![]() |
Nu de echte poll: Is nva in juli het zelf afgestapt of eruit gezet?
Omdat de vorige poll van een forumgenoot niet klopt heb ik een nieuwe gemaakt met wel 2 mogelijke antwoorden.
Is NVA zelf uit de onderhandelingen gestapt of zijn ze door de merrie, baby de Croo, etc eruit gezet?? |
Citaat:
|
3. N-VA is er door Beke afgereden.
|
Ik kan raar genoeg niet stemmen op deze poll, maar ik denk dat antwoord 2 duidelijk het juiste is. Geen enkel van de drie partijen ging akkoord met de voorstellen van Di Rupo (hebben ze alle drie toegegeven) maar zijn toch aan boord gesprongen met een akkoord dat slechter was dan vorige door andere mensen aangereikte akkoorden. En dit onder het mom dat 'politiek' de kunst van het onderhandelen is. Volgens die partijen heeft het dus eigenlijk weining tot geen zin om een initiele nota op te stellen als je ervan uit gaat dat deze in grote lijnen kan gewijzigd worden. Ze zullen echter sterk bedrogen uitkomen, en wij zullen dit allen voelen oa de gerechtelijk 'splitsing' BHV is zo al een kleine ramp waarvan ze denken deze nog wel te kunnen rechttrekken later.
|
als dit nefaste communitair akkoord erdoor komt dan is er geen weg meer terug, alle vlaamse toegevingen worden in de grondwet gebetonneerd en we zitten voor altijd opgescheept met franstalige magistraten in vlaanderen + de metropolitane gemeenschap die zonder twijfel geen lege doos zal blijven...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets met verraden en kartels |
Citaat:
|
Dat er effectief al 4 mensen zijn die de politiek niet gevolgd hebben dat versta ik niet...
Of is het eerder uit haat tov BDW, NVA of de Vlamingen dat ze optie 1 aanduiden? |
Ik denk dat het duidelijk is dat de N-VA zelf heeft beslist om de onderhandelingen te verlaten, weliswaar gevolgd door een smerige zet van de traditionele partijen om wél voort te onderhandelen, ondanks eerder gemaakte beloften. De onderhandelingen verlaten was echter de enige juiste beslissing, en het siert de N-VA dat ze op dat moment heeft ingezien dat onderhandelingen met de Franstaligen onmogelijk tot een confederaal model zouden kunnen leiden.
|
het ging toen niet om de onderhandelingen te verlaten
iedereen werkte een voorstel uit. iedereen beslist om wel of niet op deze nota verder te gaan. al 3 nota's geweest die door iedereen (bijna) verworpen waren. nva en cd&v spreken af dat de nota niet goed is en verwerpen hem koning komt zeveren en cd&v doet ineens wel mee hmm beke :evil: hmm dewever, had wel terug moeten mee onderhandelen, effe gezichts verlies maar dat is niet zo erg , hebben de tradionele partijen eigenlijk constant voor wie de politiek een beetje volgt |
Heb op 2 gestemd bij gebrek aan beter. Alle onderhandelaars die aan tafel zaten hebben hier aan meegewerkt niet enkel de genoemde 3. Behalve misschien Van Besien, die zat in een hoekje te breien tot het weer eens tijd was om volmondig ja te antwoorden op eender welk voorstel.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag doet er gewoon niet toe. De echte vraag is dat N-VA tezamen met de PS een federale coalitie op been moet brengen. Ze moeten niet vragen hoe ze dat moeten doen, ze zijn zelf beter geplaatst om er werk van te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom mogen mensen politiek niet haten ? |
Citaat:
|
Citaat:
Als je de zaken een klein beetje gevolgd hebt dan weet je perfect dat de SP.A er alles aan gedaan heeft om van de N-VA af te geraken, totdat Caroline Gennez zelfs persoonlijke raadgeefster van Di Rupo ging spelen (want zelf kan Di Rupo het niet) over de manier waarop men CD&V en Ø-VLD in de fuik zou lokken en de N-VA buiten-maneuvreren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be