![]() |
Muurisolatie
Heeft iemand ervaring met aanbrengen van PUR in een niet geisoleerde spouw vnl wat betreft waterdoorslag op de binnenmuur.
Men houdt in de meeste reclame aan dat PUR geen water doorlaat, maar als ik dit in water leg, is het wel duidelijk dat het vochtig wordt ... Thx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de achtergevel anders opgelost.
Een raamwerk van gedrenkt hout 70mm dik tegen de buitenkant. Daartussen Isover mat van 60mm dik, goed tegen de muur gedrukt. Dampscherm over de hele bubs. 10mm buitenspouw om mogelijke waterinsijpeling lang binnen weg te laten vloeien, natte isolatie is waardeloos. En afgewerkt met de nep-houten planken van Eternit. ![]() Sorry voor de schotelantenne van de buren. En het zware houten luik was mijn eerste poging tot. |
Citaat:
Nu dat is niet slecht als het goed gedaan is. Maar als het slecht gedaan is kan uw muur openbreken hier en daar. In elk geval maken de knaagdieren daar graag hun gangetjes in. |
Citaat:
Om opgaand water tegen te houden Om afgaand water naar buiten te laten lopen. En sluit af met een kraal naar omhoog die dienst doet als water afloop (klein gootje. Geen onbelangrijk detail (die geen mens doet) --\ \ \ -------O En mijn tekening lukt hier dus ook langs geen kanten. |
Citaat:
Hier alvast een topic over het probleem; http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?p=244222 Ik denk dat het gevaar van de techniek er vooral in bestaat dat je vochtproblemen kan krijgen doordat er bij oudere huizen veel koudebruggen zijn. Uiteindelijk zal je wel iets moeten doen of riskeren, want muren zonder spouwisolatie zijn net als enkele ramen niet meer van deze tijd. Huizen zonder spouwisolatie verkopen omwille van die reden niet goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be