Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Verpletterend: creationisme voorgoed de mond gesnoerd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162976)

drosophila 10 november 2011 12:44

Verpletterend: creationisme voorgoed de mond gesnoerd

Ons Chromosoom nr. 2 blijkt het verpletterende bewijs te vormen dat de mens en de grote apen een gemeenschappelijke voorouder hebben. Leuk weetje: de man die dat hier uit de doeken doet is een overtuigd en praktiserend katholiek.

eno2 10 november 2011 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5793046)
Ons Chromosoom nr. 2 blijkt het verpletterende bewijs te vormen dat de mens en de grote apen een gemeenschappelijke voorouder hebben. Leuk weetje: de man die dat hier uit de doeken doet is een overtuigd en praktiserend katholiek.

Geloof is geen wetenschap, het is per definitie irrattioneel.
en wetenschap is geen geloof (of toch niet helemaal)

Jantje 10 november 2011 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5793060)

2

Jantje 10 november 2011 13:02

Citaat:

2

drosophila 10 november 2011 13:24

Citaat:

Waar slaat deze reactie op? Beweer ik dat dan? Of de man in het filmpje?

nihao 10 november 2011 13:27

Je hebt zelf een verband tussen de twee gelegd, dat er niet is.

drosophila 10 november 2011 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5793137)
Je hebt zelf een verband tussen de twee gelegd, dat er niet is.

Waar dan?

parcifal 10 november 2011 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5793132)

De titel : creationisme voorgoed de mond gesnoerd.

Bewijs heeft geen enkele invloed op het (voort)bestaan van Creationisme omdat
Creationisme een geloofszaak is die per definitie losstaat van elk bewijs.

Als iemand echt gelooft dat hij een kikker is, zal geen enkel bewijs (spiegel, foto;s , getuigenissen) hem van het tegendeel kunnen overtuigen.

Maar wel een fijn filmpje. ;-)

drosophila 10 november 2011 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5793142)
De titel : creationisme voorgoed de mond gesnoerd.

Bewijs heeft geen enkele invloed op het (voort)bestaan van Creationisme omdat
Creationisme een geloofszaak is die per definitie losstaat van elk bewijs.

Als iemand echt gelooft dat hij een kikker is, zal geen enkel bewijs (spiegel, foto;s , getuigenissen) hem van het tegendeel kunnen overtuigen.

Maar wel een fijn filmpje. ;-)

OK

nihao 10 november 2011 13:42

Citaat:

Waar dan?
Het dat de uitlegger een overtuigd en praktiserend katholiek is. Voegt niks toe aan of doet niks af van het argument. Maar je voegt het wel om een of andere reden toe.

backfire 10 november 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5793177)
Het dat de uitlegger een overtuigd en praktiserend katholiek is. Voegt niks toe aan of doet niks af van het argument. Maar je voegt het wel om een of andere reden toe.

hmmm, de uitleg van Parcifal lijkt er meer op. Het feit dat het een katholiek is die het zegt, maakt enkel dat het 'uitzonderlijk' is.

drosophila 10 november 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5793184)
hmmm, de uitleg van Parcifal lijkt er meer op. Het feit dat het een katholiek is die het zegt, maakt enkel dat het 'uitzonderlijk' is.

Bovendien is er, in tegenstelling tot wat nihao beweert, we degelijk een verband tussen geloof en wetenschap. Wetenschap zorgt dat het gebied waarover de kerk meent adequate verklaringen te kunnen geven, steeds verder krimpt. De kerk heeft onder invloed van de wetenschap uiteindelijk moeten toegeven dat de aarde rond de zon draait i.p.v. omgekeerd. Dat komt omdat ook gelovigen (ook in tegenstelling tot wat hier beweerd wordt) gebruik maken van de rede. Intelligente gelovigen zien best wel in dat het creationisme onhoudbaar is.

eno2 10 november 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5793132)

Deze reactie slaat erop, dat je het creationisme nooit de mond gaat snoeren met wetenschap, omdat ze tot andere categorieën behoren.

Je gaat het alleen belachelijker en argumentlozer maken, het creationisme.

roger verhiest 10 november 2011 14:06

In den beginne was er een vliegend bord spaghetti...

drosophila 10 november 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5793232)
Deze reactie slaat erop, dat je het creationisme nooit de mond gaat snoeren met wetenschap, omdat ze tot andere categorieën behoren.

Je gaat het alleen belachelijker en argumentlozer maken, het creationisme.

Luister in het filmpje naar de laatste zin van de bioloog. Dat bedoel ik met mond snoeren. Of creationisten nu met de mond vol tanden staan, of zeggen "dat is nu eenmal hoe Hij het heeft geschapen": ze hebben geen antwoord. Ergo: mond gesnoerd.

eno2 10 november 2011 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5793239)
Luister in het filmpje naar de laatste zin van de bioloog. Dat bedoel ik met mond snoeren. Of creationisten nu met de mond vol tanden staan, of zeggen "dat is nu eenmal hoe Hij het heeft geschapen": ze hebben geen antwoord. Ergo: mond gesnoerd.

Ze gaan gewoon door. Ergo.
Maar goed, ik zal het filmpje eens UITkijken

Effect 10 november 2011 14:44

Overtlaatst vroeg iemand mij waarom ik geloof in evolutie. Mijn antwoord was dat ik helemaal niet "geloof" in evolutie, aangezien het een wetenschap is, gebaseerd op bewijs. Bijgevolg hoef ik helemaal niet te geloven. Hij was hiervan licht van slag en vroeg meer uitleg.

Onder meer gaf ik hem exact dit voorbeeld, waarbij 2 chromosomen van de chimpansee identiek zijn aan het eene chromosoom 2 van de mens. Dit kan je aflezen als uit een boek. Bijgevolg is het onweerlegbaar dat we ooit 1 diersoort waren. Het moment waarop het menselijk chromosoom 2 ontstaan is, is exact het moment waarop de 2 diersoorten gesplitst zijn.

eno2 10 november 2011 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5793235)
In den beginne was er een vliegend bord spaghetti...

Elk begin is ontoegankelijk voor onze beperking

Distel 10 november 2011 15:36

Met het idiote concept creationisme werd al lang geleden de vloer geveegd. Maar dat neemt niet weg dat elk bijkomend argument tegen die debiliteit een goede zaak is.

harriechristus 10 november 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5793046)

Alle leven is gecreëerd door de microwezentjes.

Het is alleen de domme wetenschap die meent dat het leven door toeval is ontstaan uit de levenloze natuur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be