Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Leonard misbruikt de preekstoel, echt gelijk 'vroeger' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163203)

De schoofzak 15 november 2011 13:15

Leonard misbruikt de preekstoel, echt gelijk 'vroeger'

Net op het nieuws gezien !

Tijdens de goddelijke bezinging van de Grote Onverkozene, vond de Bekende Celibaatmens Leonard het nodig om een politieke boodschap te brengen.
En zich dus in te mengen in de regeringsvorming en de politiek.

Hij vond het namelijk nodig om die onderhandelaars, en niet de andere politieke partijen gelijk de groenen, de Belangers, het FDF of de N-VA, te bedanken en moed ... bla bla ... toe te wensen.

O wat een heimwee hebben we naar de tijd dat onze grootmoeders aangespoord werden door de kindermisbruikers om tsjeefs te stemmen, of de hel wachtte hen.

Er moet meer scheiding komen van kerk en staat.

Amon_Re 15 november 2011 13:17

Voor zover de staat betreft zou het bestaan van de kerk (of moskee) irrelevant moeten zijn. In dit apeland echter....

Snerror 15 november 2011 13:18

Zolang de kerk pro-België is zal er niet meer scheiding van kerk en staat komen.

Pietje 15 november 2011 14:06

zolang "de staat" de priesters (en andere geestelijken) hun wedde betaalt, kan van "scheiding van kerk en staat" geen sprake zijn

born2bewild 15 november 2011 14:28

zolang "de staat" politieke partijen en vakbonden subsidieert kan van democratie geen sprake zijn

Xenophon 15 november 2011 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5803120)
Zolang de kerk pro-België is zijn de pedo-pastoors veilig voor het gerecht.

Ik heb uw post aangepast aan de Belgische realiteit.

Tommm 15 november 2011 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5803249)
zolang "de staat" politieke partijen en vakbonden subsidieert kan van democratie geen sprake zijn

Alweer een prachtig inzicht van born2bewild. :lol:
In jouw utopische wereld kan dus alleen iedereen die rijk is inspraak vergaren?

den ambetantsten 15 november 2011 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5803400)

Niet dat ik 't zo'n lichtend voorbeeld vind, maar ehm... zegt o.a. USA u iets? Die u staat vooralsnog niet voor Utopia, meen ik. Nu ja, ik kan mij vergissen natuurlijk.

born2bewild 15 november 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5803400)

je begrijpt het niet
ik wil corrupte organisaties weren

Bokkenreyder 15 november 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5803450)
je begrijpt het niet

[Tommm-mode on] Wemleke zijn die corrupte organisaties? [Tommm-mode off]
Tja ! Je kunt er niet aan doen dat iedereen goedgelovig achter een Belgische vod aan sukkelt zelfs al wordt hij daarbij voortdurend door andere 'echte Belgen' in naam van de traditio's en hun zuilen leehggemolken! Het is hun vrije keuze, maar niet de mijne! :evil:

Albrecht 15 november 2011 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5803115)
Tijdens de goddelijke bezinging van de Grote Onverkozene, vond de Bekende Celibaatmens Leonard het nodig om een politieke boodschap te brengen.
En zich dus in te mengen in de regeringsvorming en de politiek.

Die mag toch zeggen wat ie wilt?

Citaat:

Er moet meer scheiding komen van kerk en staat.
Een politieke boodschap heeft toch niets te maken met aanwezigheid of gebrek aan scheiding tussen Kerk en staat?

Bob 15 november 2011 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5803213)
zolang "de staat" de priesters (en andere geestelijken) hun wedde betaalt, kan van "scheiding van kerk en staat" geen sprake zijn

Dan kan er ook geen sprake zijn van "scheiding van gerecht en staat"

Bokkenreyder 15 november 2011 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5803776)
Dan kan er ook geen sprake zijn van "scheiding van gerecht en staat"

Ai, weer een belgicistje bij zijn "Pietje" gepakt! ;-)

Another Jack 15 november 2011 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5803450)
je begrijpt het niet

Zou Leonard ook niet bij de CM aangesloten zijn, kleine?

Zucht 15 november 2011 18:04

Hij zal ook beseffen dat er een mirakel nodig is om met deze ploeg tot een deftige begroting te komen.

Albrecht 15 november 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5803800)
Hij zal ook beseffen dat er een mirakel nodig is om met deze ploeg tot een deftige begroting te komen.

:-D:lol:

peter1962 15 november 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5803773)
Die mag toch zeggen wat ie wilt?

Een politieke boodschap heeft toch niets te maken met aanwezigheid of gebrek aan scheiding tussen Kerk en staat?

Het bewijst dat Leonard een extreem wereldvreemde sukkelaar is die zijn rol, noch de rol van het instituut dat hij nochtans wil vertegenwoordigen, begrijpt.
Het was in 1958 dat een stuk pastoor nog stond te prediken in west vlaanderen dat stemmen op de volksunie een doodszonde was.
Wil Leonard terug aansluiten bij die tijden ?

Religieuze gezagsdragers wiens instituut zowel als hun eigen wedde een financiering krijgen vanuit de overheid en dus ons belastinggeld moeten zwijgen over politiek.

Neem de burger niet voor klootjesvolk. Niemand heeft politiek advies nodig van pastoors.

Het Oosten 15 november 2011 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5803870)
Het bewijst dat Leonard een extreem wereldvreemde sukkelaar is die zijn rol, noch de rol van het instituut dat hij nochtans wil vertegenwoordigen, begrijpt.
Het was in 1958 dat een stuk pastoor nog stond te prediken in west vlaanderen dat stemmen op de volksunie een doodszonde was.

Religieuze gezagsdragers wiens instituut zowel als hun eigen wedde een financiering krijgen vanuit de overheid en dus ons belastinggeld moeten zwijgen over politiek.

Neem de burger niet voor klootjesvolk. Niemand heeft politiek advies nodig van pastoors.

Ik vind het nu nog steeds een doodzonde.

Albrecht 15 november 2011 18:35

Citaat:

En jij begrijpt die rol niet? Wereldvreemd zou ik hem ook niet noemen, maar hij is wel een sukkelige aartsbisschop.

Citaat:

Ik ken hem, en dat wilt hij zeker niet.

Citaat:

Politieke partijen zelf krijgen toch ook subsidies. Religie heeft het recht om aan politiek te doen.

Citaat:

Niemand heeft politiek advies nodig van pastoors.

Maar sommigen wil het wel.

Albrecht 15 november 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5803881)
Ik vind het nu nog steeds een doodzonde.

:-D:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be