daarom niet speciaal alleen euro's zijn hoor. Andere munten zijn ook welkom.:lol:

eno2 12 november 2011 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5793097)
Als ik u vorige post lees en diegene die u aanhaalt, lijkt het wel of u impliceert dat het Belgische reich in goede papieren zit. :lol:

Ik begrijp je coleire niet, maar wat ik quote was dit:
Citaat:

Knabbelaar:
er komt een einde aan de Euro zoals wij het kennen
We krijgen dus een betere (beschermde):lol:

Knabbelaar 12 november 2011 02:10

Dat valt niet tegen te spreken. Nieuw is altijd beter.

eno2 12 november 2011 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5796422)
Dat valt niet tegen te spreken. Nieuw is altijd beter.

Ja, en Engelsen en Cameron moeten zwijgen, ze zitten niet in de €-zone, maar ze komen ons wel de les spellen met hun verdomde eilanders-mentaliteit.

UnionJack 12 november 2011 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5796425)
Ja, en Engelsen en Cameron moeten zwijgen, ze zitten niet in de €-zone, maar ze komen ons wel de les spellen met hun verdomde eilanders-mentaliteit.

Beste,

Gisteren was het herdenkingsdag; ik ben kwart Engels. Mijn grootvader én mijn overgrootvader hebben voor de bevrijding van dit 'land' gevochten.

Nu betalen de inwoners van Groot-Britannië mee voor het falen van de €uro, zowel via de ECB als via het IMF. Nochtans zitten zij niét in die euro.

Als er één iemand moet zwijgen mijnen beste, bent u het.

Lest we forget.

Stingray 12 november 2011 11:05

Lets not forget that the English were on the front in WWI for their own reasons and not specifically for the Belgians. Furthermore it were your own stupid generals at the time that sent your soldiers in to serve as canonmeat.

I think the English are great people but they have not reason to exagerate things.

eno2 12 november 2011 12:01

Het is mede de afschuwelijke ontregeling van de City in Londen die mede de crisis faciliteerde en alle versterkingen van de €-zone tracht tegen te houden.

Het was Sarkozy die zei dat Cameron moest meewerken of zwijgen over de €. Hij heeft gelijk.

Als de UK niet meewerkt, komt er een gereduceerde geconsolideerde €-zone.
Dat zal nog wat schadelijker zijn voor de UK. Maar Merkel is daar tegen en die is bezig het armpje van Cameron daarmee om te wringen in ruil om de City wat beter te reguleren.

Frans Oghtendlicht 12 november 2011 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5796391)
Als ge er teveel hebt, laat maar komen, mijn bankrekening staat nog niet op zijn maximum.
Moeten daarom niet speciaal alleen euro's zijn hoor. Andere munten zijn ook welkom.:lol:

Slimme, ge snapt het duidelijk niet. De keuze van het gebruik van geld moet vrij zijn. Laat mensen onderling zelf beslissen waar ze mee betalen.

D'ARTOIS 12 november 2011 13:18

Begin niet over de Britten. Ik ben er zelf een en wonende op mijn boot in NL moet ik voor een nieuw paspoort 1000 km reizen.

GB heeft alles aan zichzelf te wijten. Met name de afschuwelijke vakbondspolitiek en in het zeer bijzonder de Labour-party. Volledig geinfiltreerd met en geradicaliseerd door Marxisten en Leninisten verloor het tussen 1918 en nu vrijwel alle industrie. Met sommige uitzonderingen is Engeland veranderd in een hopeloze en nagenoeg uitzichtloze natie, verdeeld door het oprukkende Islamisme en de werkschuwe bevolkingsgroepen uit de vroegere industriesteden.

Camaron en Osborne gebruiken de huidige crisis als politiek argument om hun onbekwaamheid en de neergaande economie te verdedigen maar een feit is dat Engeland al veel langer voor de crisis in een dalende lijn zat.

De toestanden binnen Defensie zijn die van totale chaos.

Laat GB maar lekker doormodderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be