![]() |
Tijd om België onder curatele te plaatsen?
Di Rupo krijgt steeds meer kritiek, niet alleen uit het middenveld maar ook van gewone burgers en politici. Ook de pers verwijt hem koudwatervrees en zelfs onbekwaamheid en de impasse lijkt compleet, zelfs 4 maanden na de defenestratie van de N-VA (wat toen het struikelblok scheen te zijn) en ook het afwimpelen van de Groenen (minder partijen, minder mogelijke blokkeringen?).
De spread is sinds midden oktober met bijna 100 punten gestegen, de 5% lonkt en als zijn spelletje nog lang duurt zal de 7%, wat volgens economisten onhoudbaar is omdat de rentesneeuwbal dan begint te rollen, ook wel bereikt worden. Het grote verschil met Italië en Griekenland is dat zij blijkbaar geen moeite hebben met regeringsvormingen. Bij ons zijn we nu al 521 dagen bezig en het einde is nog niet in zicht. Omdat Di Rupo niet wil en omdat Di Rupo niet kan. Misschien wordt het tijd dat we er aan denken België te laten overnemen door een tijdelijke commissie. Di Rupo kan dan in alle rust verder werken aan zijn belastingetjes om de middenklasse te pesten, maar intussen zorgen we er wel voor dat dit land wat uitgemest wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ondertussen is er geen zicht op een begroting en kan Di Rupo effectief maar op 1 ding denken: hoe kan ik de middenklasse het hardst treffen? |
Citaat:
|
Het probleem van België is dat het onder curatele staat...
van de PS. |
Citaat:
Of denk je dat het na de volgende verkiezingen allemaal beter gaat gaan misschien? Beter als nu wordt het miet meer, dit is de toekomst zolang Belgie blijft bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw commentaar geeft ook een zwak punt aan in dit land: de staat is al zodanig ontvet dat er niets van activa ten gelde valt te maken. De enige infrastructuur die ik me kan bedenken die nog iets waard is, zijn onze snelwegen. Dan kunnen bedrijven als Vinci ze overnemen en ons nog eens laten betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Liever Vlaams en baas over eigen middelen dan knecht in Belgie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ondertussen kunnen ze onverwijld verder onderhandelen over de communautaire hervormingen. |
Citaat:
|
Citaat:
:standup comedy: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be