Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Werklozen.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163243)

Snerror 16 november 2011 11:05

Werklozen..

Kennen jullie persoonlijk werklozen? Ik probeer hun situatie wat beter te begrijpen omdat blijkbaar veel mensen vinden dat ik harteloos ben.
Ik ken persoonlijk 3 werklozen; één ervan is een dealer die gaat doppen. Een andere is iemand die niet meteen een job vind naar zijn zin en zijn handen niet wil vuil maken. Voor de laatste, een 50-plusser die haar werk is verloren heb ik wat meer begrip.
Kennen jullie nog jonge mensen die geen werk kunnen vinden? Waar ligt het probleem?

zebrapad 16 november 2011 11:19

Doe eens de test....
Als u werk hebt, schrijf u dan eens in bij de VDAB als werkzoekende. Dit wil dus zeggen dat men dan geen uitkering aan u moet betalen.
En dan eens kijken hoe snel uw VDAB ambtenaar voor u in de bres springt....

Snerror 16 november 2011 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad (Bericht 5805440)
Doe eens de test....
Als u werk hebt, schrijf u dan eens in bij de VDAB als werkzoekende. Dit wil dus zeggen dat men dan geen uitkering aan u moet betalen.
En dan eens kijken hoe snel uw VDAB ambtenaar voor u in de bres springt....

Ik begrijp u niet, waarom zou mijn VDAB ambtenaar in de bres moeten springen als ik werk heb?

Vette Pois(s)on 16 november 2011 11:33

Wie wil werken zal werk vinden.

pajoske 16 november 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5805420)
Kennen jullie persoonlijk werklozen? Ik probeer hun situatie wat beter te begrijpen omdat blijkbaar veel mensen vinden dat ik harteloos ben.
Ik ken persoonlijk 3 werklozen; één ervan is een dealer die gaat doppen. Een andere is iemand die niet meteen een job vind naar zijn zin en zijn handen niet wil vuil maken. Voor de laatste, een 50-plusser die haar werk is verloren heb ik wat meer begrip.
Kennen jullie nog jonge mensen die geen werk kunnen vinden? Waar ligt het probleem?

Meestal is het probleem de afstand tot de werkplaats. Als je zeker bent van een vast inkomen is dat geen probleem, je kan een wagen kopen. Krijg je steeds interimwerk is dat een probleem om die investering te doen.

zebrapad 16 november 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5805452)
Ik begrijp u niet, waarom zou mijn VDAB ambtenaar in de bres moeten springen als ik werk heb?

Het is niet aan de VDAB ambtenaar, om dit te beslissen. De VDAB gaat over arbeidsbemiddeling, maar het enige wat zij doen, is hun werk zodanig richten in functie van de statistieken, maw de cijfers manipuleren die bepalen wat de uitkeringsgerechtigde werklozen zijn.

Zuiver genomen, wil dit zeggen dat de VDAB aan de werkzoekende, die reeds werk heeft, geen druk kan uitvoeren via de voorwaarden van de werklozen uitkering. Als u werk heeft, hebt u altijd het recht om ander werk te zoeken en de VDAB is als openbare instelling verplicht u hierbij te helpen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be