Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   'I like' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163106)

Gun 12 november 2011 20:49

'I like'

Bestaat de mogelijkheid niet om bij individuele posts alla FaceBook een 'I like' icoontje te plaatsen ... telkens posts heel goed zijn moet men ze kwoten om te bevestigen met smiley of ² of iets dergelijk ...

Het zou het aantal posts reduceren maar de boodschap des te duideliker maken

Just a hint ...

bgf324 12 november 2011 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 5797806)
Bestaat de mogelijkheid niet om bij individuele posts alla FaceBook een 'I like' icoontje te plaatsen ... telkens posts heel goed zijn moet men ze kwoten om te bevestigen met smiley of ² of iets dergelijk ...

Just a hint ...

Heb dat ook al gesuggereerd. Ik heb zulk ding al eens gezien op een ander forum: respectpunten.
En die respectpunten worden dan ook samengeteld, en je kan ze vinden in iemands profiel.

Ik zou ook een soort van 'dislike'-knop maken. Om ook negatieve punten te geven. Dan kan er ik het profiel van de persoon bijvoorbeeld staan:

Iemand met goede meningen:
+: 245
-: 19

Iemand die veel bijval kan oogsten, maar ook veel tegenwind krijgt:
+: 211
-: 206

Een troll:
+: 4
-: 167

Alboreto 12 november 2011 21:18

Ik vrees dat het forum hiervoor te gepolariseerd is.
De ene groep gaat de andere groep negatief beoordelen en de vrienden positief.
De meesten hier gaan +1573 -1548 krijgen.

Ik weet het, want heb het geprobeerd op een ander gepolariseerd forum.

Gun 12 november 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5797866)
Heb dat ook al gesuggereerd. Ik heb zulk ding al eens gezien op een ander forum: respectpunten.
En die respectpunten worden dan ook samengeteld, en je kan ze vinden in iemands profiel.

Ik zou ook een soort van 'dislike'-knop maken. Om ook negatieve punten te geven. Dan kan er ik het profiel van de persoon bijvoorbeeld staan:

Iemand met goede meningen:
+: 245
-: 19

Iemand die veel bijval kan oogsten, maar ook veel tegenwind krijgt:
+: 211
-: 206

Een troll:
+: 4
-: 167

I Like :thumbsup:

zebrapad 12 november 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5797938)
Ik vrees dat het forum hiervoor te gepolariseerd is.
De ene groep gaat de andere groep negatief beoordelen en de vrienden positief.
De meesten hier gaan +1573 -1548 krijgen.

Ik weet het, want heb het geprobeerd op een ander gepolariseerd forum.

Ik denk dit ook. Hier hangt een sfeer van gelijkgezinden, zonder de argumenten van de topics. Hier word ook veel te veel op de man gespeeld, soms zeer subtiel, met als gevolg pagina's lange welles-nietes verwijten en topics die totaal ontsporen, tot het belachelijke toe.

Ik wil hier ook nog even zeggen, dat het systeem van de banpunten geen meerwaarde is. De moderatie kan beter direct het forumlid terecht wijzen in de betreffende posting. Misschien dat bij sommige dan de lamp eens gaat branden dat ze vanachter hun eenzame toetsenbord, hun vocabulaire op het net gooien terwijl heel de wereld dit kan zien. Maar langs de andere kant is dit natuurlijk handen vol werk voor de moderatie. En als je al de onzin van dit forum moet lezen als moderator, en elke dag, dan zit je snel in het straatje van voorgeschreven medicatie.

bgf324 13 november 2011 00:04

Ik vind van niet. Ik heb al vaak goede, onderbouwde posts gezien van mensen waarmee ik het niet eens was.

mkb 13 november 2011 00:17

Een like-achtig systeem zou inderdaad goed zijn. Als je de doorsnee draad hier bekijkt zie je dat een aanzienlijk aantal van de posts bevestigingen zijn van vorige posts.

Een reputatie systeem werkt volgens mij niet goed op een forum waar de discussie hoofdzakelijk over meningen gaat ipv feiten. Om nog maar te zwijgen van de vete's en de rancune van sommige personen. Om dezelfde reden zou ik het "liken" enkel in de positieve manier implementeren.

Alboreto 13 november 2011 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5798299)
Ik vind van niet. Ik heb al vaak goede, onderbouwde posts gezien van mensen waarmee ik het niet eens was.

Ik ook, maar het meeste dat er geschreven wordt is nonsens, persoonlijke aanvallen, stropoppen, getrol en denigrerend gedrag.

De kwaliteit hier is beneden dat van hln.

Alboreto 13 november 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5798320)
Een like-achtig systeem zou inderdaad goed zijn. Als je de doorsnee draad hier bekijkt zie je dat een aanzienlijk aantal van de posts bevestigingen zijn van vorige posts.

Een reputatie systeem werkt volgens mij niet goed op een forum waar de discussie hoofdzakelijk over meningen gaat ipv feiten. Om nog maar te zwijgen van de vete's en de rancune van sommige personen. Om dezelfde reden zou ik het "liken" enkel in de positieve manier implementeren.

I like 8-)

bgf324 13 november 2011 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5798321)

Niet in alle subfora, en niet door alle personen.

Andere personen en subfora zijn dan weer een kopie van HLN.
"ziet wel, weer nen zwetten!"

Gun 13 november 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5798299)

Dubbel ²

de kleine 13 november 2011 12:23

Een 'dislike' knop zou ik nu ook niet echt toepassen. Het risico bestaat dan dat de BUBers een vinger breken met al hun geklik, en dat willen we toch ook niet.

bgf324 13 november 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 5798811)
Een 'dislike' knop zou ik nu ook niet echt toepassen. Het risico bestaat dan dat de BUBers een vinger breken met al hun geklik, en dat willen we toch ook niet.

Toch wel. Misschien komen ze dan tot een besef.

Alboreto 13 november 2011 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5798407)
Niet in alle subfora, en niet door alle personen.

Nee, zeker niet.

Rizzz 18 november 2011 02:39

Citaat:

Just a hint ...

Ik weet niet of een "like icoon" naast elke post mogelijk is, zou ook ietsje "te" zijn op een forum zoals dit denk ik,
Wat wel bestaat is een "add-on" voor "vBulletin" (de software achter politics.be) die je toelaat een "like-icoontje" naast de openingspost in een draad te zetten, zo kunnen mensen hun gevoelens uitdrukken over het onderwerp van de draad.
zie:
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=241053

Dronkoers 18 november 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5809752)
Ik weet niet of een "like icoon" naast elke post mogelijk is, zou ook ietsje "te" zijn op een forum zoals dit denk ik,
Wat wel bestaat is een "add-on" voor "vBulletin" (de software achter politics.be) die je toelaat een "like-icoontje" naast de openingspost in een draad te zetten, zo kunnen mensen hun gevoelens uitdrukken over het onderwerp van de draad.
zie:
http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=241053

Ik denk dat de meesten dat hier al doen met woorden, de ene al dan niet beleefder dan een ander ;-)

zonbron 19 november 2011 05:34

Citaat:

Just a hint ...

Meer dan een hint.

:thumbsup:

Ik weet niet of de forumsoftware het wel toelaat...

zonbron 19 november 2011 05:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5798321)
Ik ook, maar het meeste dat er geschreven wordt is nonsens, persoonlijke aanvallen, stropoppen, getrol en denigrerend gedrag.

Is dat daadwerkelijk Uw ultieme mening ?

Gun 20 november 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 5811396)
Meer dan een hint.

:thumbsup:

Ik weet niet of de forumsoftware het wel toelaat...

#I LIKE#

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be