![]() |
Leterme: 'We zullen zelf een begroting indienen'
Het Nieuwsblad 14-11-2011
Nu Elio Di Rupo nog enkele dagen nodig heeft voor zijn begroting en zo de deadline zal missen, trekt premier in Lopende Zaken Yves Leterme het laken naar zich toe. 'Je mag het vergeten dat er met eindejaar een goedgekeurde begroting is. Begin volgende maand zullen we met de huidige regering zelf een begroting neerleggen.' Hoewel de deadline niet gehaald is, wil Leterme niet spreken van een drama. Het is een verhaal dat hij nu al wekenlang vertelt. Natuurlijk is de toestand ernstig, maar België is daarom nog geen Griekenland aan de Noordzee. 'Wij halen scores die beter zijn dan het gemiddelde van de Eurozone. In België bestaat er bovendien consensus over dat we het begrotingstekort tot 2,8 procent moeten terugdringen. Ik verwacht ook dat de markten niet meteen scherp reageren op het uitblijven van een budgettair akkoord. Maar we houden dat goed in de gaten. Om de twee �* drie uur is er contact met de mensen van de Nationale Bank. Lees verder http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GUD3I8918 Het zit eraan te komen. De grote staatsmannen gaan waarschijnlijk de deadline niet halen. Lopende zaken zal het heft in handen gaan nemen. N-VA zal dit waarschijnlijk steunen (indien er een evenwichtige begroting opgesteld wordt). |
Dat zijn ondertussen wel de langste vijf minuten politieke moed dat Leterme ooit zal hebben.
|
Is wel de ultieme afgang voor Beke en De Croo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Leterme zal revanche willen nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ondertussen zit magnette te roepen (weeral) dat we de europese richtlijnen helemaal niet zo serieus moeten pakken. Ik vraag mij af of de speculanten zijn mening zullen delen. Heeft iemand een linkje waar je de rente op belgisch staatspapier kan volgen? Ik zou wel eens willen weten wat er deze week staat te gebeuren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.bloomberg.com/apps/quote?...=.BELGER10:IND |
Indien Leterme hiervoor de kans krijgt en dit niet slechts een dreigement is dan is het hommeles. De N-VA beloofde reeds deze begroting te steunen. Een alternatieve meerderheid uit noodzaak in het federaal parlement haalt de geloofwaardigheid van Di Rupo en de PS volledig onderuit.
De eeuwig voorlopige regering blijkt de beste remedie tegen het Eurogeweld. Hoe een koe een haas vangt ! Le roi moet terugkomen uit wintervakantie. |
Citaat:
GDBR10:IND = Duitsland GSPG10YR:IND = Spanje GBTPGR10:IND = Italie |
Citaat:
|
Hierbij is het bewezen, denk ik: Di Rupo kan het niet!
|
Net even gekeken: de spread is sinds begin onderhandelingen met 300% gestegen. Goed bezig Woutertje en Alexandertje. Goed bezig.
En urgentie? Ma ba neejn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be