![]() |
Heeft vld er de stekker uit getrokken??
Gisteren deed di Rupo zijn best and final offer. Er zouden 51 % besparingen, 29 % belastingen en 20 % diversen in zijn nieuw voorstel zitten. Voor De Croo is dit nog steeds onvoldoende. Om 2 uur zijn de onderhandelingen dan tragisch afgelopen. Rupette weet niet meer hoe hij verder moet en er zijn geen nieuwe afspraken gepland.
Volgens mij is het zo goed als voorbij. De kans dat Di Rupo de handoek in de ring zal gooien is groot geworden. |
hoh, de koning zal nog een rondje van de voorzitters doen, de vld zal onder zijn kloten krijgen en Den Albert zal wel eens bellen naar Papa Decroo om zijn zeg te doen.
Uiteindelijk zal de vld dan plooien en zich op de borst kloppen hoe goed ze wel onderhandeld hebben. Ik zie niet in wat er anders nog kan gebeuren. Verkiezingen of wa? |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien zit er wel een Sinterklaaspreek in! Zou weer wat nieuw zijn! :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dacht dat de ratio vanaf waar kon gesproken worden bij OVLD en CD&V aanvankelijk rond 70-30 lag ??? :?
|
Citaat:
En dat is natuurlijk de truc van de PS eh... Geen serieus eerste bod doen, i.e. eentje waarvan ze weten dat ze veel marge hebben terwijl de anderen dat wel doen. Hun 2e bod was nog steeds niet serieus want de liberalen stonden nog veel te ver... En ondertussen zitten de liberalen al zwaar onder hun lat, maar het is nog niet goed genoeg voor EDR natuurlijk. And guess what... de liberalen gaan nog verder toegeven. |
De regering moet vallen en er moeten nieuwe verkiezingen komen, en wel nu. Genoeg is genoeg!
Waarschijnlijk zullen er veel mensen zich dan afvragen wat voor zoden dit aan de dijk zou brengen, en ja, dat vraag ik mij ook af. Het is echte rnog steeds een beter alternatief dan hetgeen er nu allemaal staat te gebeuren. Het is allemaal 1. ondemocratisch, daar de grootste partij van het land niet mag mee doen 2. Het druist in tegen de besparingen van Europa, waarvoor we genadeloos gaan afgestraft worden en 3. Na onze eigen verkiezingen met een mogelijke splitsing van het land, moet er eens hééééél goed nagedacht worden of Vlaanderen nog dele wil uitmaken van 'Europa'! Maw, een referendum hierover. |
Citaat:
|
Citaat:
Vansevenant: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ze eventueel ook kunnen doen is de Croo dumpen en de groenen er terug in.. Maar ik denk niet dat cd&v daar voor te vinden zou zijn... |
het leukste zou natuurlijk verkiezingen zijn. Maar dat gaan ze nooit doen.
|
Wat er ook van zij... het wordt hoogtijd dat er een regering komt of de gevolgen gaan dramatisch zijn... Ook - en vooral - voor de meeste Vlamingen...
Hoogtijd dat de PS zich open stelt voor echte hervormingen (en grondige besparingen in het staatsapparaat)... De O-VLD doet momenteel - m.i. - zeer goed werk...8-) Latijns linkse maatregelen kan dit land missen als de pest... De bewijzen liegen er niet om... |
Citaat:
'dankzij' Alexander"-alles-voor-mij-niks voor-de-ander" BDW haalde die truuk ook al uit. |
Het is tijd voor een koninklijk geldzoeker, ... (of hoe ze het ook gaan noemen... )
Den dikken wordt het veld in gestuurd om een begroting op te maken, ... (of iemand anders, liefst ne waal van PS signatuur... ) |
Citaat:
|
Citaat:
Zou Alexandertje ook invloed hebben op de andere beurzen... En op de problemen bij de KBC? 8O Op dit moment: BEL20 BRUSSEL -2,28% 1970,87CAC40 PARIJS -2,52% 2921,53DAX FRANKFURT -2,33% Zoals zelfs een slinkse filosoof zou moeten zien doen de beurzen van Parijs en Frankfurt het momenteel nog slechter.. :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be