![]() |
Ik wil in deze topic de inventaris maken van alle denkbare redenen voor de winst van het Vlaams Blok gisteren.
Ik zou het waarderen als zoveel mogelijk mensen hieronder hun visie gaven. Hou het wel kort en krachtig aub. Een aantal mensen gaven hun visie wellicht al in een andere topic, copy paste gerust. |
Volgens mij hebben ze gewonnen omdat ze meer stemmen haalden als vorige keer.
Ik zie echter wel dat het Blok in Brussel blijkbaar achteruit is gegaan. |
1. Nog steeds geen krachtige politiek om iets te doen aan de "integratieproblematiek"; halsstarrige weigering om het probleem nog maar te erkennen. Het Blok is de enige partij die dit aankaart.
2. Vreemdelingenstemrecht + broedermoord in de VLD; rechtse kiezers zijn gillend het huis uitgestormd. 3. Ongeloofwaardigheid troef in het paarse beleid. Leuke ideetjes, mooie beloften, maar niet ingelost. 4. Verkleutering en vermarketing van de politiek. Inhoudsloos gezwam i.p.v. stevige ideologische onderbouw. 5. Systeem van sociale zekerheid dat de mensen te veel verwent, hun weerbaarheid aantast, profitariaat aanmoedigt en solidariteit ondermijnt. Verwende kinderen zijn doorgaans sneller verzuurd. 6. Marginaal : het Vlaamse thema... voor een kleine kern "die hards" is VB de enige geloofwaardige separatistische partij. 7. Follow the leader: VB is autoritair; steeds groter deel van de bevolking wil een krachtig leiderschap i.p.v. het intellectualistisch geneuzel van centrum-links. |
- Het gedrocht belgië is met een rotvaart aan het afkalven ten noorden van de taalgrens. Vlamingen nemen het niet langer dat de PS de Vlaamse besluitvorming hindert én daarbovenop ook nog onze zakken leegrooft.
- Reactie op paars wanbeleid (oa vreemdelingenstemrecht, gebroken beloftes allerhande, ...) - Reactie op een arrogant zelfbenoemd nepdemocratisch kamp (cordon, vuile media-oorlog, ...). Kortom : voorliefde voor de underdog. DIT IS ZONDER TWIJFEL DE BELANGRIJKSTE REDEN ! Wie een boemerang gooit, mag hem immers terug verwachten. De nieuwe verkiezingsoverwinning van 2006 wordt nu al gesmeed door de het-nog-steeds-niet-doorhebbende-pseudodemocraten. - Enkel in de grote steden (erbuiten niet) : vreemdelingenprobleem en onveiligheid - Trouw van het VB-kiespubliek : eens uitgekafferd als "aanhanger van een hoop vuiligheid" is het gevoel van verbondenheid gesmeed, en het is zeer moeilijk te verbreken daar het constant gevoed wordt door de nepdemocraten. - Een duidelijk programma, met duidelijk breekpunten (in tegenstelling tot de andere partijen, die er één soep van maken waarbij alle partijen variaties op hetzelfde programma zijn geworden). - Sterke persoonlijkheden in het Blok. Tout Court. Een Dewinter is een fenomeen zonder weerga op vlak van debateren. - Een geslaagde vernieuwing met o.m. Morel en Verstrepen (samen goed voor 50 000 voorkeurstemmen) - enz... |
Met het cordon sanitaire hebben heel veel mensen allang vrede genomen. Muilkorfwetten allerhande en politieke processen zijn er echter teveel aan. Zeker in combinatie met het hoge leugen-en het kleine democratische gehalte van Verhofstadt himself.
'De mensen' zijn misschien politiek dom maar ze hebben daarom nog geen stront in hun ogen. Niemand wordt graag behandeld alsof dat wél zo is. |
De stomste reden om op het Blok te stemmen, heb ik vandaag alleszins op de bus in Gent gehoord (neen, het was niet gratis, en voor de cd&v'ers: neen, het was niet kostenloos).
"Ik heb op t vlaams blok gestemd. K ben wel totaal niet voor hen, maar t is de enige dak zeker van was die nie gingen meedoen" |
Brussel: een aantal franstaligen waarschijnlijk overgestapt op het FN. De communautaire spanningen en stemcomputers zullen daar wel niet vreemd aan zijn.
verder: om het simpel te zeggen: 1. Mensen zijn de politiek correcte linkse dictatuur kotsbeu en 2. Mensen zijn het gekruip van de vlaamse politici voor de walen beu. (wat culmineerde in het schijnproces) 3. Het VB is de enige partij met een duidelijk programma. 'goed voor de mensen' 'allen aan de slag' 'beter bestuur'... zet daar het programma van het VB tegenover en het is wel duidelijk wat er fout zit. Andere politici blinken vooral uit in zoveel mogelijk vage 'positieve' slogans die echt niks zeggen zodat ze daarna de grootst mogelijke vrijheid hebben om te doen wat ze willen en zich van de kiezer niets aan te trekken. Dat staat in schril contrast met het VB-programma. Dat is tenminste klaar en duidelijk. 3 redenen die volgens mij het wel ongeveer samen vatten. |
Citaat:
- VB wint 0.2 % - de verfransing gaat verder. De Vlaamse partijen (allemaal samen) hadden overigens veel minder stemmen dan in 99. |
Citaat:
|
Nog 2 heel belangrijke
- Vlaanderen kiest rechts, maar wordt links bestuurd. - Het proces in Gent zal ook wel invloed gehad hebben. |
Laat ons eens ophouden met het zoeken naar het hoe en het waarom. Men tracht al járen het tij te keren, de Vlaams Blok kiezers betuttelen alsof ze niet weten waar ze voor stemmen.
De Vlaams Blok kiezers vragen maar één ding: Luister eindelijk eens naar ons!!!!!!! En dát is de enige échte reden voor de winst van het Vlaams Blok, al de rest is mooipraterij! |
Citaat:
Ik heb die verbondenheid met eigen ogen gezien op een Blokbal jaren geleden. |
Citaat:
|
Citaat:
Die ene reden is voldoende voor mij. Ze mogen nog duizend keer zeggen "dat ze niet de kiezers, maar de partij afkeuren". Ik kies voor die partij, ik geef er mijn stem aan, en dus verwijt men mij een voorliefde voor afval. Bon, dat pik ik niet. Nooit. (Niet dat bovenstaande redenen onbelangrijk zijn, maar deze is op zich al ruim voldoende. Ik zal nooit mijn stem geven aan een antidemocratische partij die democratisch verkozen mensen uitsluit. Het VB is dus het énige zinnige alternatief.) |
Betreffende de verkiezingen van 13 juni 2004.
De reden van vele personen die voor het Vlaams Blok gestemd hebben zijn de volgende: - Migrantenstemrecht - Belastingverminderen, niemand heeft het gemerkt, integendeel verhoogd. Vroeger daarvoor naar Minister Didier Reynders en Minister Guy Verhofstadt geschreven, maar die hebben nooit geantwoord. - De vorige regering heeft te veel beloofd, maar de beloften niet nagekomen. (niet geloofwaardig) - De zeer hoge boetes. - Hier te veel vreemdelingen die van ons profiteren. - Kijk en luistergeld afgeschaft, maar de kabeldistrubutie is dubbel gestegen. - en nog zoveel meer..... Daarom gaat het Vlaams Blok omhoog, en als de Regering zo blijft doorgaan, zullen die nog de grootste partij komen. België is een democratisch land, en normaal moeten de twee grootste partijen samenwerken. |
Citaat:
|
- belangrijkste reden volgens mij: migrantenproblematiek, het blok is de enige partij die dit aankaart. De progessieve partijen hebben nooit de kiezer willen overtuigen van hun (betere!) oplossingen. De fout was dat ze het Blok steeds maar uitkafferden, maar nooit hun alternatieven duidelijk maakten aan de kiezer.
- De vrt heeft nooit duidelijk uitgelegd waarom vlaams blok rascistisch is Ik geloof niet en ik wil niet geloven dat ik in een land leef met één miljoen rascisten!! Kiezer was blijkbaar slecht geinformeerd. Er is nood aan verdraagzaamheid, minder angst en meer praten! |
Citaat:
|
Citaat:
Zie het onder ogen : belziek kalft af in Vlaanderen. En véél sneller dan sommigen willen/durven inzien. D�*t en de antidemocratische houding van de zelfbenoemden (in al zijn nuances : cordon, politieke processen, media-oorlog, ...) staat tesamen in voor 90 % van deze enorme overwinning. |
Citaat:
Voor eens en voor altijd: De Vlaams Blok kiezer is niet verkeerd geïnformeerd. De Vlaams Blok kiezer wéét waarop men stemt én waarom men erop stemt. Wij zijn niet het marginale deel van de bevolking dat (zoals men ons wil doen geloven) de intellectuele mindere is van de andere kiezers, die dan wél doordacht zóuden stemmen. Zie het eindelijk eens onder ogen: De Vlaams Blok kiezer is niet verkeerd geïnformeerd, maar stemt bewust op een rechtse conservatieve partij, juist zoals er mensen zijn die bewust op een links progressieve partij stemmen. Nee, de Vlaams Blok kiezers vragen het al jaren, en nu meer dan ooit: Luister eindelijk eens naar ons, naar ónze vertegenwoordigers, in plaats van ons altijd opnieuw te negeren alsof we een hoop str*nt zijn. Het minste dat er kan worden gedaan in een democratie is dat er naar ons wordt geluisterd, dat er met ons wordt gepraat. Wij zijn uiteindelijk toch de grootste partij in Vlaanderen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be