Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Haal uwe portemonnee maar boven!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163197)

matthias999 15 november 2011 10:54

Haal uwe portemonnee maar boven!!
 
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...jfswagen.dhtml

Citaat:

Als het van formateur Elio Di Rupo afhangt, zal de middenklasse bloeden. Wie een courante gezinswagen �* la Audi A4 of Mercedes C als bedrijfsauto heeft, zal daarvoor maandelijks respectievelijk 117 en 119 euro moeten bijdokken voor het privégebruik. Dat vernam de krant Het Laatste Nieuws in liberale kringen. De vraag is dan of een leasingwagen als bijkomend voordeel nog wel interessant is.
De hardwerkende mens die tegen het eind van de maand niets meer over heeft gaat zwaar moeten betalen. De rijken en de werklozen blijven ongedeerd. Het kan toch enkel maar in het (terminaal) zieke België..

Dieje italiaanse homo wordt allesbehalve mijne premier!! :evil:

freelancer 15 november 2011 10:56

Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. :-D )...

schietboog 15 november 2011 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5802841)
Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. :-D )...

Nee, niet de dienstwagen, want dat is de auto die je enkel "professioneel" gebruikt. Toevallig net van toepassing op de A8'en en 7-reeksen van onze excellenties.
Wel de bedrijfswagen (veelal ook de gezinswagen) van de gewone werknemer.

matthias999 15 november 2011 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5802841)
Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. :-D )...

Er staat toch PRIVE wagen... Dus geen bedrijfswagen maar een wagen dat je thuis gebruikt..

Anna List 15 november 2011 11:16

porsche Cayenne als bedrijfswagen ... zwaaanst na ni ...

schietboog 15 november 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5802899)
Er staat toch PRIVE wagen... Dus geen bedrijfswagen maar een wagen dat je thuis gebruikt..

Nee, hij belast extra het voordeel in natura (dus privégebruik) van je bedrijfswagen.

schietboog 15 november 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5802906)
porsche Cayenne als bedrijfswagen ... zwaaanst na ni ...

Wat is het probleem ?

Amon_Re 15 november 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5802829)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...jfswagen.dhtml



De hardwerkende mens die tegen het eind van de maand niets meer over heeft gaat zwaar moeten betalen. De rijken en de werklozen blijven ongedeerd. Het kan toch enkel maar in het (terminaal) zieke België..

Dieje italiaanse homo wordt allesbehalve mijne premier!! :evil:

Iedereen weet dat Audi/Mercedes/BMW chauffeurs asociale zakken zijn, dat zie je aan hun rijgedrag. Ze mogen dus bloeden!

Enfin, mij zal je nooit met die merken zien rijden, ik zweer trouw aan de Aziaten als het op auto's aankomt. Enne, wat had je nu eigenlijk verwacht van een PS regering?

Amon_Re 15 november 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5802841)
Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. :-D )...

De ambtenarij heeft voor zover ik weet geen bedrijfswagen. Doppers & leefloners ook niet.

Vette Pois(s)on 15 november 2011 11:52

Geldt dat ook voor Volvos die op rijden op windkracht?

schietboog 15 november 2011 11:52

[quote=Amon_Re;5802966]Iedereen weet dat Audi/Mercedes/BMW chauffeurs asociale zakken zijn, dat zie je aan hun rijgedrag. Ze mogen dus bloeden!

QUOTE]

Met zo'n opmerking zou ik denken dat je zelf een associale zak bent.

Amon_Re 15 november 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5802974)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5802966)
Iedereen weet dat Audi/Mercedes/BMW chauffeurs asociale zakken zijn, dat zie je aan hun rijgedrag. Ze mogen dus bloeden!

Met zo'n opmerking zou ik denken dat je zelf een associale zak bent.

Dacht dat het overduidelijk was dat dit sarcastisch was....

schietboog 15 november 2011 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5802976)
Dacht dat het overduidelijk was dat dit sarcastisch was....

Oeps, sorry. Was wat snel op mijn teen getrapt.:oops:

Amon_Re 15 november 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5802989)
Oeps, sorry. Was wat snel op mijn tee getrapt.:oops:

Maar ge kunt wel niet ontkennen dat audi/mercedes/BMW chauffeurs nog nooit gehoord hebben van pinkers :P

schietboog 15 november 2011 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5802991)
Maar ge kunt wel niet ontkennen dat audi/mercedes/BMW chauffeurs nog nooit gehoord hebben van pinkers :P

Ik probeer de mijne wel te gebruiken hoor.

Athelas 15 november 2011 12:12

Dus de PS denkt dat bedrijfswagens extra belasten (en geen klein beetje) bovenop de steeds stijgende prijzen aan de pomp, het duurder worden van de CO2 bijdrage elk jaar en nu ook (vanaf jan 2011) het extra belasten van het voordeel in natura, dat dit goed is voor België en Europa?

Mensen zullen dus naar goedkopere auto's overschakelen en een Audi, Mercedes etc zullen naar de aziatische landen verhuizen om de kostprijs te drukken (deze merken zijn nu heel populair bij leasing maar na een dergelijke prijsstijging dus niet meer). Sluitingen in België zullen een logisch gevolg zijn. De industrie zal hier nog meer wegtrekken. En als de auto nog veel opslaagt en het openbaar vervoer zo inefficient en onbetrouwbaar blijft, dan hebben ze er met mij een dopper bij na deze maatregel.

De PS is Belgie om zeep aan het helpen. De NVA heeft overschot van gelijk dat de verkeerde partij er in de zomer is uitgezet. En dat de VLD, SPA en CD&V dit niet snappen is ongelooflijk. De koning snapt blijkbaar niet dat de partij die hij met veel plezier een steuntje in de rug geeft, indirect zorgt dat zijn nageslacht geen titel meer zal dragen.

Amon_Re 15 november 2011 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 5803016)
Ik probeer de mijne wel te gebruiken hoor.

;)

Cynara Cardunculus 15 november 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 5803024)
Dus de PS denkt dat bedrijfswagens extra belasten (en geen klein beetje) bovenop de steeds stijgende prijzen aan de pomp, het duurder worden van de CO2 bijdrage elk jaar en nu ook (vanaf jan 2011) het extra belasten van het voordeel in natura, dat dit goed is voor België en Europa?

Mensen zullen dus naar goedkopere auto's overschakelen en een Audi, Mercedes etc zullen naar de aziatische landen verhuizen om de kostprijs te drukken (deze merken zijn nu heel populair bij leasing maar na een dergelijke prijsstijging dus niet meer). Sluitingen in België zullen een logisch gevolg zijn. De industrie zal hier nog meer wegtrekken. En als de auto nog veel opslaagt en het openbaar vervoer zo inefficient en onbetrouwbaar blijft, dan hebben ze er met mij een dopper bij na deze maatregel.

De PS is Belgie om zeep aan het helpen. De NVA heeft overschot van gelijk dat de verkeerde partij er in de zomer is uitgezet. En dat de VLD, SPA en CD&V dit niet snappen is ongelooflijk. De koning snapt blijkbaar niet dat de partij die hij met veel plezier een steuntje in de rug geeft, indirect zorgt dat zijn nageslacht geen titel meer zal dragen.

een nog groter gevolg van het automobilistje-pesten is natuurlijk dat vele werkslaven die zich dagelijks VERPLICHT op de openbare rijbaan-parking MOETEN begeven, van richting veranderen, mee aan de vetpotten gaan hangen en in de (bruine) rij wachtenden zullen aanschuiven aan het dop of OCMW lokaal, ipv in de (witte) rij BMW's en Mercedessen.

en zich dan rustig huiswaarts zullen begeven.....

pajoske 15 november 2011 13:35

Als zelfstandige werd ik al gans mijn loopbaan gewoon belast op het volledige privé gebruik van mijn wagen. Ik heb me al altijd afgevraagd waarom een loontrekkende daarvan vrijgesteld was.

den ambetantsten 15 november 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 5803024)
Dus de PS denkt dat bedrijfswagens extra belasten (en geen klein beetje) bovenop de steeds stijgende prijzen aan de pomp, het duurder worden van de CO2 bijdrage elk jaar en nu ook (vanaf jan 2011) het extra belasten van het voordeel in natura, dat dit goed is voor België en Europa?

Mensen zullen dus naar goedkopere auto's overschakelen en een Audi, Mercedes etc zullen naar de aziatische landen verhuizen om de kostprijs te drukken (deze merken zijn nu heel populair bij leasing maar na een dergelijke prijsstijging dus niet meer). Sluitingen in België zullen een logisch gevolg zijn. De industrie zal hier nog meer wegtrekken. En als de auto nog veel opslaagt en het openbaar vervoer zo inefficient en onbetrouwbaar blijft, dan hebben ze er met mij een dopper bij na deze maatregel.

De PS is Belgie om zeep aan het helpen. De NVA heeft overschot van gelijk dat de verkeerde partij er in de zomer is uitgezet. En dat de VLD, SPA en CD&V dit niet snappen is ongelooflijk. De koning snapt blijkbaar niet dat de partij die hij met veel plezier een steuntje in de rug geeft, indirect zorgt dat zijn nageslacht geen titel meer zal dragen.

Het behoud van het "vriendjesregime" is voor die échte democraten dan ook veel belangrijker dan uw en mijn toekomst, laat staan die van onze kinderen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be