Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De asielkost die Vlaanderen door de PS opgelegd wordt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163225)

Elbow 15 november 2011 20:58

De asielkost die Vlaanderen door de PS opgelegd wordt

http://www.vandaag.be/binnenland/834...elzoekers.html

Spreidingsplan van PS-er Courard in 2010: 89% voor rekening van Vlaamse OCMWs , 11% voor Waalse OCMWs.

En de Vlaamse "staatsmannen" lieten begaan ....

Shadowke 15 november 2011 21:06

de laatste tijd komen er meer en meer lijken uit de kasten vallen.
ik vrees dat Belziekje het deze keer niet gaat overleven.

Knabbelaar 15 november 2011 21:10

Het is nu ook wel zo dat in Wallonie er minder economische activiteit is. Er zijn nu eenmaal minder bedrijfsruimtes daar die in de nacht, uit de blik van het publiek, gekuist moeten worden.

Shadowke 15 november 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804489)
Het is nu ook wel zo dat in Wallonie er minder economische activiteit is. Er zijn nu eenmaal minder bedrijfsruimtes daar die in de nacht, uit de blik van het publiek, gekuist moeten worden.

en de meeste economische activiteit in Wallonië is in het noorden, tegen de grens met Vlaanderen.
beetje dubieus niet?

Knabbelaar 15 november 2011 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5804575)
en de meeste economische activiteit in Wallonië is in het noorden, tegen de grens met Vlaanderen.
beetje dubieus niet?

Mogelijk, maar wat is er op tegen dat wij in Vlaanderen asielzoekers kunnen benutten als goedkope arbeidskrachten, zonder recht op ook maar iets van bijstand?

Welke Vlaming met zelfrespect wil nog in een keuken staan afwassen?

Shadowke 15 november 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804615)
Mogelijk, maar wat is er op tegen dat wij in Vlaanderen asielzoekers kunnen benutten als goedkope arbeidskrachten, zonder recht op ook maar iets van bijstand?

ik doe zelf mijne afwas met de hand hoor.

Knabbelaar 15 november 2011 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5804657)
ik doe zelf mijne afwas met de hand hoor.

Als u op restaurant gaat dan verwacht u ook zelf te koken zeker?

Shadowke 15 november 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804678)

ah, bedoelde u op restaurant.
heeft u ondertussen al gehoord van afwasmachines?

Hollander 15 november 2011 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5804411)

Spreidingsplan van PS-er Courard in 2010: 89% voor rekening van Vlaamse OCMWs , 11% voor Waalse OCMWs.

Uitgelezen mogelijkheid om nieuwe Nederlandstaligen op de Belgische cultuur-, taal- en arbeidsmarkt te laten binnenstromen.

Knabbelaar 15 november 2011 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5804697)
ah, bedoelde u op restaurant.
heeft u ondertussen al gehoord van afwasmachines?

Ja natuurlijk, maar dat de horeca op grote schaal daarvan gebruik maakt, dat wist ik niet.

Dat er in Vlaanderen meer asielzoekers zijn dan in Wallonie, ik weet niet of dat zo negatief moet bekeken worden. Duitsland staat toch ook sterk door goedkope arbeid?

Shadowke 15 november 2011 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804724)
Ja natuurlijk, maar dat de horeca op grote schaal daarvan gebruik maakt, dat wist ik niet.

Dat er in Vlaanderen meer asielzoekers zijn dan in Wallonie, ik weet niet of dat zo negatief moet bekeken worden. Duitsland staat toch ook sterk door goedkope arbeid?

Duitsland is Vlaanderen niet.

Knabbelaar 15 november 2011 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5804747)
Duitsland is Vlaanderen niet.

Nochtans, er is iemand in de Vlaamse - en bij uitbreiding ook Belgische - politiek die meent dat Vlaanderen maar beter trekken van Duitsland overneemt. De loonkost is te hoog hier, dat heb ik toch vaak gehoord de laatste tijd. Of het terecht is, daar ben ik niet genoeg econoom voor om dat te kunnen uitmaken.

den ambetantsten 15 november 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 5804411)

Uiteraard lieten ze begaan! De instandhouding van het "vriendjesregime" heeft nu eenmaal een prijs.

Shadowke 15 november 2011 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804771)
Nochtans, er is iemand in de Vlaamse - en bij uitbreiding ook Belgische - politiek die meent dat Vlaanderen maar beter trekken van Duitsland overneemt. De loonkost is te hoog hier, dat heb ik toch vaak gehoord de laatste tijd. Of het terecht is, daar ben ik niet genoeg econoom voor om dat te kunnen uitmaken.

Vlaanderen heeft geen grens met Duitsland en kan aldus geen deel uitmaken van Duitsland.
Vlaanderen kan beter toenadering zoeken tot Nederland.

Knabbelaar 15 november 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5804789)
Vlaanderen heeft geen grens met Duitsland en kan aldus geen deel uitmaken van Duitsland.

We moeten niet aaneengesloten zijn om deel uit te maken van. Maar misschien moeten we beginnen nadenken over het forceren van een corridor over Voeren naar Aken, inderdaad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5804789)
Vlaanderen kan beter toenadering zoeken tot Nederland.

Akkoord. Ik mis coffeeshops in de Stationsstraat.

Shadowke 15 november 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804829)
We moeten niet aaneengesloten zijn om deel uit te maken van. Maar misschien moeten we beginnen nadenken over het forceren van een corridor over Voeren naar Aken, inderdaad.

hoe ga je dat verwezenlijken?
het ff vragen aan Wallonië of ze ons die corridor willen gunnen?
hahaha :rofl:

Bobke 15 november 2011 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804615)

Elke Vlaming met zelfrespect die niet met het handje wilt openstaan.

Bobke 15 november 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar (Bericht 5804678)

Als ik daar ga om te werken en geld te verdienen wel ja.

Tentpix 15 november 2011 22:43

Ironisch dat het stemvlees van de PS in ons hol geduwd wordt. Nu ja, een handeling die di rupo wel aanstaat denk ik.
En goedkopere arbeid: van de 10 die immigreren werken er 2. Meer kosten dan inkomsten.
Wat ik me afvraag, misschien is er in het verleden al onderzoek toe gebeurd, wat het zou opbrengen als we al het immigratiebeleid aanpakken? Illegalen exporteren, leeflonen beperken in hoeveelheid en tijd, strengere criteria voor toelatingen enzo... Iemand hier een gedacht van?

Shadowke 15 november 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tentpix (Bericht 5804885)
Ironisch dat het stemvlees van de PS in ons hol geduwd wordt. Nu ja, een handeling die di rupo wel aanstaat denk ik.
En goedkopere arbeid: van de 10 die immigreren werken er 2. Meer kosten dan inkomsten.
Wat ik me afvraag, misschien is er in het verleden al onderzoek toe gebeurd, wat het zou opbrengen als we al het immigratiebeleid aanpakken? Illegalen exporteren, leeflonen beperken in hoeveelheid en tijd, strengere criteria voor toelatingen enzo... Iemand hier een gedacht van?

is enkel mogelijk in Nederland-Vlaanderen.
in een onafhankelijk Vlaanderen neemt de SP.a het over van de PS.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be