Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Yves Leterme kan het toch écht niet laten.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16342)

oriana 14 juni 2004 18:31

Daarnet in het nieuws gezien : eerst in het kopstukkendebat het uithalen naar Verhofstadt.
Later over het besluit van Groen! om niet in de regering te stappen :
"Ik stel vast dat Groen! zijn verantwoordelijkheid weigert op te nemen".
't Is weeral begonnen, het uithalen en rondstampen en de regeringsformatie moet nog beginnen.

Jonge, jonge, die leren het dus niet, los van hoe goed of slecht Paars het gedaan heeft in zijn ogen, waar blijft het POSITIEVE alternatief waar hij zo de mond vol van had?
Mijn mening over CONSTRUCTIEVE gesprekken ziet er toch heel anders uit hoor.

KeyserH 14 juni 2004 18:33

Amen

(qua constructieve post kon dit ook wel tellen ...)

Beer 14 juni 2004 18:37

Groen houd zijn woordt,dat is tof van hun.
Ze zijn uitgespuwt door spa en vld en ze nu helpen zou groen bij de volgende verkiezingen zwaar te verduren komen staan

Seba 14 juni 2004 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Daarnet in het nieuws gezien : eerst in het kopstukkendebat het uithalen naar Verhofstadt.
Later over het besluit van Groen! om niet in de regering te stappen :
"Ik stel vast dat Groen! zijn verantwoordelijkheid weigert op te nemen".
't Is weeral begonnen, het uithalen en rondstampen en de regeringsformatie moet nog beginnen.

Jonge, jonge, die leren het dus niet, los van hoe goed of slecht Paars het gedaan heeft in zijn ogen, waar blijft het POSITIEVE alternatief waar hij zo de mond vol van had?
Mijn mening over CONSTRUCTIEVE gesprekken ziet er toch heel anders uit hoor.

Leterme beseft gewoon dat hij nog meer in het nauw wordt gedreven, hij kijkt alles behalve vrolijk trouwens al heel de dag. In elk geval wacht hem nu een verscheurende keuze

Rr00ttt 14 juni 2004 18:37

Dat is toch logisch, want buiten hun machtswellust hebben deze partijen niets gemeenschappelijks.

Tripartite = VB bij volgende verkiezingen rond de 30% of meer. En met een tripartite zullen we daar gelukkig niet lang op moeten wachten :)

oriana 14 juni 2004 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
(qua constructieve post kon dit ook wel tellen ...)

Niet slecht he?? :lol: :D :lol: :D :lol:

Bart2004 14 juni 2004 19:11

ja, leterme denkt nog steeds dat hij campagne moet voeren.
Hij blijft dezelfde bitzige toon aanhouden tegen zijn (enige) mogelijke coalitiepartners. Hij zou zich beter wat neutraler opstelen.

Wat me vooral opviel gisteren: de vreugdetaferelen bij cd&v-nva.
was er reden om te vieren?
Nee, vandaag kijken ze -terecht- al minder vrolijk...

zo'n feest, omdat je als oppositiepartij 0.2% vooruitgaat... :?

of nee, t'is juist, het POSITIEF ALTERNATIEF was aan het dansen op het graf van Paars. ..
onder het motto:
"Wij zijn niet vooruit, zij wel achteruit... bei bei" :lol:

Westvlaming 14 juni 2004 19:13

Dat is toch juist dat groen zijn verantwoordelijkheid ontvlucht en aldus de dag na de verkiezingen een aantal van hun kiezers al voor schut zet??

Distel 14 juni 2004 19:14

Welke partij was bij de vorige Vlaamse verkiezing ook alweer de grootste maar weigerde in de regering te stappen?

oriana 14 juni 2004 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Westvlaming
Dat is toch juist dat groen zijn verantwoordelijkheid ontvlucht en aldus de dag na de verkiezingen een aantal van hun kiezers al voor schut zet??

Nee hoor, zij hebben het signaal van hun afhakende kiezers van vorig jaar goed geïnterpreteerd. Het voornaamste is dat er een groen gedachtengoed in het parlement blijft zitten.
Ik heb groen gekozen en voel me niét voor schut gezet, integendeel, ik ben blij dat zij hun gezonde verstand gebruiken en zich niet als een kip zonder kop op de 'macht' storten.

Ik kan me voorstellen dat er heel wat kiezers van andere partijen zich wél bekocht (gaan) voelen.

Bart2004 14 juni 2004 19:22

tja, zijn nickname 'westvlaming', 1kans op 3 dat dit een tjeef is :lol:

oriana 14 juni 2004 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Welke partij was bij de vorige Vlaamse verkiezing ook alweer de grootste maar weigerde in de regering te stappen?

Inderdaad Distel, dat was ik nog vergeten te melden in mijn initële post, CD&V was toen ook de grootste partij, maar hebben zich mooi onthouden en de 'verantwoordelijkheid' afgeschoven op de anderen.

Toch een verschrikkelijke bijwerking aan het politici-zijn he? Die lijden allemaal aan lange termijn geheugenverlies.

Zijne Heerlijkheid 14 juni 2004 19:30

Komaan zeg, je kan het de groenen toch niet kwalijk nemen dat ze niet mee willen in een regering? Het omgekeerde zou zeer arrogant zijn.
Ik begin zowaar serieus sympathie te krijgen voor Vera Dua :wink:

Nobody 14 juni 2004 19:32

Groen! is een bange fractie en angst binnen een beleid kan nooit tot constructieve dingen leiden.
Best dat ze in de oppositie zitten , voor hen en ook dus voor de Vlamingen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be