![]() |
'Val van Icarus' geen echte Breughel
Men was al vele jaren beducht
voor de afkomst van Icarus' vlucht. Een Brusselse kerk houdt Breughel onder zerk of hij viel nog postuum uit de lucht. ![]() Brusselnieuws.be |
't blijft toch een schoon pictuurke, zelfs al is het niet van Breughel.
|
Toch even nuanceren dit nieuws
Citaat:
Het nieuwsbericht in De morgen is misleidend aangezien het geen enkele melding maakt van het feit dat het hier hoogstwaarschijnlijk om een vroege kopie zou gaan van een werk van Breugel. Sensatiezucht primeert in de media, desnoods met desinformatie tot gevolg zoals we zien in de meningen van de forummers hier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Viel Icarus uit het lichtend zwerk Een ramp van formaat Voor wie vliegen gaat Want dat doet pijn aan het achterwerk |
Citaat:
|
Citaat:
Aldus De Morgen van 9-11-2011, pag. 10. Het staat er dus wèl in. |
Citaat:
Ik toon u een foto van de Pieta en ik zeg erbij "dit werk is niet van Michelangelo", terwijl ik het eigenlijk over de foto heb maar niet over het werk zelf...dat noem ik mensen op het verkeerd been zetten. Iets gelijkaardigs is hier aan de hand, maar dan met een kopie. |
Citaat:
Citaat:
|
25 jaar geleden hing er n soort ingekaderde fotocopy van de val van icarus, op verdiep twee van de blandijnberg in gent
hangt het er nog ? het is voor mij een soort sleutel naar herinneringen uit die tijd... |
Ik beken, ik heb het geschilderd :-(
|
& de boer hij ploegde voort
|
Citaat:
De mogelijkheid dat het werk niet 'origineel' was werd ook vóór dit onderzoek open gehouden. Daarom spreken we van probabiliteiten. Dat het werk waarschijnlijk een kopie van het origineel is doet niet af aan de waarde van het werk door Breugel. Ik heb het internetartikel gelezen. Het is daarna dat ik vanaf het begin verwees met link. De verwarring die je hierrond creëert komt me intellectueel oneerlijk over. Wie weet willen de Luikenaars nu het Brusselse deel van een van de 7 Belgische 'wonderen' vervangen door een ander. |
Citaat:
De actuele kunstwereld is nogal gefixeerd op individualisme. Vandaar dat men overdreven veel belang hecht aan het feit of dit werk nu een kopie van het origineel van Breugel of een 'zelfgeschilderd' werk zou zijn. Desnoods is het een poster. Dat wil daarom niet zeggen dat het 'geen Breugel' zou zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be