Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Ben ik de enige die dit ziet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163105)

demonen 12 november 2011 19:57

Ben ik de enige die dit ziet

Hoewel we aan de vooravond van de zwaarste naoorlogse bezuinigen en inleveringen staan die naar verluid enkele decennia (voor mij en vele anderen dus levenslang) zullen duren zie en hoor ik nu reeds de implosie van ons sociaal Rijnlandmodel.
Als ik ga tanken dan zie ik steeds meer mensen voor 5 Euro tanken. Ik zie meer en meer mensen naar de Lidl en Aldi gaan. Ik zie kortere rijen bij de Carrefour. Mensen gaan niet meer snel naar de car-wash en rijden met versleten autobanden ...
Ik hoor dat mensen hun electriciteitsfaktuur niet meer kunnen betalen, met tandpijn rondlopen, dokterbezoek uitstellen en niet durven "ziekvieren".
Wat gaat dat geven wanneer de zware belastingen in uitvoering komen?

freelancer 12 november 2011 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5797695)
Hoewel we aan de vooravond van de zwaarste naoorlogse bezuinigen en inleveringen staan die naar verluid enkele decennia (voor mij en vele anderen dus levenslang) zullen duren zie en hoor ik nu reeds de implosie van ons sociaal Rijnlandmodel.
Als ik ga tanken dan zie ik steeds meer mensen voor 5 Euro tanken. Ik zie meer en meer mensen naar de Lidl en Aldi gaan. Ik zie kortere rijen bij de Carrefour. Mensen gaan niet meer snel naar de car-wash en rijden met versleten autobanden ...
Ik hoor dat mensen hun electriciteitsfaktuur niet meer kunnen betalen, met tandpijn rondlopen, dokterbezoek uitstellen en niet durven "ziekvieren".

U bent gelukkig niet de enige...

suqar_7loe 12 november 2011 20:10

Nog niets van gemerkt.

freelancer 12 november 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5797721)
Nog niets van gemerkt.

Mensen met een sociale inborst merken dat natuurlijk eerst...

Xenophon 12 november 2011 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5797695)

Het moet nog een pak slechter worden alvorens de Vlaming zal reageren, en daar gaan we nu naartoe.

De tijd komt dat de Vlaming zijn hoofd uit het zand zal trekken, niet omdat hij heroische allures heeft, en zeker niet omdat hij iets begrijpt van Belgische politiek, maar simpelweg uit economische miserie.

Xenophon 12 november 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5797721)
Nog niets van gemerkt.

Dan ben je wel heel wereldvreemd mijn rozijntje.

Goudbever 12 november 2011 20:19

Nog nooit zoveel mensen op reis als deze herfstvakantie.

suqar_7loe 12 november 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5797736)
Dan ben je wel heel wereldvreemd mijn rozijntje.

Ik kan nog goed shoppen en maandelijks sparen dus niet echt neen. Maar zoals freelancer schreef, mensen met een sociale inborst merken zoiets als eerste.

Wat mij wel is opgevallen is dat tanken verdorie duur is geworden. Zeker als ge dagelijks verre afstanden moet doen en niet vergoed wordt.

Xenophon 12 november 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 5797739)
Nog nooit zoveel mensen op reis als deze herfstvakantie.

En uw punt is?

Goudbever 12 november 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5797747)
En uw punt is?

Belgen gaan graag op reis.

Xenophon 12 november 2011 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5797746)
Ik kan nog goed shoppen en maandelijks sparen dus niet echt neen. Maar zoals freelancer schreef, mensen met een sociale inborst merken zoiets als eerste.

Wat mij wel is opgevallen is dat tanken verdorie duur is geworden. Zeker als ge dagelijks verre afstanden moet doen en niet vergoed wordt.

Ah ok, je bedoelde dat jij nog niet arm bent.

Niettemin gaat de armoede in Vlaanderen in stijgende lijn.

Xenophon 12 november 2011 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 5797751)
Belgen gaan graag op reis.

Die met geld wel ja, dat geloof ik graag. Maar wat heeft dat te zien met de stijgende armoede in Vlaanderen?

suqar_7loe 12 november 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5797752)
Niettemin gaat de armoede in Vlaanderen in stijgende lijn.

Dat wil ik best geloven. Het zit België niet mee hé, makker.

Xenophon 12 november 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5797761)
Dat wil ik best geloven. Het zit België niet mee hé, makker.

Het gaat inderdaad niet goed komen met Belgie.

Maar buiten het Belgiscistische profitariaat gaan daar weinig mensen om treuren.

Goudbever 12 november 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5797757)
Die met geld wel ja, dat geloof ik graag. Maar wat heeft dat te zien met de stijgende armoede in Vlaanderen?

Mischien zijn het wel rijke gierigaards die naar de Aldi gaan en arme schooiers die op krediet op reis gaan.

Ge weet het niet he.

Xenophon 12 november 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 5797772)
Mischien zijn het wel rijke gierigaards die naar de Aldi gaan en arme schooiers die op krediet op reis gaan.

Ge weet het niet he.

Misschien.

En de N-VA en VB stemmers zijn misschien allemaal mensen die zeer tevreden zijn over Belgie.

Maar ik denk het niet.

En misschien zal de stijgende armoede voor minder N-VA en VB stemmers zorgen.

Maar ik denk het niet.

Another Jack 12 november 2011 20:39

Volgens Dalrymple is het crisis omdat de armen te veel lenen en uitgeven.
Ze genieten niet van de edele bourgeois-waarden als vlijtigheid, spaarzaamheid en soberheid.
Kijken we maar naar bourgeois Berlusconi, die man leefde zo sober dat hij er in slaagde een persoonlijk spaarpotje van 4 miljard euro bijeen te sparen.

O ja, De Wever vindt deze man een schitterend denker.

Goudbever 12 november 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5797782)
Ze genieten niet van de edele bourgeois-waarden als vlijtigheid, spaarzaamheid en soberheid.
Kijken we maar naar bourgeois Berlusconi, die man leefde zo sober dat hij er in slaagde een persoonlijk spaarpotje van 4 miljard euro bijeen te sparen.

Ja, als tanken zo duur is...Koop dan geen auto maar een fiets he...

En toch maar blijven klagen die mannen.

stuyckp 12 november 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5797746)

Wel dan heeft u het toch wel al gemerkt ? U weet toch als u tankt dat dit bijna allemaal taksen zijn.

suqar_7loe 12 november 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5797782)

Is dat een limerick?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be