Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Atoomramp in Hongarije ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163040)

Descartes Jr 11 november 2011 17:15

Atoomramp in Hongarije ?

HLN

kameleon 11 november 2011 17:24

Net voor ik de afwas ging beginnen zei ik dat ik me ziek voelde en het is dus waar 8O

maddox 11 november 2011 17:39

Zelfs de bron, het IAEA, van dit bericht geeft geen waardes aan. Zeer spijtig. Ik ben benieuwd over hoeveel picosievert het gaat, die verhoogde straling.

Voor dezelfde moeite heeft iemand in Boekarest een potje medisch jodium 131 laten vallen.

Fallen Angel 11 november 2011 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5795509)
Zelfs de bron, het IAEA, van dit bericht geeft geen waardes aan. Zeer spijtig. Ik ben benieuwd over hoeveel picosievert het gaat, die verhoogde straling.

Voor dezelfde moeite heeft iemand in Boekarest een potje medisch jodium 131 laten vallen.

Een paar dagen lang?

maddox 11 november 2011 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5795773)
Een paar dagen lang?

Dat spul heeft een vervalwaarde van ongeveer 8 dagen. Dus, een paar dagen lang, 't zou me niet verbazen.

De sporen die ze nu meten zijn waarschijnlijk aan de laagste drempelwaarde die nog meetbaar is. Want nergens vind je een getal terug. Als het alarmerend zou zijn, hadden we al lang paniekvoetbal gezien nietwaar.

Het grote voordeel van radioactiviteit nietwaar, het is zo makkelijk meetbaar. En eenmaal dat je weet welke waardes, dan weet je ook welke bron.

Fallen Angel 11 november 2011 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5795814)
Dat spul heeft een vervalwaarde van ongeveer 8 dagen. Dus, een paar dagen lang, 't zou me niet verbazen.

De sporen die ze nu meten zijn waarschijnlijk aan de laagste drempelwaarde die nog meetbaar is. Want nergens vind je een getal terug. Als het alarmerend zou zijn, hadden we al lang paniekvoetbal gezien nietwaar.

Het grote voordeel van radioactiviteit nietwaar, het is zo makkelijk meetbaar. En eenmaal dat je weet welke waardes, dan weet je ook welke bron.

Dan zal het wel iets meer zijn dan een potje dat gevallen is.
Reken maar eens uit hoeveel moleculen je nodig hebt om het meetbaar te maken in de lucht in Tsjechie en Hongarije

maddox 11 november 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5795906)

Het lijkt erop dat U hoopt dat er een nieuw Tjernobylleke is.

Ik hoop dat het alleen maar een gevallen en slecht opgekuist potteke is.

Het kan ook een slecht gestockeerde gebruikte brandstofstaaf die opengebarsten is. Jodium, samen met Xenon zijn de vluchtige "afvalstoffen" van kernsplijting nietwaar. Maar aangezien we geen info krijgen die meer verteld dan "we hebben meer Jodium 131 gemeten dan normaal", is het speculeren nietwaar.

Fallen Angel 11 november 2011 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5795915)
Het lijkt erop dat U hoopt dat er een nieuw Tjernobylleke is.

Ik hoop dat het alleen maar een gevallen en slecht opgekuist potteke is.

Het kan ook een slecht gestockeerde gebruikte brandstofstaaf die opengebarsten is. Jodium, samen met Xenon zijn de vluchtige "afvalstoffen" van kernsplijting nietwaar. Maar aangezien we geen info krijgen die meer verteld dan "we hebben meer Jodium 131 gemeten dan normaal", is het speculeren nietwaar.

Ik hoop net van niet.

Alleen weet ik dat er in 1 potje te weinig atomen zitten om een meetbaar resultaat te geven in de lucht boven Tsjechie en Hongarije.
Je weet wel met 1 druppel water kan je niet de hele aarde bedekken.

maddox 11 november 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5795906)
Reken maar eens uit hoeveel moleculen je nodig hebt om het meetbaar te maken in de lucht in Tsjechie en Hongarije

Hangt van de meetapparatuur af nietwaar. Als men al kan detecteren in parts per bilion, dan weet U het toch ook he.

En in dit geval detecteerd men gewoon de stralingsverhoging, en met wat beter kijken, weet men welke energie er achter zit, en zo kan men zonder 1 atoom I131 te meten, wel weten dat het er is.

maddox 11 november 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5795924)
Ik hoop net van niet.

Alleen weet ik dat er in 1 potje te weinig atomen zitten om een meetbaar resultaat te geven in de lucht boven Tsjechie en Hongarije.
Je weet wel met 1 druppel water kan je niet de hele aarde bedekken.

In uw longen zit ergens wel een atoompje zuurstof dat door Napoleon bonaparte is uitgeademd.

Scherven A. Mok 11 november 2011 20:49

Op mijn thuispagina is nog niets te zien.

Fallen Angel 11 november 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5795929)
Hangt van de meetapparatuur af nietwaar. Als men al kan detecteren in parts per bilion, dan weet U het toch ook he.

En in dit geval detecteerd men gewoon de stralingsverhoging, en met wat beter kijken, weet men welke energie er achter zit, en zo kan men zonder 1 atoom I131 te meten, wel weten dat het er is.

Wanneer we spreken over een flesje dat gevallen is hebben we het over 1 molecule radioactief jodium per biljard (1000 biljoen) luchtmoleculen.

Fallen Angel 11 november 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5795931)
In uw longen zit ergens wel een atoompje zuurstof dat door Napoleon bonaparte is uitgeademd.

:lol:
Geloof jij die nonsens.

Het is heel simpel: De kans dat je een atoompje zuurstof van Napoleon inademt is nihil.

maddox 11 november 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5796073)
:lol:
Geloof jij die nonsens.

Het is heel simpel: De kans dat je een atoompje zuurstof van Napoleon inademt is nihil.

Ik geloof die nonsens. En dan? Het is op zijn minst beter dan geloven dat elke melding van "nucleair" het einde van de beschaving betekend.

stropke 11 november 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5795491)
Net voor ik de afwas ging beginnen zei ik dat ik me ziek voelde en het is dus waar 8O

Dat zeg ik ook altijd alsk den afwas moet doen...:lol:

maddox 13 november 2011 04:12

En deze atoomramp is blijkbaar agitpropgewijs "gefizzled"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be