Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   zelfs tassendieven schieten ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163329)

backfire 17 november 2011 11:08

zelfs tassendieven schieten ...

Als zelfs een tassendief een pistool bovenhaalt, wat valt daaruit te concluderen?

Toeval, of wordt onze maatschappij alsmaar gewelddadiger?

hurricane 17 november 2011 11:57

Ik vrees het laatste.
Wat hebben ze te verliezen ? Na een paar uur staan ze toch terug op straat.

AsGardSGO 17 november 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5808071)
Als zelfs een tassendief een pistool bovenhaalt, wat valt daaruit te concluderen?

Ga u al verwittigen; reacties hierop zijn meestal terug te herleiden tot; "je ziet spoken", "het zijn fait divers" in ieder geval nooit een probleem om over wakker te liggen. Sommige zullen zelfs beweren dat de kans dat jij met zoiets geconfronteerd wordt klein is.. onlangs was ik voor het werk nog eens in brussel.. meerbepaald in de city 2.. nog geen half uur voorbij en er waren dieven opgepakt en een vrouw die haar handtas gestolen was, de eerste dag dat ze in BXL kwam om te werken..

Maar ja laat ons beter de ogen sluiten voor al het ongemakkelijke dat we niet willen zien en de wijze raad van o.a. JL Dehaene opvolgen; problemen oplossen als ze zich stellen en zolang je het probleem niet erkent is er geen probleem simpel toch?

hurricane 17 november 2011 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5808503)
Ga u al verwittigen; reacties hierop zijn meestal terug te herleiden tot; "je ziet spoken", "het zijn fait divers" in ieder geval nooit een probleem om over wakker te liggen. Sommige zullen zelfs beweren dat de kans dat jij met zoiets geconfronteerd wordt klein is.. onlangs was ik voor het werk nog eens in brussel.. meerbepaald in de city 2.. nog geen half uur voorbij en er waren dieven opgepakt en een vrouw die haar handtas gestolen was, de eerste dag dat ze in BXL kwam om te werken..

Maar ja laat ons beter de ogen sluiten voor al het ongemakkelijke dat we niet willen zien en de wijze raad van o.a. JL Dehaene opvolgen; problemen oplossen als ze zich stellen en zolang je het probleem niet erkent is er geen probleem simpel toch?

Dat is, inderdaad, in een notendop de politiek in dit land.
Erg genoeg.

Mambo 17 november 2011 22:21

Citaat:

't was misschien een griek of een italiaan?

Bobke 17 november 2011 22:25

Citaat:

Dat de mensen zich niet gemakkelijk genoeg laten beroven?

Xenophon 17 november 2011 22:31

Citaat:

Ik denk van niet, de schurken weten dat de burger zich niet mag bewapenen. Het lijkt me dan logisch dat de boeven dan onaantastbaar worden.

Herinner u toen men de politie met Kalashnikovs van de straat schoot in Brussel, de burgemeester met zijn van alcohol doortrokken gezicht zei toen dat er helemaal niets aan de hand was.

Wat verwacht je dan?

Zucht 17 november 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5809505)
Ik denk van niet, de schurken weten dat de burger zich niet mag bewapenen. Het lijkt me dan logisch dat de boeven dan onaantastbaar worden.

Herinner u toen men de politie met Kalashnikovs van de straat schoot in Brussel, de burgemeester met zijn van alcohol doortrokken gezicht zei toen dat er helemaal niets aan de hand was.

Wat verwacht je dan?

Dat kan wel zijn, maar om te gaan schieten op een nationale luchthaven. 8O Normaal zou je op zo'n plaats 0,0001% kans hebben om niet direct (onzachtaardig) opgepakt te worden, en misschien 95% kans om er zelf lichamelijk letsel bij op te lopen.
Maar niet in Zaventem blijkbaar, en die misdadigers rekenden daarop, en kregen gelijk. :twisted:

Herinner u die (niet-reglementaire) taxichauffeur die een politieman op zijn auto schepte.
Kwam er daar bovenop nog eens een blokkeringsactie van boze taxichauffeurs !

Kan iemand zich zoiets voorstellen op een luchthaven in een ander land ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be