Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prijs van de diesel en het omgekeerd click-systeem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163246)

De schoofzak 16 november 2011 12:12

Prijs van de diesel en het omgekeerd click-systeem
 
We hebben nog maar pas de magische grens van anderhalve euro doorbroken, waarbij - groot nieuws - het omgekeerde kliksysteem in werking trad.

Heel erg klikt het toch niet, want morgen stijgt de prijs van een literke alweer ...,
de staat gaat wel lopen met een flink bedrag, dat maar blijft stijgen, aan accijnzen en btw.

Bravo voor de regering in aflopende zaken !!






subocaj 16 november 2011 12:23

Het is meer een flipperkast systeem.
Zelfs de beste speler moet geregeld wat bijsteken om te kunnen spelen.

guido 007 16 november 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5805563)
We hebben nog maar pas de magische grens van anderhalve euro doorbroken, waarbij - groot nieuws - het omgekeerde kliksysteem in werking trad.

Heel erg klikt het toch niet, want morgen stijgt de prijs van een literke alweer ...,
de staat gaat wel lopen met een flink bedrag, dat maar blijft stijgen, aan accijnzen en btw.

Bravo voor de regering in aflopende zaken !!






De auto is de melkkoe bij uitstek.
Mobiliteit wordt zeer zwaar belast in onze landen.
Ook de hogere rente die we moeten betalen zorgt voor een prijssteiging.
Eigenlijk zijn wij altijd de pineut, degelijk openbaar vervoer is er niet, wil je gaan werken moet je zeer diep in je buidel tasten om ter plaatse te komen.

Vette Pois(s)on 16 november 2011 12:33

Gelukkig rijden de treinen soms.

Herr Flick 16 november 2011 13:14

Aan dit tempo zit de economie binnen 6 maand kompleet op zijn gat.

nihao 16 november 2011 13:32

Citaat:

Aan dit tempo zit de economie binnen 6 maand kompleet op zijn gat.
Da's goe nieuws !

Ik bedoel : dat we al binnen zes maanden het punt bereiken waarop er misschien toch eens over alternatieven kan beginnen nagedacht worden.

Ik was/ben namelijk bang dat het nog jaren zou aanslepen...

Micele 16 november 2011 13:48

Wie rijdt nu met goedkope diesel ? ;-)

Super 95 is 10 cent duurder.

En zelfs aan 9,99 €/liter tanken sommige:
http://www.autokanaal.be/fun/aid1040...9-99-euro.aspx

brother paul 16 november 2011 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5805800)
Wie rijdt nu met goedkope diesel ? ;-)

Super 95 is 10 cent duurder.

En zelfs aan 9,99 €/liter tanken sommige:
http://www.autokanaal.be/fun/aid1040...9-99-euro.aspx

Wel ik heb daar een theorie over

Aan de huidige prijs rij je goedkoper elektrisch op zonnepanelen

Neem nu een Volta 44.000euro
je koopt 10.000euro zonnepanelen dus samen kost 54.000euro

Je rijdt 10 jaar dag 16km naar je werk, volledig elektrisch, en virtueel klimaatneutraal.


Goed je doet hetzelfde met een
Opelisignia 31.000euro
benzine erbij 6000liter * 1.6 = 9600 euro = 31000+9600=40600

Verschil intaks op 10 jaar
verkeerstaks 373*10= 3700
BIV 500 = 4200


Dus INsignia kost 44.800, een VOlta 44.000

Als de prijs nu verdubbelt binnen hier en 10jaar rij je dus goedkoper op zonneenergie.
Wie zegt er dat we geen elektrische wagens moeten kopen ??

illwill 16 november 2011 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5805947)
Wel ik heb daar een theorie over

Aan de huidige prijs rij je goedkoper elektrisch op zonnepanelen

Neem nu een Volta 44.000euro
je koopt 10.000euro zonnepanelen dus samen kost 54.000euro

Je rijdt 10 jaar dag 16km naar je werk, volledig elektrisch, en virtueel klimaatneutraal.


Goed je doet hetzelfde met een
Opelisignia 31.000euro
benzine erbij 6000liter * 1.6 = 9600 euro = 31000+9600=40600

Verschil intaks op 10 jaar
verkeerstaks 373*10= 3700
BIV 500 = 4200


Dus INsignia kost 44.800, een VOlta 44.000

Als de prijs nu verdubbelt binnen hier en 10jaar rij je dus goedkoper op zonneenergie.
Wie zegt er dat we geen elektrische wagens moeten kopen ??

Probleem is, dat wanneer morgen iedereen electrisch gaat rijden en dus de massale inkomsten op diesel wegvallen voor de melkers...ze gewoon de electriciteitskosten gaan takseren tot ze daar weer meer inkomsten van krijgen.

omaplop 16 november 2011 14:58

Zopas in Luxemburg getankt: 1,22 voor diesel.!!!!

brother paul 16 november 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5805961)
Probleem is, dat wanneer morgen iedereen electrisch gaat rijden en dus de massale inkomsten op diesel wegvallen voor de melkers...ze gewoon de electriciteitskosten gaan takseren tot ze daar weer meer inkomsten van krijgen.

je kunt niet in dat geval, want de zon schijnt gratis capité

brother paul 16 november 2011 15:52

Ik wil het voorbeeld herhalen met een lorinso conversion kit

http://www.covercars.com/cars/34572

je patk een polo, twingo, smart
plakt er een conversiekit op van 5000euro

en voila uw hybrid is geboren.

Je kunt die hybrid voltanken met zonneenergie elke dag
en je pendelt gratis naar uw werk
in de winter zul je een beetje nafte verbruiken of elektrisch moeten opladen
in de zomer peace of cake cross je 80km/dag elektrisch

5000euro + 10.000euro zonnepanelen
en uw verbruik verdwijnt. als sneeuw voor de zon

guido 007 16 november 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5805619)
Gelukkig rijden de treinen soms.

Dan moet ik eerst 25 km met de wagen rijden, een dure parking betalen ...

kelt 16 november 2011 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5805759)
Da's goe nieuws !

Ik bedoel : dat we al binnen zes maanden het punt bereiken waarop er misschien toch eens over alternatieven kan beginnen nagedacht worden.

Ik was/ben namelijk bang dat het nog jaren zou aanslepen...

Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom "de economie op zijn gat zit"...de hoogte van de brandstofprijzen is dat ZEKER niet.....er wordt a volonté in auto gereden.......lagere verbruikscijfers worden gewoon omgezet in MEER kilometers...Het blijft intressant om produkten,met brandstofverslindende vervoermiddelen...van hot naar her en van de andere kant van de planeet naar hier te verslepen...Laat ons de overheid die centjes maar gunnen,anders zullen ze op een andere manier wel opgeest worden....(WIJ hebben dat systeem ontworpen nietwaar..nee,niet "anderen",WIJ!)

transport was VEEL duurder in het zeil- en paardenkoets tijdperk!

alternatieven....tsja..behalve de fiets zie ik er geen ,buiten wat duur snobspeelgoed(ik wil de electrische fiets aanmerken als enige nuttige persoonlijk transport-evolutie de laatste tien jaar!) :?

guido 007 16 november 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5805947)
Wel ik heb daar een theorie over

Aan de huidige prijs rij je goedkoper elektrisch op zonnepanelen

Neem nu een Volta 44.000euro
je koopt 10.000euro zonnepanelen dus samen kost 54.000euro

Je rijdt 10 jaar dag 16km naar je werk, volledig elektrisch, en virtueel klimaatneutraal.


Goed je doet hetzelfde met een
Opelisignia 31.000euro
benzine erbij 6000liter * 1.6 = 9600 euro = 31000+9600=40600

Verschil intaks op 10 jaar
verkeerstaks 373*10= 3700
BIV 500 = 4200


Dus INsignia kost 44.800, een VOlta 44.000

Als de prijs nu verdubbelt binnen hier en 10jaar rij je dus goedkoper op zonneenergie.
Wie zegt er dat we geen elektrische wagens moeten kopen ??

De staat heeft geld nodig.
De staat krijgt minderinkomsten door de rijders op elentriek.
De staat zal den elentriek extra belasten.
Teveel mensen die elentriek maken met zonnepanelen, de staat zal wel een middelke vinden om ze te belasten.

Zolang de staat geen structurele maatregelen invoert om te besparen in de uitgaven, zullen wij het gat moeten dichtrijden.

guido 007 16 november 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5806057)
je kunt niet in dat geval, want de zon schijnt gratis capité

Ook daar vinden ze wel iets op.

kelt 16 november 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5806546)
Ook daar vinden ze wel iets op.


Die kant is al lang afgedekt...we betalen ALLEMAAL voor zonnepanelen :-D

guido 007 16 november 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5806537)
Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom "de economie op zijn gat zit"...de hoogte van de brandstofprijzen is dat ZEKER niet.....er wordt a volonté in auto gereden.......lagere verbruikscijfers worden gewoon omgezet in MEER kilometers...Het blijft intressant om produkten,met brandstofverslindende vervoermiddelen...van hot naar her en van de andere kant van de planeet naar hier te verslepen...Laat ons de overheid die centjes maar gunnen,anders zullen ze op een andere manier wel opgeest worden....(WIJ hebben dat systeem ontworpen nietwaar..nee,niet "anderen",WIJ!)

transport was VEEL duurder in het zeil- en paardenkoets tijdperk!

alternatieven....tsja..behalve de fiets zie ik er geen ,buiten wat duur snobspeelgoed(ik wil de electrische fiets aanmerken als enige nuttige persoonlijk transport-evolutie de laatste tien jaar!) :?

Uw voedingsmiddelen zullen wel van hot naar hier moeten komen.
Uw materialen (bouw en ...) zullen toch van hot naar hier moeten komen.

Draai of keer het zoals je wil, we hebben momenteel deze vervoersmiddelen nog nodig.

guido 007 16 november 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5806549)
Die kant is al lang afgedekt...we betalen ALLEMAAL voor zonnepanelen :-D

Nog te weinig hoor.
Ze leggen nog steeds zonnepanelen bij, de kost om stroom te voorzien op het moment dat er geen zon is, wordt gewoon te hoog.

AsGardSGO 17 november 2011 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5805616)
De auto is de melkkoe bij uitstek.
Mobiliteit wordt zeer zwaar belast in onze landen.
Ook de hogere rente die we moeten betalen zorgt voor een prijssteiging.
Eigenlijk zijn wij altijd de pineut, degelijk openbaar vervoer is er niet, wil je gaan werken moet je zeer diep in je buidel tasten om ter plaatse te komen.

en toch is het OV goedkoper dan de auto, wees eerlijk.
Het probleem is inderdaad de verbindingen en vooral voor treinene de aansluittijden en vertragingen... maar ja als je de trein gedurende 20 jaar maar half onderhoud (bij wijze van spreken met duct-tape en rotte schroevendraaiers) terwijl de top van de NMBS zijn zakken vult en op zeer grote voet leeft en zelf bijna nooit met de trein reist...

De duurte, beperkte dienstregeling, het tekort aan personeel en de onveiligheid zijn geen promotors van het OV maar laten we ook niet vergeten dat we massaal ook niet meer willen het OV gebruiken, los van de terechte reden tegen. Het beetje samen; een algemeen gebrek aan visie in alle lagen van bevolking of politiek.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be