Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zal de Open VLD kunnen inbreken in de Vlaamse regering ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163028)

De gemuilkorfde 11 november 2011 11:04

Zal de Open VLD kunnen inbreken in de Vlaamse regering ?

De titel spreekt voor zich.
Gisteren sprak Patrick Dewael nog eens de intentie uit dat de VLD zou inbreken in de Vlaamse regering.
Dat dit hoogst ondemocratisch is, interesseert hem niet.

Vraag is :

Zal het hem lukken ?

matthias999 11 november 2011 11:05

Waarom hier geen peiling over maken?

Mijn antwoord is neen.

De gemuilkorfde 11 november 2011 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5794920)
Waarom hier geen peiling over maken?

Mijn antwoord is neen.

Dat was wat ik aan het doen was.
Maar je was iets te snel :-D

peter1962 11 november 2011 11:18

Mijn antwoord is ook een neen. Maar ik had liever gewoon een "neen" als keuzemogelijkheid gezien, dan dat aanhangsel over "been stijfhouden" wat terminologie is waar ik afstotingsverschijnselen van krijg.

Elbow 11 november 2011 11:29

Neen.

Brakelaar 11 november 2011 11:39

nope...

De gemuilkorfde 11 november 2011 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5794943)
Mijn antwoord is ook een neen. Maar ik had liever gewoon een "neen" als keuzemogelijkheid gezien, dan dat aanhangsel over "been stijfhouden" wat terminologie is waar ik afstotingsverschijnselen van krijg.

Uw taalkundige voorkeuren zijn van geen tel in deze.

fonne 11 november 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5794943)

Het is voor een ongewerveld kruipdier inderdaad moeilijk zich iets voor te stellen bij de betekenis van "been stijfhouden". En aangezien CD&V en SP.A grotendeels uit ongewervelde kruipdieren bestaan is mijn antwoord: ja, ze gaan de N-VA eruitzetten.

ViveLaBelgique 11 november 2011 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5795027)
Het is voor een ongewerveld kruipdier inderdaad moeilijk zich iets voor te stellen bij de betekenis van "been stijfhouden". En aangezien CD&V en SP.A grotendeels uit ongewervelde kruipdieren bestaan is mijn antwoord: ja, ze gaan de N-VA eruitzetten.

Je moet van de N-VA geen restafval maken dat zich zomaar ergens laat uitzetten.

ViveLaBelgique 11 november 2011 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5794994)
Uw taalkundige voorkeuren zijn van geen tel in deze.

Als ze van geen tel zouden zijn, waarom start je dan überhaupt een enquête ?

matthias999 11 november 2011 12:56

Citaat:

En jij denkt dat nva er zich zomaar ga laten uitzetten??

Amon_Re 11 november 2011 13:06

Tuurlijk lukt dat, wie gaat het tegenhouden? SP.a? Groen!? Op CD&V zou ik alvast niet rekenen.

De gemuilkorfde 11 november 2011 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5795039)
Als ze van geen tel zouden zijn, waarom start je dan überhaupt een enquête ?

Leren lezen, ViveLaCorruption, de enquête gaat over het inbreken in de Vlaamse regering, niet over de taalkundige voorkeuren van peter1962.

ViveLaBelgique 11 november 2011 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5795079)
Leren lezen, ViveLaCorruption, de enquête gaat over het inbreken in de Vlaamse regering, niet over de taalkundige voorkeuren van peter1962.

Hij staat niet alleen met zijn mening.

Je kan beter enquête doen in een besloten forum van enkel gelijkgezinden. Je gaat hier meer voldoening uit krijgen.

De gemuilkorfde 11 november 2011 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5795082)
Hij staat niet alleen met zijn mening.

Je kan beter enquête doen in een besloten forum van enkel gelijkgezinden. Je gaat hier meer voldoening uit krijgen.

Een enquête doe je om te zien hoe mensen over een bepaalde vraag denken.
Niet om gevit te lezen van gefrustreerde BUB'ers.

fonne 11 november 2011 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5795038)
Je moet van de N-VA geen restafval maken dat zich zomaar ergens laat uitzetten.

Ze gaan dat echt niet zomaar laten gebeuren hoor. Ik voorzie nog eerst een splitsing van de CD&V over dat thema.

fcal 11 november 2011 14:30

Citaat:

Mocht het alleen van de SP.A afhangen, dan had de O-VLD reeds lang de N-VA vervangen in de Vlaamse regering.
De CD&V echter speelt een ander spel en wel op twee niveau's. In het ene (federaal) gedragen ze zich als slappelingen met het oog op de postjes en zitten gevangen in het ondemocratische spinnenweb van Brusselse en Waals belangen en politiek. Ze verliezen hiermee uiteraard alle krediet in Vlaanderen en worden er als collaborateurs aanzien.
De enige mogelijkheid om straks aan de totale electorale vernietiging te ontsnappen ligt, zo denken zij, in een 'onafhankelijker' houding op gewestelijk vlak. Daarom komt Kris Peeters zo 'stoer' uit de hoek en proberen ze het scoren van de N-VA aldaar te verhinderen. Anderzijds geeft deze tactiek op federaal vlak enige ruggensteun om het Di Rupo moeilijk te maken en meer of betere postjes in de wacht te slepen.

Dat het formatieberaad in deze partijpolitieke krabbenmand zo stroef verloopt kan ook deels te wijten zijn aan de eis van de O-VLD om opgenomen te worden in de Vlaamse regering. De MR heeft hetzelfde geprobeerd aan de Waalse kant maar er bot gevangen. De PS heeft geweigerd daarop in te gaan. Ik denk, dat de CD&V hierin eenzelfde houding zal aannemen t.a.v. de O-VLD in Vlaanderen.

De schoofzak 11 november 2011 14:34

Slappe koffie van de journalisten:

geen ene die aan Dewael vroeg of hij dan ook niet wenste om, op basis van dezelfde premisses, in elk gemeentebestuur van elke stad van meer dan 50.000 inwoners in te breken.

peter1962 11 november 2011 21:32

Citaat:

Als dit een voorbeeld is van jouw vermogen om de politieke gebeurtenissen te proberen voorspellen, dan ga je snel weer bij je vorige partij terugzitten denk ik. Je begrijpt er echt niets van hee ? Nochtans simpel : no way dat de n-va zich uit het vlaamse regeringsniveau laat zetten. Trouwens, wie wil dat behalve o-vld uit puur opportunistische motieven ?

Xenophon 11 november 2011 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5796043)
Als dit een voorbeeld is van jouw vermogen om de politieke gebeurtenissen te proberen voorspellen, dan ga je snel weer bij je vorige partij terugzitten denk ik. Je begrijpt er echt niets van hee ? Nochtans simpel : no way dat de n-va zich uit het vlaamse regeringsniveau laat zetten. Trouwens, wie wil dat behalve o-vld uit puur opportunistische motieven ?

Je spreekt alsof het onmogelijk is.

Het doet me wat denken aan het "niet zonder de N-VA" geroep, wat later de zoveelste Belgische leugen bleek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be