Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   265 miljoen euro tekort??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163025)

jodewa 11 november 2011 10:28

265 miljoen euro tekort???

Vorige week maakt de vlaame regering bekend dat ze 500 € aan elke vlaamse ambtenaar gaat bijbetalen omdat die sukkelaars de choco op hun pistoleke niet kunnen betalen. Dit is geen probleem wegens het goede budgetbeheer dat als schoolvoorbeeld in europa kan tellen.

Exact 1 week later blijkt dat ze 265 miljoen euro te weinig hebben wegens het toch niet exacte budgetbeheer en dat wij dus waarschijnlijk wéér zullen moeten bijdokken op één of andere manier.

265 miljoen euro??:roll:...moest het nu 10.000 euro zijn akkoord, maar 265.000.000 euro zo een bedrag dat kun je toch niet "zomaar" over het hoofd zien???

Waarom niet direct zeggen dat er belastingen zullen komen omdat de ambtenaren ook choco willen op hun pistolekes:lol:

Misschien iets meer mensen met gezond boerenverstand in de politiek duwen en iets minder intelectuele universitaire pipo's.
Misschien "d'office" eens grote kuis houden bij de politiekers.....het zou de zaken alleen maar kunnen verbeteren. 8-)

fonne 11 november 2011 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5794858)
Vorige week maakt de vlaame regering bekend dat ze 500 € aan elke vlaamse ambtenaar gaat bijbetalen omdat die sukkelaars de choco op hun pistoleke niet kunnen betalen. Dit is geen probleem wegens het goede budgetbeheer dat als schoolvoorbeeld in europa kan tellen.

De ambtenaren hebben in 2010, 2011 en 2012 geen enkele opslag gekregen. In 2013 komt er dus 1 (één) procentje bij, en dan nog via maaltijdcheques (dus geen invloed op SZ of pensioen). En dat terwijl de werkgevers staan te schreeuwen omwille van de ontsporing van de lonen in de privé.
Citaat:

Exact 1 week later blijkt dat ze 265 miljoen euro te weinig hebben wegens het toch niet exacte budgetbeheer en dat wij dus waarschijnlijk wéér zullen moeten bijdokken op één of andere manier.

265 miljoen euro??:roll:...moest het nu 10.000 euro zijn akkoord, maar 265.000.000 euro zo een bedrag dat kun je toch niet "zomaar" over het hoofd zien???

De 265 miljoen euro komt van de vertraagde economische groei en van de last van de failliete Gemeenteholding (met dank aan Ø-VLDer Francis Vermeiren). Het betekent gewoon dat er wat minder ruimte zal zijn voor nieuwe initiatieven.

Citaat:

Waarom niet direct zeggen dat er belastingen zullen komen omdat de ambtenaren ook choco willen op hun pistolekes:lol:

De loonsverhoging kost 13 miljoen Euro of zoiets, dat is 1% van de loonmassa. Daarvoor worden over vijf jaar tijd 5% ambtenaren niet vervangen. Dat brengt dan een goede 100 miljoen extra in het laatje.
En vergelijk die 265 miljoen nu eens met de 13 miljoen: hoe populistisch moet je zijn om te doen alsof het ene het andere zou bekostigen?

Citaat:

Misschien iets meer mensen met gezond boerenverstand in de politiek duwen en iets minder intelectuele universitaire pipo's.
Misschien "d'office" eens grote kuis houden bij de politiekers.....het zou de zaken alleen maar kunnen verbeteren. 8-)

In de eerste plaats alle politiekers uit de banken te verwijderen. Luc Coene, Francis Vermeiren, Steve Stud, Patrick Janssens. Ik ben er zeker van dat ze hun geld niet beleggen bij de bank die ze zelf beheren.

kelt 11 november 2011 11:14

Het kan niet aan de Vlaamse Regering verweten worden dat Dexia in elkaar geklapt is,waardoor de Vlaamse regering nu haar aandelen Gemeentelijke Holding mag afboeken....(zoiets doe je inderdaad best ogenblikkelijk....even slikken ,gepaste begrotingsmaatregelen nemen om een vergelijkbaar bedrag niet uit te geven dit boekjaar,en het is weg)..

Ook het eenvoudige feit dat de economie in gans de Eu aan het in elkaar zakken is,en bijgevolg de Vlaamse exportgerichte economie ook.....kan hen niet ten kwade geduid worden....

Inderdaad,er wordt binnen het kwartaal aan de alarmbel getrokken en reeds in februari volgend jaar komt een versnelde begrotingskontrole....en akties...

Moesten alle overheden consistent binnen de 2 kwartalen tot kontrole én aktie overgaan,dan zouden de problemen niet blijven duren .
Dat is nog wat anders dan grote conferenties houden maar feitelijk wachten tot het over waait. 8-)

Het ziet er wel meer en meer naar uit dat ook de Vlaamse fokpremie er aan zal moeten geloven....

Henri1 11 november 2011 11:32

De super vlaamse regering heeft hun zaken blijkbaar toch niet echt op orde.

fonne 11 november 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5794965)

Het is tot hiertoe de enige die in het kader van de begrotingsopstelling voor 2012 de nodige akties onderneemt om het tekort niet om ze zetten in nieuwe schulden. Waar zit Rupoke met zijn begroting? En waar zitten Demotte en Picqué? Gewoon aan het wachten op het nieuwe manna dat binnenkort over hen zal uitgestrooid worden als de nieuwe financieringswet ooit goedgekeurd geraakt?

Bierke 11 november 2011 12:09

Citaat:

Verklaar u nader, ze nemen actie dus zie ik uw betoog niet goed in.

Bob 11 november 2011 12:20

Citaat:

Wel leuk. U zorgen maken over 265miljoen te betalen door 5miljoen vlamingen (of ongever 50 euro per vlaming), en klasseloos voorbij gaan aan de meer dan 11000miljoen te betalen door alle belgen, maar waarschijnlijk grotendeels door dezelfde vlamingen (of geschat op 2000 euro per vlaming).
En dan spreken we nog maar alleen over het terugdringen van het begrotingstekort tot 3%. Want moesten we naar een evenwicht streven dan was het meer 5000 euro per vlaming. En hier zullen we maar zwijgen waar het geld allemaal naar toe gaat.
Ik zou zeggen, ontwaak.

Bob 11 november 2011 12:21

Citaat:

Nog een geluk dat de super federale regering zijn zaken op orde heeft ;-)

Bob 11 november 2011 12:22

En dan vergeet ik de super waalse en de super in het kwadraat brusselse regeringen nog...

De gemuilkorfde 11 november 2011 12:24

Citaat:

Ja, dat ze eens een voorbeeld nemen aan de Waalse, hee :lol:

De schoofzak 11 november 2011 14:50

Citaat:

Toegegeven !
Ze hadden perfect vorig jaar, bij het opmaken van de begroting, kunnen voorspellen dat ze die 265 mio op tafel gingen moeten leggen, wegens het failliet van Dexia !!

Tenminste: de tsjeven (Dehaene), de blauwkes (de kloef van Zaventem) en de sossen ('t onderlijveke zit in raad van bestuur van Dexia) wisten het !!

We zijn akkoord dat niemand van de nva en niemand van de bub in de betrokken bestuursorganen zat geld te scheppen.

kelt 11 november 2011 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5795244)
Toegegeven !
Ze hadden perfect vorig jaar, bij het opmaken van de begroting, kunnen voorspellen dat ze die 265 mio op tafel gingen moeten leggen, wegens het failliet van Dexia !!

Tenminste: de tsjeven (Dehaene), de blauwkes (de kloef van Zaventem) en de sossen ('t onderlijveke zit in raad van bestuur van Dexia) wisten het !!

We zijn akkoord dat niemand van de nva en niemand van de bub in de betrokken bestuursorganen zat geld te scheppen.

:? Of ze dat perfect zouden hebben kunnen voorspellen;ik zou het niet weten.....
Zoveel miljoen euros zijjn geen kattenpis,en de "souvereine crisis" was in de eerste kwartalen van vorig jaar niet zo duidelijk.Eigenlijk was Dexia op dat moment heel goed op weg zijn uitstaande posities in "het Amerikaanse verhaal" van 3 jaar geleden door te slikken en een bank te worden ipv een hedge-fund.
Trouwens,wat voor indruk zou het geven voor privé-aandeelhouders in een groep in moeilijkheden,als de "officiele" aandeelhouders bij opdoemende risico's de uitgang zoeken?

Met wat nu bovenkomt omtrent Dexia was de groep pas ergens in het tweede kwartaal van dit jaar reddeloos....

De les is dat overheden beter geen aandelen houden in multinationale organisaties,ze kennen daar de ballen van,en eigenlijk verlangen wij dat ook niet van een overheid.

poxers 11 november 2011 18:34

Zijn het niet de vlaamse partijen die willen besparen op ambtenaren ??
Zolang het maar ergens anders is zeker :lol: :lol:

poxers 11 november 2011 18:45

Ze kunnen het allemaal goed zeggen, en allemaal goed op een ander steken.. als ze zelf maar niet geraakt worden, ze zouden zelf het eten uit een ander zijn bek halen.

Het is eigenlijk maar triestig gesteld met Vlaanderen of Belgie, en ik bedoel niet op financieel vlak. Dikke vette egoistische vetzakkerij en we gaan er geen jaar mee verder komen.

Hoeveel zijn er bereid om een storting te doen voor onze crisis ? ik ben direct bereid.. De overheid mag voor mijn part morgen een tax in mijn brievenbus steken van 1000€ te betalen tegen 2012.

ze halen liever het eten uit een ander zijn bek. . . .

En ik ben geen ambtenaar :roll:

freelancer 11 november 2011 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poxers (Bericht 5795618)
Ze kunnen het allemaal goed zeggen, en allemaal goed op een ander steken.. als ze zelf maar niet geraakt worden, ze zouden zelf het eten uit een ander zijn bek halen.

Het is eigenlijk maar triestig gesteld met Vlaanderen of Belgie, en ik bedoel niet op financieel vlak. Dikke vette egoistische vetzakkerij en we gaan er geen jaar mee verder komen.

Hoeveel zijn er bereid om een storting te doen voor onze crisis ? ik ben direct bereid.. De overheid mag voor mijn part morgen een tax in mijn brievenbus steken van 1000€ te betalen tegen 2012.

ze halen liever het eten uit een ander zijn bek. . . .

En ik ben geen ambtenaar :roll:

Het zou me niet verwonderen dat U een vakbonsman bent...8O :-D

poxers 11 november 2011 18:57

Het is toch zo?
Wie heeft er vandaag nog enig reintje respect voor zijn vaderland hier? Bijna niemand hier, ik vind dat triestig.

Ik kom in landen waar ze trots zijn dat ze bijdragen aan de welvaart en die mensen hebben zelf niets.

We hebben hier zoveel om trost op te zijn, en daar is geld nu even niet mee gemoeid.

Je moet eigenlijk maar durven om alles wat onze voorouders hebben opgebouwd zo respectloos te behandelen, het is dezelfde richting aan het uitgaan als met het klimaat.

Alles draaid om geld, met steeds het woordje MEER, Het is dat steeds meer willen bij een kleine groep mensen die ons de doodsteek aan het geven is.
als dat zo doorgaat draaid de boel in het honderd, het is eigenlijk al bezig.

Je kunt het ook de schuld geven van de treinen en de ambtenarenpensioenen, dat is het simpelst, en het brengt nog eens Meer...
Maar ook die pot zal uitgemest worden.

poxers 11 november 2011 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5795623)
Het zou me niet verwonderen dat U een vakbonsman bent...8O :-D

Hoeveel ga jij storten om ons land te redden ?

Of ga je een deel in de boekhouding steken ??

freelancer 11 november 2011 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poxers (Bericht 5795638)

Of ga je een deel in de boekhouding steken ??

Indien U evenveel dan ik zou betalen... We zouden al een pakje verder staan... :-D

born2bewild 11 november 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poxers (Bericht 5795638)

hoe minder hoe liever.

Another Jack 11 november 2011 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5795670)
hoe minder hoe liever.

Binnenkort importeert uw firma Indiërs, die zullen jouw apenjobje wel doen voor een appel en een ei.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be